Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (35)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Sudík) z celkových 8

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: P.Sudík | Pořízeno: 2016 | Foto: 8 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Jardovi ze Znojma
Drexler Zdeněk | email | 12.8.2016 22:30 | id 107562 | nahlásit
Ahoj není to o ničem jiném než o cti člověka a né žluči kamaráde ono se jedná že lidi zapoměli že děd táta měli svou čest Čecha kamaráde,všichní mají plnou hubu demokracie ale čest slova českýho člověka jde do prdele ty hlavo a jestli se jedná o sochu na Dylení tak jedině vůl se u toho zastaví a zvedne hlavu nacož starosta města Chebu jóó doba stojí za hovno češi se prodali západu a žerou jejich odpad kdo si myslí že posere svět velice se mílí svět posere jeho měj se dobře zdraví Tě Hrom z Dyleně.
 
Re: Jardovi ze Znojma
Jaro 81- 83 | 13.11.2017 22:00 | id 122436 | nahlásit
Po dlouhé době jsem tady na těch našich stránkách plného rozhořčení nad situacemi, nad kterými už jen kroutíme hlavou !! Taky nedokážu pochopit postoj k bývalým jednotkám PS, které nedělali nic jiného, než to co po nich režim+ stát chtěl, vyžadoval. Jsem přesvědćen o tom, že jsme za dob střežení našeho státu na státní hranici neudělali nic neobvyklého . Ať zkusí někdo z těch chytráků přejít hranici kdekoli, jestli se to obejde bez razie místních střežících jednotek ??? Už od Žižky až po Psohlavce + obě světové války se připomínají události v tomto státě pomníky, které ty události připomínají - tak proč je to tak nemorální , nehumánní, či co ?? Jde jen pomník toho co bylo a více se opakovat ( ASI ) nebude !! Kluci , chtěl jsem říci, ať jsou naše vzpomínky tak vzácné jako ty srazy apod. - Ti co tam nebyli vědí hovno o každodenní stráži na kterou se nás nikdo neptal - tady máš kosu a jdi ........Čau .....
O soše na Dyleni.
holek zdeněk | email | 3.8.2016 15:43 | id 107266 | nahlásit
Tak si přečtěte komunikavi dvou PSáků k soše na Dyleni.
Poldik Zdeňkovi: 27. 7. 2016, 18:02:23
prehravac.rozhlas.cz…
Zdeněk Poldíkovi, prosím nezlob se, že jsem použil tvůj mail a tvé jméno pro komentář k soše na Dyleni. Už mě to  ponižování PSáků, promiň, nasralo. Zdar Holek.
Poldík Zdeňkovi: Jasně Zdenku pošli mi ten komentář at si to také přečtu zdraví Poldík.
Zdeněk Poldíkovi: Těhle těch obhajovacích i nenávistných keců jsme slyšeli mnoho, hlavně těch nenávistných. Já to vezmu z pohledu normálního PSáka. Dostal povolávací rozkaz. Nastoupil do výcvikového střediska a pak na čáru a nikdo se ho neptal, chceš, nechceš, prostě si tě volení zástupci lidu, potažmo občané povolali a ty máš ze zákona povinnost sloužit takzvanému režimu, tedy těm všem kteří si ho zvolili, nebo mlčky souhlasili. Ta minimální menšina kontras, nemůže hovořit o nesvobodném národě, pouze o své nesvobodě. Těch více jak půl milionu příslušníků PS nebyli nepřátelé národa, plnili jen jeho vůli. Byli nepřátelé narušitelů hranice, to je pravda, ať to byli narušitelé z jakéhokoliv důvodu. To přísahali, to byla jejich povinnost daná slibem přísahy. Tak to bylo Poldíku. Kontras byli nepřátelé režinu tedy PSáků a PSáci tím pádem nepřáteli narušitelů, to je historická pravda.
Poldík Zdeňkovi: Jasně Zdenku, to si ani ÚV KSČ jehož jsme byli nástrojem nedovolil vytvořil jakousi díru v železné oponě. Byla to internacinální OSH a jako taková se také rozpadla. Natož nějaký PS, nebo VB co tihle mohli, jenom plnit rozkazy. Až přišla slova amerického presidenta  v Berlíně a řekl "pane Gorbečov zbořte tu zed" no a co bylo mezi tím to my moc dobře víme. Karol Polák říká co je imperialismus, světovláda, to jsme se učili, ale až ted to chápeme. No ale stále ty dráty také nemohly zůstat.. Na druhé straně komu pomáhají volné hranice ? Víme to, víme velmi dobře. Omlouvám se za takovej blábol, ty jse o sto procent lepší moc tě Zdenku zdravím Poldík.
Zdeněk Poldíkovi: víš já nejs
 
