Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (63)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (R.Matys) z celkových 36

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: R.Matys | Pořízeno: 1971-73 | Foto: 6 fotek

Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36

Autor: P.Kalous | Pořízeno: 1971-73 | Foto: 30 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
příspěvek
Ringo Plzeň | 17.10.2022 02:11 | id 167779 | nahlásit
Zdravím dyleňáky sloužil jsem tam 1971-1973 v 1972 jsem přišel ještě na Oldřichov tak pamatuji některá jména a stěhování na novou rotu. Říkali jste mě ringo dle toho spěváka tak přijdete na moje píjmení.
 
Re: příspěvek
Standa H | email | 17.10.2022 11:40 | id 167784 | nahlásit
Nazdar Ringo, tak že jsme byli jak na Oldřichově, tak i krátce na Dyleňské rotě, já šel do civilu v březnu 72, byl jsem psovod se psem Makem. Možná že si na mě i pamatuješ, se mnou je to horší s mladších ročníků si pamatuju na Jirouše a na Zajdu ( vel.družstva psovodů a za tebe asi kynolog roty. U vašeho ročníku jsou i fotky a tak jestli jsi na některé tak se označ abych se vrátil do paměti. Připomenu jména mého ročníku: Holeček, Zachař, Havíř, Helík, Janoušek, Domín, Procházka, Bečvář, Plíhal, Masár, Vocel, Ulman ,Líbal, Houžvic a já Standa Hnát. Jsem rád že se tady objevil zase jeden Dyleňák a věřím v další konverzaci. S pozdravem Standa.
 
Re: Re: příspěvek
Ringo Plzeň | 17.10.2022 11:56 | id 167786 | nahlásit
Jméno podle zpěváka ringo Čecha, mé jméno je Čech a přišel jsem na oldřichov jako první z mého ročníku jelikož mě vychodili zdravotní PŠ.
 
Re: Re: příspěvek
Ringo Plzeň | 17.10.2022 14:20 | id 167788 | nahlásit
Přišel jsem na oldřichov 2.února 1972, kdo by se nepamatoval Vocela, Helík byl šofer, líbal byl na pokoji jako já, a pak Mičan promítal filmy pomáhal v kuchyni snad neměl ani zbraň. Čech
 
Re: příspěvek
Ringo Plzeň | 17.10.2022 11:50 | id 167785 | nahlásit
Ještě bych chtěl vědět kdo je na fotkách 18a19. Ringo
 
Re: Re: příspěvek
Standa H | email | 18.10.2022 10:13 | id 167800 | nahlásit
Je super že si pamatuješ některé tvoje mazáky, za to chválím. Na fotkách které uvádíš je podle mě Libor Zajíček (za mě velitel družstva psovodů) a po odchodu do civilu Zdeno Petrika byl kynolog roty. Mého psa Maka po mě přebíral kluk tvého ročníku Jirouš, ale asi né na dlouho, přeci jen už měl věk. Tak že máš ještě v paměti naše stanoviště Narušení, Hluchý, Osmička, Úvoz, Karel a Šestka a potom piket na Kyseláku, při našem každoročním setkání se snažíme tyto místa projít, ale jen když to dovoluje náš zdravotní momentální stav, letos to bylo jen ve čtyřech a taky nám nepřálo počasí. Tak se měj pěkně: Standa H.
 
Re: Re: Re: příspěvek
Radislav Š. | email | 1.1.2023 19:02 | id 169527 | nahlásit
Zdravím,
píšete zde psovodi ze 70-71. Neznám jméno, ale k nám při výstavbě nové roty chodívali na lahváče - Chodovar, Starovar kluci z PS roty (Oldřichov), též i psovod. Pamatuji, že sedával za dveřmi v armě psovod i s pejskem. Byla by to asi náhoda, abych to někomu po padesáti letech připoměl.
R.Š.
 
Re: Re: Re: Re: příspěvek
Stanislav Hnát | email | 2.1.2023 09:20 | id 169545 | nahlásit
Zdravím tě Radislave, já jsem sloužil na Oldřichovské rotě 70-72 a to probíhala stavba nové Dyleňské roty. Taky jsem odsloužil nejvíce služeb na stanovišti Narušení a tam se chodilo okolo staveniště, snad jednou nebo dvakrát jsme si tam pivko dali, ale můj pes nikdy nešel do objektu a venku jsem ho nechtěl nechávat, no taky to smrdělo průserem kdyby nás někdo viděl! A nepamatuješ si náhodou jak se jmenoval pes? To bych věděl který psovod to byl! Můj pes se jmenoval Mak s přezdívkou Dědek. No v každém případě je pěkné že se tady něco hýbe a zase někdo napíše pár vzpomínek! Díky! Ahoj Standa H.
 
Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek
Radislav Š. | email | 5.1.2023 08:43 | id 169645 | nahlásit
Zdravím, Stando,
bohužel žádná jména vojáku PS ani psů neznám. Několikrát jsem se s nimi potkal v armě, ale jména jsme si neříkali. Oni se ani dlouho nezdrželi (váš Mulíček bydlel nedaleko). Též jsem se s nimi setkal i z jiných důvodů. Např. u stanoviště PS s domečkem při silnici k obci Vysoká (snad u Alexe) nebo při procházkách dyleňskou přírodou. Párkrát psy chytli moji stopu a ti je dovedl k naší rotě. Po vyjasnění, že jsem chodil po okolí vojáci PS ani mnoho nelamentovali. Po zjištění, že trochu vytvářím problémy, moji trasu jsem změnil. Pocházel jsem z rovinatého Polabí a ta dyleňská příroda bala a je pohádka. Též jsem užíval zajímavý pohled ze střechy budované nové roty. Byl to pohled na nedalekou německou obec s políčky obdělávaná německými zemědělci. Občas též při hranici z německé strany proletěla lehká helikoptéra (proto jsou asi na těchto stránkách fota z druhé strany). No bylo se na co dívat.
Na Dyleň jsem přišel na jaře 70 a odešel v červenci 71 - za těch více jak 50 let pamětníků té naší dyleňské doby již bohužel mnoho ubylo.
Radislav
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: příspěvek
Martin | email | 5.1.2023 09:57 | id 169647 | nahlásit
Pohled ze střechy roty si můžeš zopakovat. :-) ed250.rajce.idnes.cz/Za_davno_zapomenutymi_misty_hory_Dylen./261036842
Sraz 2021
Jan Flégl | email | 16.2.2021 11:22 | id 153870 | nahlásit
Zveme všechny veterány 2.rPS Mohelno na náš sraz, který připravujeme na druhý červnový víkend (11. - 13. 6. 2021). Rádi uvítáme o veterány sousedních rot PS Dyleň a Slatina. Bližší informace podáme v půli dubna. Zájemci se mohou hlásit již nyní V. Kettnerovi (tel. 777 302 255) nebo L. Zahradníčkovi (tel. 737 434 268).
Těšíme se na hojnou účast.
Honza
 
Re: Sraz 2021
Jan Flégl | email | 16.2.2021 13:12 | id 153873 | nahlásit
Opravuji mobil na V. Kettnera : 444 302 258.
Zajišťění Dyleňské stavby
Petr | 24.6.2015 19:00 | id 91667 | nahlásit
Pamatuje někdo jak se zajišťovala ostraha na stavbě, která se budovala na nahoře Dyleň (radarové stanoviště)? Včetně stavby nové roty?
Re: foto
Standa H. | email | 16.3.2015 16:05 | id 87762 | nahlásit
Zdravím kluky vašeho ročníku!!! Super fotky!!!!
Prohlížím si je a hledám v paměti, jestli si vzpomenu na nějakou tvář, u někoho si matně vzpomenu a u někoho to asi nepůjde, bohužel je to tím odstupem času. Moje mazáky si vybavuji skoro všechny, ale obráceně je to horší, je to divné, byli jsme na stejné rotě, ve službě i době volna spolu půl roku, tak by tam nějaká vzpomínka měla být!!!
Jsem moc rád, že to tady funguje, jen tak dál, také máme nějaké dobové fotky 70-72 a chceme je také uveřejnit, doufám, že se to letos Františkovi D. podaří, on jediný z nás to totiž umí.
S pozdravem Standa H
 
Re: Re: foto
Standa H. | email | 16.3.2015 16:18 | id 87764 | nahlásit
Zdravím Vás ještě jednou, kdo po mě vodil Maka ( i když asi ne na dlouho) nebyl to náhodou Jirouš? Na jméno si už nepamatuju, ale vzpomínám si, že se mnou ke konci chodil do služeb a byl se mnou na poslední dne 25.3.1972 a byla v noci pěkná bouřka.
Standa H.
Rozdíl PS a dalšími.
Pepan Jozef | email | 27.2.2015 20:04 | id 86907 | nahlásit
U PS - pohraničníci měli zbraně s ostrými náboji, byl to střet náhlý z narušitelem, ze zahraničí nebo z vnitrozemí.
Akce, narušení DZ, provést ihned zásah, překrytí, risk po pachateli, za každou cenu dopadení, atd.................
U Policie, se vyhodnocuje, váhá, domlouvá s daným člověkem, ale není žádný zásah, na alkohol, zjištění promile, výhrůžky, kde má impuls o zbrani, střelbě, narušování nočního klidu, a zásah začne jízdou s majáky, vozidlo je řádně osvětlené, aby bylo vidět, že někdo přijel, jen se řeší domluva.
V Uh. Brodu, hlídka měla vniknout ihned do rest. jak předem nebo zadním vchodem a provést krytí a střelbu.
Tak počkejte několik měsíců, jak to bude vyhodnoceno, pravdu zná nejen samé město, ale i celá republika.
Zásada: Každý si to řeší po svém, ne podle přísahy.
 
Re: Rozdíl PS a dalšími.
Nešpor Libor | email | 1.3.2015 20:56 | id 87059 | nahlásit
Dobrý večer pane Pepane . V první části vašeho příspěvku souhlas. Ale další část je tak trochu složitější i když Já osobně souhlasím že ta první hlídka měla zasáhnout dva na jednoho nebo alespoň vystřelit. Ono je to trochu ohledně použití zbraně a příp.dalších donucovacích prostředků složitější dle našich právních předpisů a z údajů mých známích policistů je každé použítí zbraně vyšetřováno GIBS a nikdo z nadřízených se nikoho nezastane ohledně jeho dalšího postupu. A tak jak ti moji známí poldové říkajií proč a naco si dělat problémi!!!! No a náš pan ministr vnitra se určitě než neco zveřejnil tak určitě utíkal na HRAD se poradit.Ale pokud budou takovéto platné zákony tak Ti slušní policisté nic nezmohou na rozdíl od různých nad plukovníků a poslanců a žalovníčka ministra který se ovšem musí jít poradit a poté před vola akým sjezdem si ohřát svojí polívčičku. Tak já se těm 2klukům nedivím.Ohledně toho vyhodnocení si myslím že to tak nějak vyšumí tak jako vše a nedej bože aby GIBS na příkaz někoho shledala ty dva kluky vinnými . Vlk se nažral a koza zůstala celá! Ona i ta proklamována svoboda má svoje meze viz , jen řeší domluva. Zdravím Libor spojař 13rpsDylen
 
Re: Re: Rozdíl PS a dalšími.
Věčný frajtr :-) | 2.3.2015 12:30 | id 87083 | nahlásit
Tady chybí přislovečný křest ohněm, tohle pokud pilicajt nebo voják nezažije, bude těžko schopen "jít do toho bez obav naostro".
 