Re: O soše na Dyleni druhá část
holek zdeněk | email | 3.8.2016 15:48 | id 107267 | nahlásit
Zdeněk Poldíkovi: víš já nejsem politik, ani politciky zaměřený, ani politicky činný. JÁ JSEM BYL VOJÁK. A nemám se za co stydět. Taková byla společenská objednávka a záklaďáci ji plnit museli, jinak 3 až 4 roky vojenská věznice Sabinov a pak sloužit u silničního praporu dva roky. To si každý mladý kontras rozmyslel. No a já, já tu službu přijal dobrovolně. Svému národu jsem sloužil rád a odpovědně. A tak mě sere, že se PSáci tak málo brání, natož, aby přešli do mediálního protiútoku. Proč ? Není kdo by velel. Všichni ti PS papaláši jsou zalezlí a, promiň, strachy serou v síni, /toť po moravsku./ Ten KČP to je slabý odvar, jen se cítí jako ublížení. V učilišti nás učili, že když nemáš průzkum a informace, je třeba provést průzkum bojem, mediálním boje. Co brání půl milionu Psáků se zorganizovat vytvořit nějaký druh organizace a začít se bránit tlaku dnes již mnohých kontras. Já ti odpovím kdo, vůdčí osobnosti, ale ne ti co bez toho aniž kdy byli na čáře to dotáhli na HSPS. Zahajme diskuzi o občanském sdružení Psáků. V lese v noci jste se chlapi nebáli. Nebojte se ani teď. Není co by Vám kontras vzali. Zdar Hst.
 
Re: Re: O soše na Dyleni druhá část
plk. | 4.8.2016 03:54 | id 107284 | nahlásit
Strachy serou v síni, pěkně řečeno. Přitom mají právní vzdělání. Myslím, že to je pod jejich úroveň.
 
Re: Re: Re: O soše na Dyleni druhá část
PSboy | 4.8.2016 07:30 | id 107285 | nahlásit
Jakou pak mají úroveň, když jim PSáci nestojí za jakýkoliv počin. Já bych to tu napsal ale to by bylo žalovatelné, když jsou ti právníci.
 
Re: Re: Re: O soše na Dyleni druhá část
Honzák Bonzák | 4.8.2016 08:17 | id 107287 | nahlásit
plk. - myslíš toho žida z Brodku u Přerova ?
PS
Tom | 1.8.2016 12:45 | id 107209 | nahlásit
Zdravím všechny, na Dyleň to prostě patří. Měl by tam být příslušník finanční stráže i pohraniční stráže. Ať si to odvezou my se na to můžeme složit. A nechat je udělat.
A je vyřešený problém.
 
Re: PS.Pravda.
Drsxler Zdeněk | email | 21.8.2016 14:18 | id 107743 | nahlásit
Ahoj Tome dobře jsi to napsal,moc dobře,nevím čeho se bojí jsou jako sršně,nebudu to rozebírat,ale věřím že člověk co to rozpoutal byl ten den na Dyleni na srazu ale jak píšu nebudu to řešit.PS:Tvá varianta je velice moudrá,hezký den Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: PS.Pravda.
Tom | 21.8.2016 21:53 | id 107766 | nahlásit
Moc děkuji Zděnku, myslím si, že by to bylo vyřešené. A všichni by setřeli. Bylo by krásné kdyby tam bylo více soch. Jak jsem říkal, finanční stráž, SNB 9600 a pohraničník, je to památka a úcta pro všechny. Hezké dny i pro Tebe. T.
O soše na Dyleni.
holek zdeněk | email | 28.7.2016 11:28 | id 107065 | nahlásit
prehravac.rozhlas.cz… do Googlu a přehrát.
Tak ti Poldíku odpovídám na tvůj mail otevřeným komentářem a je to moje odpověď i těm jiným co povídají o soše pohraničníka na Dyleni.
Dopis od Poldíka a otevřená odpověď na to co je obsahem jeho sdělení. Na vědomí.
prehravac.rozhlas.cz…