Re: Re: Re: Rozdíl PS a dalšími.
Vladimir Spišák | email | 2.3.2015 14:54 | id 87091 | nahlásit
U PS platil na všetkých urovniach jednojednoznačný cieľ NEPPREJDÚ. U polície platí vždy všade a za akýchkoľvek okolností heslo VŠETKO DO STRATENA inak nas niekto za niečo po...........
 
Rozdíl PS + PČR a dalšími.
Nešpor Libor | email | 7.3.2015 22:02 | id 87351 | nahlásit
NO TENKRÁT NAM BYLO 18 -20 ALE ??? DNESKY JE TOTROCHU JINEI OHLEDNĚ NASAZNI A POTÉ ? .jAK UŽ JSEM PSAL VYŠETŘOVÁNÍ GIPS ATD. Ono odhodlání a tkzv.aktivita je po zásluze potrestána !! Bohužel dle naších platných zákonů. Zravím libor
Foto.
Pantik. | email | 26.11.2012 11:39 | id 52646 | nahlásit
Ahoj chlapi.
V 71-73 jsem sloužil na sousední Slatině,na páté fotce poslední v pravo je Zdenek Ostradický od Trutnova nebo se mýlím?
 
Re: Foto.
Alexander | email | 4.12.2012 15:57 | id 53053 | nahlásit
Ahojte ! Pozdravujem Vás zo Slovenska,slúžil som v rokoch 1971-73 na Bratislavskej brigade na 12.pohr.rote Jarovce ako psovod.Tu už nemám možnosť nakontaktovať sa mojimi rovestníkmi a preto som rád,že môžem čítať aspoň Vaše riadky.Prajem každemu pevné zdravie.Ak by som niekomu z Vás mohol pomôcť neako ,tak ma kontaktujte. WWW.rescueberek.sk
 
Re: Foto.
P. Kalous | email | 30.12.2014 21:28 | id 83294 | nahlásit
Na fotu č.5 je ročník 71 až 73 do civilu šli všichni na podzim. Všechna jména souhlasí. Zdravím vás kamarádi a vzpomínám jako řidič gazu.
 
Re: Foto.
Jiří Štěpánek | 13.1.2015 20:12 | id 84036 | nahlásit
Ahoj, já jsem taky sloužil na Slatině v r. 71-73, tak jsme asi sloužili společně.Matně si vzpomínám na jméno-příjmení Patrik, snad někde z Lanškrouna? Měj se fajn.Jirka Š.
 
Re: Re: Foto.
Jiří Štěpánek | 3.3.2015 21:21 | id 87149 | nahlásit
Ahoj,omlouvám se Ti za chybnou interpretaci jména.Během vojny jsem potkal Patrika,jak jsem uvedl. Asi to má na svědomí čas (42 let),který hrozně utíká.Hrabu v paměti-něco se mi s opatrností vybavuje? Někde ze Slovenska,drobnější postavy,světlé na krátko vlasy,snad psovod,moc jsi toho nenamluvil a uměl jsi maďarsky? Omlouvám se a měj se fajn-Jirka Š.
 
Re: Re: Re: Foto.
Zajíček | email | 24.4.2015 14:07 | id 89531 | nahlásit
Zdravím všechny Dyleňáky , to jméno není náhodou Petrik ? Toho znám a sloužil na Dyleni jako kynolog a byl ze Slovenska . Fajn kluk . Já to bral po něm.
Ahoj všichni z Dyleně !
1968
ATom | 3.11.2012 19:28 | id 51737 | nahlásit
Pane Stanislave, ještě bych se Vás chtěl zeptat. Jestli někdy mluvil velký velitel roty mjr. Muliček, o roku 1968 jak to probíhalo na rotě a kam až se dostali ruský vojáci. A kdo byl zástupce velitele roty? Děkuje Tomáš
 
Re: 1968
fpouzar | email | 3.11.2012 20:13 | id 51740 | nahlásit
v roce 68 jsem sloužil na oldřichově a 21.8.jsem měl dozorčího,když k nám vtrhli rusové.zakopali se na Novým světě.zástupce byl mjr. heczko.
 
Re: Re: 1968
Atom | 3.11.2012 21:22 | id 51746 | nahlásit
Děkuji za reakci a odpovědi, moc si jich vážím pane Pouzar. Když jste měl dozorčího nepřišli k Vám nějaké bojové instrukce ohledně ruských vojsk. A dorazil na rotu veliký velitel roty nebo jeho zástupce a jak dlouho byli na rotě? Zaujímali jste nějaké bojové stanoviště? Zajímalo by mě prosím Váš pocit, který jste z toho mometálně měl i jako dozorčí roty.Volal jste na sousední roty jak jsou na tom. Když se vžívám do Vaší role tak bych měl to obavy, že je 3. světová válka. Děkuji za Vaše příspěvky i ochotu. Moc si Vážím toho, že jste tady.S úctou k Vám Tomáš.
 
Re: Re: Re: 1968
fpouzar | email | 3.11.2012 21:35 | id 51747 | nahlásit
zážitků je mnoho,kdo sloužil v roce 68.instrukce přišli asi 23.30 mi volali z brigády kdyby se objevili rusové aby jsme po nich nesříleli.šel jsem vzbudit DDR byl to základák první jeho slova byla civil je v p...li.to je vyprávění na tv seriál.co nastalo pak hlavně těch prvních 5 dní po okupaci.
 
Re: Re: Re: Re: 1968
Atom | email | 3.11.2012 21:45 | id 51749 | nahlásit
Pane Pouzar děkuji moc to všechno mě moc zajímá přímo hltám Vaše odpovědi. Prosím klidně mi ty díly pošlete na email nebo tady, byl bych moc štastný kdyby jste si u dělal čas. S velkou úctou k Vám. Tomáš
 
Re: 1968
P.oslední S.ysel | email | 3.11.2012 23:58 | id 51752 | nahlásit
Ahoj Tome!
Já jsem tu dobu prožíval na brigádě v Plané u M.L.
Co se dělo na Dyleni, znám jenom z vyprávění pamětníků. Konečně, mluvili jsme spolu o tom, když jsi byl za mnou na návštěvě v nemocnici.
Rusáci byli skutečně zakopaní někde v okolí Dudy na Novém Světě, ale přímo na roty, co vím, měli zákaz, i když se o to někde pokoušeli, zejména tam, kde byla současně OPK.
V prvních dnech okupace byl prý Mulíček stahován z dovolené a velel ZVP mjr. Hečko. Byl tam i npor. Przeczek i staršina Osladil.
Asi po třech týdnech, po protestní nótě USA, které jim připoměly výsledky Jaltské konference a stanovenou demarkační linii, se sovětské okupační jednotky stáhly více do vnitrozemí. V blízkosti SH směly ponechat pouze malé pozorovací jednotky - viz. Pata u Aše. Rovněž tak jednotky LA NDR se stáhli z našeho území do NDR, k malé radosti jejich vůdce Waltera Ulbrichta, velikého to propagátora okupace Československa. Vojska NDR totiž byla díky svým uniformám, připomínajících Wehrmacht, trnem v očích české veřejnosti a silně připomínala fašistickou anexi českého pohraničí na základě Mnichovské dohody v r. 1938 a následnou okupaci v r. 1939.
Byla to těžká doba, ale i pro SSSR nedopadla v mezinárodním měřítku nejlépe. V důsledku okupace Československa se rozpadla t.zv. IV. Internacionála a znamenalo to rozpad mezinárodního dělnického a komunistického hnutí v západních zemích a v některých faktickou likvidaci komunistických stran. Takže z tohoto pohledu si Brežněv pěkně na***l do bot. Bohužel my jsme to na více než dvacet let odskákali nejvíce.
S pejskem na klopě Pavel M.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: 1968
fpouzar | email | 3.11.2012 21:41 | id 51748 | nahlásit
napiš mi na E-mail nebo na skype.
 
Re: 1968
Standa H | email | 4.11.2012 11:59 | id 51765 | nahlásit
Ahoj Tome,
já bych velice rád reagoval na rok 1968, ale to jsem byl 17ti letý kluk a tak nevím jak to na čáře tenkrát probíhalo.Náš strej, jak se tenkrát mjr. Mulíčkovi říkalo a hlavně náš politruk nás moc netrápili a moc se (pokud si pamatuju) neptali na náš názor, bylo to za nás trochu volněší, než přišla tzv. normalizace. Ale já jsem se nikdy o politiku nezajímal !!
Ostatně příspěvky na této stránce mnohé vysvětlují a Pavel M to popisuje perfektně.
Standa H.
 
Re: Re: 1968
Tom | 4.11.2012 12:23 | id 51767 | nahlásit
Děkuji Vám za odpověd. Tom
Re:Oldřichov-Dyleň
Standa H | email | 29.10.2012 18:36 | id 51545 | nahlásit
Zdravím kluky z Dyleňské hory,
prohlídnul jsem si fotky na této stránce a matně si vzpomínám na nějaké tváře, ale na jména už si nevzpomenu. Je to tak dávno, ale kdo tuto stránku zakládal, tak si musí na svoje mazáky přeci trochu pamatovat? Byli jsme spolu ještě na Oldřichově a náš ročník 70-72 jsme šli v březnu do civilu. Jen tak pro oživení paměti nějaká naše jména: Standa Hnát (pes Mak-dědek), Standa Houžvic, Hanz Ulman, Pepa Vocel, Franta Domín, Miloš Bečvář( pes Radan),Milan Plíhal(pes Mlok), Pepa Zachař (to byl přece náš oblíbenej kuchař) dále Jirka Líbal, Jindra Janoušek, Ivo Helík(řidič gaz) atd. O půl roku mladší byli : Oreški, Privara, Šulc, Tóth, Javorik atd.
Byl bych moc rád kdyby se někdo ozval a mohli bychom domluvit příští rok opět nějaké setkání
(letos to bylo po 40ti letech víc jak super)
S pozdravem Standa H
 