Těhle těch obhajovacích i nenávistných keců jsme slyšeli mnoho, hlavně těch nenávistných. Já to vezmu z pohledu normálního PSáka. Dostal povolávací rozkaz. Nastoupil do výcvikového střediska a pak na čáru a nikdo se ho neptal, chceš, nechceš, prostě si tě volení zástupci lidu, potažmo občané povolali a ty máš ze zákona povinnost sloužit takzvanému režimu, tedy těm všem kteří si ho zvolili, nebo mlčky souhlasili. Ta minimální menšina kontras, nemůže hovořit o nesvobodném národě, pouze o své nesvobodě. Těch více jak půl milionu příslušníků PS nebyli nepřátelé národa, plnili jen jeho vůli. Byli nepřátelé narušitelů hra nice, to je pravda, ať to byli narušitelé z jakéhokoliv důvodu. To přísahali, to byla jejich povinnost daná slibem přísahy. Tak to bylo Poldíku.
Kontras byli nepřátelé PSáků a PSáci tím pádem nepřáteli narušitelů, to je historická pravda. A ať si komentátoři rozhlasu a televize žvaní co chtějí a je jich méně jak půl milionu PSáků.
 
Re: O soše na Dyleni.
J.K. | 28.7.2016 16:02 | id 107072 | nahlásit
Zdeněk Holek má palec nahoru a přidávám, že branci mnohdy dostali dotaz, zda se v noci bojí. To platilo i pro původní skauty na počátku OSH .
 
Re: O soše na Dyleni.
Pavol Smik | email | 28.7.2016 16:23 | id 107074 | nahlásit
Zase zaúradovala ľudská hlúposť , mám zato , že toho debila by sme mali hnať na pomyselne dráty a šiť po ňom samopalmi ostrou muníciou .
S pozdravom Pavol
 
Re: O soše na Dyleni.
Nespor.Libor | email | 28.7.2016 21:42 | id 107084 | nahlásit
Zdravím P.Holek.Sper komentář já jsem již někdy dříve na těchto stránkách něco podobného napsal ohledně těchto moralistu a kritiku kteří to nezažili. Ono to je taková repríza z roku 2011? kdy se o něco podobného pokusila pí Jílkova v pořadu Kotel? Kde vystoupil i jistý pochybný právník takže nic nového!!! Bohužel je smutné že o odstranění jistého pomníku rozhodují lidé kteří na tom jen a pouze profitují on to takový vděčné téma ohledně zelených vrahů. No o tom narukovaní v 18 letech bohužel nikdo z nás neměl odvahu říci ne ariskovat vězení takže ať si každý i ztech kritiků kteří základní vojenskou službu prožili u PS slahne do svého svědomí proč ne narukoval či odmítnul sloužit . Otázka je velice jednoduchá že!!! Přeji hezký večer a hodně zdraví. Spojar Libor.
 
Re: Re: O soše na Dyleni.
Míla | email | 29.7.2016 10:29 | id 107090 | nahlásit
Máte plnou pravdu,jste pro ně něco jako síla a oni se bojí.Všichni co tam sloužili,zaslouží úctu a né nenávist.Jednou ti mladí prohlédnou a otočí,jen to bude ještě chvíli trvat,zatím mají zaslepená očka,bylo jim to vyloženo v jiném smyslu,než se ve skutečnosti dělo,ale pochopí.
 