Re: Re:Oldřichov-Dyleň
martin(colt) | email | 29.10.2012 19:28 | id 51547 | nahlásit
Ahoj Stando,
tak na tohle " slyším ", Miloš Bečvář co vodil psa Radana......Miloše Bečváře jsem samo nezažil ,ale .Radana... jsem měl v roce 75 asi 2 měsíce, no, měl, chodil jsem s ním jen krátce ,protože můj pes Colt ,byl ještě v ten čas v Libějovicích,přišel později na naší rotu s novým rotním kynologem Proškem z Litvínova,.Rád bych znal více informací o Radanovi, a třeba i jeho zadržení tří osob, " prý", dokázal blokovat tři lidi, byl to jediný pes na rotě co měl " sólo " H3, což tehdy znamenalo " útok na volno ".Zrovna tak Mlok, stopařská legenda, za mne jej vodil nějaký Pikora(74-76 jaro) a pak po něm Němeček, ten Mlok se velkou měrou podílel na " výchově " velmi nadějného štěněte Narcise.....Mlok byl absolutně přesný, neomylný na stopách. Co teda uměl perfektně a toho jsem byl svědkem jako mlaďas, když byl vyslán za divokým králíkem, jo toho dohnal a přinesl. Pak šel na stopu a stopa šla přes " území divokých králíků" , to byl kraj lesa pod Hláskou a směrem k Dudovi, tu stopu zvládl bez sebemenšího zakolísání...a že tam pachových stop po těchto ušácích bylo víc než dost. Kdo tento úsek zná,- znal, dá mi za pravdu co tam těch ušáků bylo.Tito všichni zmiňovaní psi jsou na těchto stránkách.
 
Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Standa H | email | 2.11.2012 19:16 | id 51700 | nahlásit
Ahoj Martine,(colte)
i když se osobně neznáme, jsem rád že jsi odepsal na tyto stránky a že máš zájem o psi, kteří na Dyleni sloužili. Já, jak jsem se už zmínil jsem byl přidělen jako střelec, ale všimnul si mě náš rotní kynolog a tak mi dal na zkoušku psa Klama a po čtyřech měsících jsem začal vodit nejstaršího psa Maka. Ostatně v kronice se můžeš dočíst jaký to byl perfektní pes i když to byl dědek!!Nejvíce jsem služil stanoviště ,,Narušení "( za Vás to byl asi kopec)a když jsem plápolal za Makem dolů na osmičku, tak jsem toho měl hlavně v zimě plný bufy (zimní obuv) Ale ptáš se na Radana, tak to by Ti nejlépe odpověděl Miloš Bečvář, ale ten bohužel nekamarádí se s internetem a tak i fotky z našeho potlachu mu posílám na CD. Já si ho pamatuju jen když jsem ho šel krmit a nebo když jsme trávili volné chvilky u kotců. Rád bych Ti vyjmenoval jména všech našich psů sloužící na naší rotě:
Iron, Koran, Amír, Beno, Sony, Mlok, Radan, Mak, Klam, Odin, Ir a nejml. Ing. Jak jsem se dočetl v příspěvcích, někteří z nich tam byli i za Tebe. Chtěl jsem se na rotu zajet podívat, ale nevěděl jsem jestli by mě vůbec pustili a tak jsme se s klukama setkali až po 40ti letech o odchodu do civilu.( A to bydlím jen asi 60km o Dyleně)
Útok na volno, co si pamatuju opravdu měl jenom Mlok a Radan a ty dva nejvíc taky sloužili červenou poplachovku na tzv. pravou stanu(od šestky až ke styku s Mýtinou) a stanoviště Karel( tam to bylo nejblíž k čáře) no a když někdo šel na prověrku v noci, tak to musel být pocit, když se k tobě blíží svítící obojek a Ty nevíš kterej pes ho má na krku.
Standa H.
 
Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
ATOM | 2.11.2012 23:08 | id 51713 | nahlásit
Mohu mít dotaz. Kde měl svojí kancelář za vašeho období velitel roty?
 
Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Standa H | email | 3.11.2012 17:22 | id 51729 | nahlásit
Ahoj,
nevím jak Tě mám oslovovat, ale asi ATOM!! No tak nazdar Atome! Pochopitelně že můžeš mít dotaz, od toho tyto stránky jsou, né?
Kancelář velitele roty a důstojníků roty byla na spodním baráku, kde byla kuchyně, jídelna, kinosál, bar a pokoj kuchařů, vozky a sklad proviantu. Samozřejmě se bavíme o staré Oldřichovské rotě!! Jinak velitel (mjr. Mulíček bydlel ve fiňáku v prostorách staveniště nové Dyleňské roty a vedle bydlel náš oblíbenej staršina nadrotmistr Zdeněk Osladil alias Čenda, každý den pro ně jezdil náš řidič gazu a vozil je na Oldřichovskou rotu
Jestli budeš chtít vědět ještě nějakou informaci, jsem pochopitelně k dispozici, pokud si to budu pamatovat.
Standa H.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
ATom | 3.11.2012 19:19 | id 51736 | nahlásit
Děkuji Vám pane Stanislave. Jsem rád, že jste mi odpověděl a že jste tady. Moc si vážíme Vaši příspěvku. Tomáš ala ATOM :-).
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Stanislav David | email | 8.1.2013 15:14 | id 54779 | nahlásit
Ahoj Stando H. Dnes jsem náhodou našel tyto stránky a jsem velmi překvapen. Budu se muset v létě podívat na Oldřichov. Sloužil jsem tam 1968-70.
Ty si to pamatuješ skvěle. Díky ti za připomenutí. stewesd
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Standa H | email | 8.1.2013 18:31 | id 54790 | nahlásit
Ahoj Stanislave ,
na Tvůj příspěvek nelze reagovat a tak píšu pod sebe a snad si toho všimneš! Píšeš, že jsi byl na Oldřichově 68-70 a tak jsme se o fous nepotkali, ale určitě budeš znát Pepu Lamžíka, Zdenka Boháče, Jardu Situ atd. to byli moji mazáci. Také se chystáme (zase jako vloni) navštívit Dyleň a hlavně Oldřichov, ale asi tak v květnu, protože v létě je to moc zarostlé Bolševníkem a to na pořízení pár fotek není dobré. Při loňském srazu jsme se tam nedostali, nezbyl nějak čas, ale navštívili jsme hospůdku u Krejzy v Paliči a také bylo šílené vedro. Není však všem dnům konec a tak co jsme za čtyřicet let nestihli, budeme muset dohnat v penzi, no a také se nebráníme tomu, když se k naší málo početné partičce připojí někdo kdo o to bude stát. Jinak se zatím měj fajn a jsem rád že jsi reagoval (kdyby takových bylo více) a zase něco napiš.
Standa H
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
stewesd | email | 8.1.2013 20:50 | id 54797 | nahlásit
Stando, diky za ozvání. Ty jména si pamatuji. Nevím odkud jsi, ale v květnu bych jel také.Snad by vám to nevadilo. Když tak se ještě ozvi. stewesd
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
martin(colt) | email | 5.11.2012 13:11 | id 51806 | nahlásit
Ahoj Stando,
výborný článek jsi napsal... minulý týden jsem byl " vybrat" našeho bývalého našeho rotního kynologa,V.M dostal jsem "echo",kde ho hledat...tak jsem na něj vyrazil...místo ,abych ho dostal já, měl být překvapen, tak ten"lump"dostal mne...vůbec to si dovolil dost, jenže on mi řekl, že jsem si to podělal sám, že jsem neměl svůj záměr anoncovat na těchto stránkách.....No nic, získal jsem pár informací a pár fotek které sem dám,mimo jiné i Radana v akci ( cvičná zádrž),víš co...mám doma psa NO, věnuji se stále kynologii a stále mi nejde na rozum jak ten Radan dokázal tři chlapi znehybnit..,že mu nezdrhli ,to musel být asi pejknej " ras" a bubák k tomu, protože on ten svítící obojek taky nosil...
Ten svítící obojek nosil též jeden z dvojice smečky....na rotě byly dvě smečky ..jedna na Kopci a druhá na Šestce......svítíci obojek měl dycky ten "prevít" ,co šel na to oklikou-obloukem, ten co spěchal (někdy dost vlažně...) podél signálky byl dobrej stopař....no a když ti dva šli proti sobě tak ti chudáci uprostřed " značkaři" (mlaďoši .....jo i á to byl,to nás rotní kynolog do toho uvrtal!!)...no a gatě byly plný "maggikostek"...adrenalin jako hrom, tenkrát se tomu ale říkalo jinak ...Mimo jiné. .občas na tu prověrku smeček šel i dozorující panáček v tomto případě kpt.Przeczek..tzn.že dělal "kukajdu"....kdo si pamatuje úsek na Šestce co ta smečka prověřovala tak na té rovině široko daleko byl jen jediný strom a to asi 30 m od signálky ( na pravo) a v místě kde se ta rovinka mírně stáčela do leva ve směru na Mýtinu..je fakt, že psovod té smečky musel jistý čas čekat..po zaznamenání signálu., protože jsme prolejzali s krz....byl na to daný časový limit za jak dlouho se musí prolézt...a pak psovod smečku " řádně" nadráždil a pustil...až tam k nám bylo slyšet " drž k***y"..ty k***y -my-jsme hrabaly hlínu jak divý, protože ten zmetek ty hafíky pustil o dost dřív...a Przeczek se snažil vyléz na ten jediný strom co tam byl.....s kámošem jsem na tom byli líp, měl
 
Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
martin(colt) | 5.11.2012 14:03 | id 51809 | nahlásit
...pokračování ......s kámošem jsem na tom byl líp, měl nás ochránit rukáv,special kalhoty, zády jsme byli k sobě, tak, že nás nic nemohlo překvapit- bylo to v pohodě - relativně,ale co Przeczek ?...ten porád na zemi a né a né vylézt na strom a přitom dělal velkej rambajz a nadááááával a jak...nic slušnýho a tím na seba přilákal "hafíky", ten strom měl korunu posazenou trochu výš ...ten lez na ten strom jako když startoval motorku.....ale , v okamžiku když přiběhl Ink - stopař ,začal štěkat na Jeníka ....během chvilky proskočil signálku a za ním Princ, který proběl okolo nás a šup byl v mžiku taky za signálkou.....Przeczek jak viděl, že se blíží Ink ,tak jako by ho někdo kopl do zadnice a najednou to šlo ...vyletěl na ten strom jako mladík....musel kluk oželet svoji " furťáckou"beranici......protože Ink s Princem mu ji pěkně rozdrbali.A tak Jenda chvilku chca necha seděl na stromě na "kukajdu" , když se ti divoši vydováděli na čepici ,jako by toho měli málo, zas proskočili signálku a hurá na nás......tito pséci byli menšího vzrůstu, říkali jsme jim " veverky"........je fakt, že můj Colt, tak trochu do této kategorie "veverek" taky patřil.
Stando jsi dobrej , že jsi si vzpoměl na jména pséků co tam byli za tvého času, je beztak dobré vědět jak se to tam měnilo....vem si ,že takový jména která uvádíš..Koran -černý ,Koran -vlkošedý ,Mlok,Radan,Ink,Ir, či Iron,ale myslím si že to mohl být Eron než Iron,tak to byla polovina psů co jsem tam i já poznal....mám fotky a ty sem dodám od V.M. co zde sloužil v letech 1973-75-podzim jako rotní kynolog, který čte tyto stránky,ale nepíše......a ono je takových to lidiček víc, říkám si je to dobře ,že se ví o těchto stránkách,alespoň se získají zas nové fotky a informace z dob kdy člověk sloužil na tom Dyleňským vršíčku a co se již vykouřilo z palice.
Když člověk chodil pravý průzkum dost často se chodilo přes zbořeniště Oldřichovské roty.Dodnes tam jsou vidět jisté stopy po těchto objektech jenž pod tuto rotu patřily.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Standa H | email | 5.11.2012 18:43 | id 51819 | nahlásit
Ahoj Martine, (Colte)
také mám plno zážitků v paměti že by to stačilo na nějakou malou knížku. Tak Ty jsi znal ten terén od styku s Mohelnou až po starou špačkárnu na šestce? No tak asi víš jakej to byl padák z Hluchýho kolem Osmičky až k Úvozu. Já jsem většinu služeb měl právě na kopci (Narušení) tak do toho prudkýho kopce nám chodili furťáci na kontroly a to byl opravdu záhul, když ti vymáčknul čtyřku úsek a měl si ho chytit v co nejkratším čase. Copak dolů to šlo, ale šlapat nahoru to se zadejchal i nekuřák.
Ještě k těm psům, náš kynolog vodil pokud si pamatuju Irona na 100% ale spletl jsem se ve jméně psa Ing (správně Ink) my jsme mu říkali Inženýr. To bylo štěně a začal ho trenýrovat náš mladej kynolog Zdeno Petrik. Já jsem neměl psa veverku, ale pořádnýho hafana i když už byl starej, tak při akci měl figurant co dělat (já ho začal vodit v deseti létech)!! Taky když si vzpomenu na moje poslední zadržení, tak to bylo na jedničce u styku s Mohelnou, a já jsem za ním jen plápolal s toho kopce mezi stromama a kousek od čáry chytil dva DDR a mohu Ti říct, že to byli pořádný vazby a on si je pěkně držel v šachu a vyštěkával. No když na to s odstupem času vzpomenu, tak mám husí kůži.
Také tě musím pochválit za tvoje příspěvky, patříš mezi ty, kteří nejčastěji píší na tento portál, jen tak dál!! Ahoj Standa.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
jan drapko | 5.11.2012 22:19 | id 51838 | nahlásit
Colte to sedi
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Karel Matas | email | 25.3.2013 16:49 | id 58743 | nahlásit
Ahoj DYLEŇA'CI
Na Dyleni jsem sloužil v letech I96I až I963 jako psovod psa Maka. Dostal jsem ho jako roční štěně.RÁD NA TU DOBU VZPOMÍNÁM, HLAVNĚ NA CHVÍLE s Makem.Připravil jsem ho na HI.Když jsem v roce I963 odcházel do civilu měl Mak dva roky.
Rád bych se o Makovi něco dozvěděl.
Děkuji za případnou odpovědˇ.

Hezký den K. M.
 
Re:Oldřichov-Dyleň.
P.oslední S.ysel | email | 27.3.2013 06:15 | id 58814 | nahlásit
Karle, ještě poznámečka. 1964 - 1966 jako psovod sloužil na Dyleni Standa F. Ten by mohl o Tvém Makovi mít povědomost. Jsem s ním v kontaktu. Takže budeš-li mít zájem, ozvi se! Věřím, že Standa Tě neodmítne, ale pochop, že bez jeho souhlasu Ti nemohu dát kontakt.
Pavel M.
 
Re: Re:Oldřichov-Dyleň.
Karel Matas | email | 27.3.2013 12:12 | id 58825 | nahlásit
Ahoj Pavle.
Děkuji Ti za odpovědˇ,jsem rád, že jsi odpověděl
Budu rád když mě umožníš spojení se Standou F.
Protože bych se opravdu rád o Makovi něco dozvěděl.
Zatím ahoj, hodně zdraví a spokojenosti v životě přeje Karel M.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
fpouzar | email | 27.3.2013 12:22 | id 58828 | nahlásit
zdravím,za mě v roce 68 vodil psa maka ant.krtil výborný kluk a makovi již říkali dědek.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Karel Matas | email | 27.3.2013 13:13 | id 58834 | nahlásit
HEZKÝ DEN
Děkuji za Vaši odpověď. K.M.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re:Pozdrav.
Drexler Zdeněk | email | 5.3.2015 21:32 | id 87248 | nahlásit
Ahoj Stando,velice mne zaujal tvůj email na Vojensku,okřál jsem ze jmen psů,Iron Radan,Mlok obzvlášť,Ir,Koran ale nevím který jestli černý a nebo hnědý,černého mněl Filip a hnědého mněl Flůgr Standa on mněl zadržených čtyři,byl to běžec.Tito psi jsem zažil i já,Iron byl za mne mladý pes.Ir taktéž,Koran byl za mne frajer,Radan ten věděl a našel schozi z jelenů,Mlok byl stopař dělal stopu 12 hodin,byla ještě Ryta z třináctky a dělala stopu 14 hodin to byly dva nejlepší psi u Chebský brigády,znal jsem Inka to byl pes ze smečky Ink a Princ,smečka na šestce piketu Franta Koprušťák byl jejich táta jesrliže tento Ink je ten koho myslím tak to byl borec borců sundal chlapa jako nic,já to osobně zažil se Zdendou Mockem na zásahu.Věřím že Colt by na to reagoval,ten kluk mi hrozně chybí,musím Vám kluci sdělit že odpočívá v Křesíně u Libochovic .Za Colta a Pavla MIkotu ,Preczka,Charouska,a Pepu Fengla nechám zahrát na jejich počest 11.7.2015 v den svátku Pohraniční stráže Státní Hymnu a ta naše parta kluků od kapely to udělá,to mi věřte,hezký večer Hrom z Dyleně.
 