Re: Kvasnička.
Drsxler Zdeněk | email | 21.8.2016 14:57 | id 107746 | nahlásit
Ahoj Libora napsal jsi pravdu,jestli jsi slyšel o pořadu v rozhlase,kde se ptala p.reportérka p.Kvasničky jak to zdůvodní že Pohraničníci zabily přes 300lidí ,dobře jí odpověděl přes dvěstě lidí bylo zabito od roku1945 do vzniku Pohraniční stráže historik u reportáže hovoru odsouhlasil že má pravdu a ostatní lidé za činnosti PS.A já se ptám že když tedy říkají Á,proč neřeknou B a nepočítají kolik lidí zavraždily banderovci a jiné tlupy,vždyť ta situace v pohraničí byla podle starousedlíků neúnosná .Odpověď na nástup Cheb 8842 kdo by řekl odmítám,nejel by vlakem do Chebu ale do Sabinova.Ale slušně vychovaný kluk by jsi to nedovolil už kvůli svým rodičům,jelikož jsme si jich velice vážily.Dneska tě prodá i s barákem jenom aby byly prachy ale čest je v prachu znám dost případů.Co mne ještě zaráží že nás soudí lidé kteří v té době ještě nežily a dne toho májí plnou hubu a jsou to odborníci.Vojnu neprožily a neznají tu pravou podstatu toho pozadí.Ale jak se říká nesuď nevíš kdo jednou bude soudit Tebe a minulost ve které jsi musel žít.já za svou osobu se za nic nestydím já jsem jako ostatní co nastoupily přísahal Československé socialistické republice,kdyby to postihlo je taky by držely hubu a krok neboj se..Hezký den Libore Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Kvasnička.
Nespor.Libor | email | 22.8.2016 20:57 | id 107795 | nahlásit
Ahojky.Jajen ještě pár připomínek ohledně té debaty ohledně sochy nikdy jsem nebyl a nejsem příznivcem bourání soch proto že za pár desítek let se situace a politické spektrum může změni t či obrátít azase se budou případné busty a sochy odstraňovat.!!! Nebo budou potrestání vojáci kteří dle platných zakonu ( tak jako my) slouží na různých misích? Jen pro představu a připomenutí v letech moji služby u Ps jsem pobiral tkzv služne( cíli žold) cca 90 Kč měsíčně no a poté s příchodem na rotu Ps 190 kc další peníze byli za hodnost a 30 Kč a za tridnost taktéž a 30Kc!! Já jen k Tomovi oni ty naše hranice střežili již Chodove , finanční straz ,příslušníci SOS "1938 a potom my nenáviděný Peesaci.Jeste pokud mohu ty leta po válce a 50 léta nebyla jistě koše ale to nemohu posoudit jak říkal P.Mikota. Takže konstatují řídil jsem se jen a pouze platnými rozkazy té doby aza za službu uPS se nestydim!!! A je pravda že by dnešní 18 ti letí tu vojnu potřebovali jak " prasátko drbani"pokud by to přežili Ale bohužel tak to je a chodí v naší společnosti takže buďme rádi že nějakou armádu vůbec mame. Ale třeba je za x let také budou zostuzuvat že plnili rozkazy platné této době aniž bych i to pral! Spojar Dylene Libor.
Socha - debata v rozhlase.
Zdeněk V. | email | 27.7.2016 22:30 | id 107052 | nahlásit
Pokud vám to náhodou uniklo, mládenci, o soše pohraničníka (a nejen o ní) byla dnes (27.7.2016) debata v rozhlase na ČRo Plus. Naše barvy PS tam docela slušně bránil jeden z našich.
Více zde:
pohranicnik.blogspot…
Socha pohraničníka.
PSboy | 27.7.2016 07:41 | id 107020 | nahlásit
Chudák má SA. VZ. 24 s upilovanou hlavní, jinak je OK, Ale z muzea v Chebu nebude mít takový výhled jako z Dyleně.
 
Re: Socha pohraničníka.
mirek | 27.7.2016 09:02 | id 107025 | nahlásit
Socha je umístěna na soukromém pozemku. To pro ty,kterým její existence vadí..........
Tak jaképak odstraňování!
 
Re: Re: Socha pohraničníka.
PSboy | 27.7.2016 15:49 | id 107036 | nahlásit
Nejsi v obraze.
 
Re: Socha pohraničníka.
Jaroslav | email | 27.7.2016 10:50 | id 107028 | nahlásit
PSboy, pokud nejde o žert s upilovanou hlavní, tak ta upilovaná není, u všech typů Sa 23 a 25, Sa 24 a 26, byla délka hlavně 284 mm. Samopal se v armádě používal od r. 1948 až do r. 1974.
 
Re: Re: Socha pohraničníka.
PSboy | 27.7.2016 15:42 | id 107033 | nahlásit
No samo jde o žert, já ho znám velmi podrobně sloužil vlasti spolu se mnou a ješě LK česká verze Bren, snad vz. 26. Ale ná záběrech ČT to vypadá, že má ulomený konec kamenné hlavně. Momentálně si jej kupuji, sice jen pro střelbu jednotlivými ranami, ale Arabáši příjdou, je třeba býr připraven. Revolver nestačí.
 
Re: Re: Re: Socha pohraničníka.
Jirka 38 | 27.7.2016 15:48 | id 107035 | nahlásit
Ano, hlaveň samopalu je ulomená. co si pamatuji, tak byla ulomená i před rokem 89.
 
Re: Re: Socha pohraničníka.
PSboy | 27.7.2016 15:48 | id 107034 | nahlásit
Znovu jsem si video pustil. U SA.vz. 26 přesahovala hlaveň přez podpažbí cca 8 cm. Pust si to video, konec hlavně chybí.
 