Re: Re:Pozdrav.
Martin Štryncl | email | 6.3.2015 10:29 | id 87263 | nahlásit
Ahoj všem a zvlášť tobě Zděnku. To je výborný nápad zahrát klukům hymnu! Znal jsem osobně jen Pavla Mikotu a Charouska, ale určitě si to všichni zaslouží, včetně tiché vzhpomínky na ně.
Martin
 
Pozdrav.
Drexler Zdeněk | email | 10.3.2015 07:02 | id 87452 | nahlásit
Ahoj Martine díky za emaila,každej s těch kluků pro naše stránky udělal a napsal,znal jsem všechny,zpětně když to probírám tak zjišťuji jak se jeden po druhém ztrácí,tak jak přišel tak odešel.Já to na srazu nanesu a věřím že bude velký souhlas.Na sraz se těším letos bude v den výročí Pohraniční stráže 11.7.2015.Věřím že tam potkám další kluky.Jinak zdravím všechny Dolno Žandováky a všechny kluky od PS,Hezký den Hrom z Dyleně.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re:Oldřichov-Dyleň
Karel Maras | email | 27.3.2013 13:00 | id 58833 | nahlásit
Ahoj Stando.
Sloužil jsem na Dyleni jako Ty,jenže o něco dříve.
Na Dyleni jsem sloužil v letech I961 až I963. Také
jsem byl psovod a můj pes byl Mak. Dostal jsem ho jako roční štěně v roce I962. V roce I963 získal HI.
Často na něj vzpomenu a rád bych se o něm něco
dozvěděl.
Hodně zdraví, děkuji předem za odpověď. K.M.
fotky
Petr K | email | 30.12.2009 21:42 | id 9236 | nahlásit
Vzadu ještě na společné fotce vykukuje Liebl řidič.
Škoda, že tam není celý ročník 71až 73.
Zdravím ty co si to tady najdou. nemám žádné adresy.
Jen je mi líto baráku, byly jsme v něm jako první.
muničák
martin (colt) | 3.8.2009 09:19 | id 5247 | nahlásit
Zdravím , né že bych si pamatoval všechno, ale za
tebe, kde se tam vyskytoval muničák ? Muničák
nevím zda je to to správné slovo,ale ten sklad co
byl na rotě bylo nic co se týče zásob munice,
nekde něco muselo být - dodnes je mi to záhadou a
ani nevím kde to bylo skladováno, to větší
množství munice .Vím,že když byla v jeden čas
mimořádně zesílená OSH a jednočlené hlídky byly s
trojovány tak byla rozvážená a vydávaná velká část
munice a zbraní - těžké kulomety,granáty, atd. Vím
,že se toto větší množství zbrojního materiálu na
rotním výdejním skladu zbraní nevyskytovalo. A
nebo už zapomínám a přestává sloužit paměť. Je
pravda,že se tam utajovali věci jak to šlo ,co se
týkalo třeba v případě konfliktu ,tak byly
udržovány opěrná místa v takovém stavu,že to bylo
připraveno k okamžitému použití. Vím,že jedno
místo bylo na stanovišti - Břízy- dodnes to nemohu
najít, má se jednat o betonový bunkr s výhledem na
"Birketh"..... a to jsem tam byl již
po několikáté, ono to již tenkrát bylo dobře
zamaskovaný ,že to místo nikdo neobjevil,na tož
dnes ...kdy je tam všechno zarostlé křoviskem a
vysokou trávou. a to jako průzkumák jsem smějdil
všude, ale né všechno se dalo objevit.... tuto
informaci o tom bunkru mám od kluka co jezdil či
vodil rotní koníky, pacholek, neřekl a
neřekl........tyto udržovací akce bojeschopných
míst se dělaly v daném čase celkem prý pravidelně
a to zásadně v noci bez světel, a netrvalo to 5
minut, to než se to všechno nakonzervovalo -
údajně to měli mít na starosti ...výkoňák a
vozka...... ....víš (te) o tom něco ?
 
Re: muničák
Martin K | 3.8.2009 10:48 | id 5250 | nahlásit
Taky jsem slyšel o jakýmsi podzemním bunkru někde
v kopci nad rotou. Na druhé straně roty - na té ke
kopci (protistrana budovy na obrázku) je i jakýsi
zákop, který podbíhá pod plotem a končí zhruba v
půli kopci nad rotou... Bunkr jsem taky nikdy
nenašel..
 
Re: muničák
vasek | email | 13.9.2009 07:22 | id 5996 | nahlásit
Bunkr kousek od stanoviště břízy byl a asi ještě je.Několikrát jsem v něm byl tak mohu potvrdit ,že je to pravda.Pravda je i ta ,že z něho bylo vidět na Birketh. Je to tam v současné době asi hodně zarostlé tak se to bude špatně hledat.Ten bunkr ale nemá nic společného s opěrným bodem roty. To bylo jinde.
 
Re: Re: muničák
Tomáš | email | 13.9.2009 12:18 | id 6001 | nahlásit
Nebyl by prosím podrobnější popis toho podzemního objektu? Tvar, rozměry počet místností a dveří? Nebo třeba podrobnější pozice objektu (mapy.cz). V okolí Dyleně jsme již objevili několik podzemních objektů.
 
Re: muničák
JIRKA SICHR | 8.1.2013 19:00 | id 54791 | nahlásit
Zkuste v předpokládaném místě bunkru hledat malý patníček, takto si to pamatuji já z vlastní zkušenosti nedaleko by měl být vchod.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Dyleň r. 1971-73

Okres: Cheb

Dobové fotografie z 14. rPS - Dyleň (Chebská brigáda)

Rota Dyleň byla později přečíslována na 13. rPS.
A2009-08-02 21:44:26 U2015-02-27 14:58:49 TG15