Re: Re: Re: Socha pohraničníka.
Jaroslav | email | 28.7.2016 11:40 | id 107067 | nahlásit
Jasně, že konec hlavně chybí, je to potvrzeno a dokumentováno. A kdyby ten koneček nechyběl, překryla by ho tvrdá pěst dělnické třídy, tedy pohraničníka. Dovolte, abych to takhle trochu zlehčil do malého kousku ironie. Jde víceméně o spor bez rozhodujících faktorů, protože o soše je rozhodnuto, bude spočívat vedle V.I.L v nižší geografické poloze a komorním prostředí.
 
Re: Socha pohraničníka.
Drexler Zdeněk | email | 2.8.2016 23:16 | id 107252 | nahlásit
Žasnu jak stačí málo aby Český člověk neboli vůl to to vyjádří,milý pane vy se bojíte toho aby český národ povstal aby Vám nakopal prdel,toto vše je do nebe volající,tak některým dementům vadí socha kluka od PS,u Václavského náměstí stojí v laufu Hitler jugen a neše vláda dá pilicii a hlídá to a na Dyleni se sejde pár lidí a máte s toho dylema,rád bych věděl jaký vůl za tím stojí,vždyť jste blbove století,jednou ty hranice budete slavit ale jsem zvědav koho tam dáte vi pitomci své děti,a nebo vnoučata obojí by se posrali tak o co jde,kdo da krk do tmí a ticha nikdo z Vás neví o co jde,neříkám o kluky od PS,ale o ty velký hub y co neví o co jde,říká se neříkej když nevíš,vím že na Slováky nemame,mají kratší Hymnu ale jsou oproti nám větší srdce ať myslí kdo chce co chce,mám dost kamarádů ze Slovenska ale jsou lepší než mi Češi je tam vše za jedno a jiný srdce,a těm provokatérům z Chebu co jim vadí socha na Dylení,vzkazuji až Vám Amíci vemou půdo pod nohama,pak řvete kde je demokracie ,blbej Českej národe ,slyšel jsem že jste vyhrožovyli p,Hofmanovi likvidací,kde jsou média vy chudáci století cikán upadne a už kole něho běháte a čech upadne a ani pes neštěkne jenom proto že jsme rasisti,běžte vy satani do keňi a věřtě že moci páni Vás prodaj jako už kolikrat,problbce NOPASARÁN pro slušnýho člověka hezký večer Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Socha pohraničníka.
Jaroslav | email | 3.8.2016 08:59 | id 107259 | nahlásit
Milý Zdeňku, zbytečně jste mařil čas na mně, který ví o co jde. Víte co je to ironie? Nevíte. Hodil jste mne do jednoho pytle s těmi, o kterých píšu, takže se proberte a snažte se trochu ubrat upouštění žluče, zatemňuje to mozek. Jarda Havrlant, 1959-61 7. rPS Devět Mlýnů, 4. bPS Znojmo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Jaroslav.
Drsxler Zdeněk | email | 21.8.2016 15:11 | id 107747 | nahlásit
Dobrý den p.Jaroslave výše psané bebylo na Vás,to bylo na ty co chodí na sraz a potom udávají a živí se tím,prodají to do médií,Vám se omlouvám i ostatním PS poctivým,hezký den Hrom z Dyleně.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Socha pohraničníka.
Jaroslav | email | 21.8.2016 21:46 | id 107765 | nahlásit
Pane Zdeňku, omluvu přijímám. Jarda Havrlant.
Zde již nelze dále reagovat
Socha PS
Vlastimil Dokoupil | email | 26.7.2016 18:32 | id 107005 | nahlásit
Jsem rád, že je socha Pohraničníka opět veřejně vystavena. Každý národ má své tradice a kulturu. To se naším odpůrcům nebude líbit, ale nám se jejich politika taky nelíbí. S pozdravem Vlastik.
 
Re: Socha PS---Bohužel už je rozhodnuto,pomník opět zmizí
Láďa | 27.7.2016 13:29 | id 107032 | nahlásit


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Socha pohraničníka na Dyleni 2016

Okres: Cheb

Chebská pískovcová socha pohraničníka z roku 1955 s názvem "Na stráži míru" od akademického sochaře Jana Hány, která byla vztyčena 10. července 2016 na Dyleni.

Jak jistě již všichni víte, strhla se kolem něj opravdu bouřlivá debata, která tuto sochu zřejmě opět vrátí do depozitu města...

A2016-07-26 11:55:32 TG15