Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (44)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Dolejší) z celkových 8

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: M.Dolejší | Pořízeno: 1946 | Foto: 8 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
ppor.Pumpr
Zdeněk | email | 6.10.2020 09:01 | id 149748 | nahlásit
Zdravím Vás pánové,
v četě Jelení Vrchy měl sloužit stržm. Pumpr nebo tak nějak, někdy okolo roku 1950. Nevzpomenete si někdo ?
Kdyžtak mě prosím, kontaktujte... Děkuji Zdeněk PS
Horní Planá
Petr | 16.12.2019 19:10 | id 142637 | nahlásit
Je to tak,budova v pravo je,nebo spíš byl,hotel,budovy pod ním jsou zbourané a nahrazené jinýma
Dotaz
Karel Kaplice | email | 8.11.2015 23:59 | id 97119 | nahlásit
Dobrý den, četl jsem knihy od pana Květoslava Matějky a to Pásmo života a smrti a Přízrak smrčiny. Tyto knihy popisují život a i místa na Zvonkové a v okolí. Já sám pocházím z Kaplice, což je tentýž okres a znám to tam. Spíš mě zajímá, zda ten pán Matějka tam sloužil nebo mu nějaký příslušník SNB co tam sloužil vyprávěl ten příběh, protože to okolí i místa popisuje dosti přesně. Děkuji za odpověď.
 
Re: Dotaz
Hrotková | email | 21.7.2022 14:19 | id 166018 | nahlásit
Pan Květoslav Matějka na Zvonkové v 50.letech sloužil.
Dokonce s mým tátou. Já jsem tam bydlela jako mimino. Nyní je v baráku, kde jsem bydlela muzeum.
Srdečně zdravím.
 
Re: Re: Dotaz
Miloš Šelemberk | email | 23.7.2022 10:46 | id 166058 | nahlásit
Slouřil jsem na Z.Zvonkové v roce 1962=64 a tak mohu potvrdit, žeprvní snímky jsou opravdu z roty ,která byla umístěná v bývalé celnici u těsné blízkosti hranic, ale já už pamatuji jen zbytka základů, protože pak byla rota převedena na bývalou školu a faru pod kostelem. Snímky další opravdu pocházejí z Horní Plané, z místa kam jsme chodili do nově otevřené restaurace Smrčiny. Skupinové snímky příslušníků SNB nemohu komentovat, protože to bylo opravdu dlouho přede mnou. Ale fakt, že se najde ještě někdo, kdo se zajímá o pohraniční rotu Zadní Zvonková v té první, vlastně druhém až třetím umístění /ještě Josefův Důl, kde sloužil J.Hasil\ mě moc potěší. Díky.
Rota Celnice
Zdeněk Šmída | email | 23.3.2014 15:11 | id 72540 | nahlásit
První dva obrázky představují prvorepublikovou celnici cca 400 m od hraničního přechodu Zadní Zvonková/Schöneben. Tento objekt byl v letech 1951-1953 v rámci 10. brigády Volary pohraniční rotou s číslem 19. Tato rota byla zrušena k 1. květnu 1953 a jmenovala se CELNICE.
Rota číslo 18 byla takřka opodál a jmenovala se ZVONKOVÁ - v bývalé škole a faře. Toto místo se dnes nachází pár metrů od zrekonstruovaného kostela v Zadní Zvonkové.
Otázkou je, proč se nacházeli při jedné silnici prakticky od stejného místa hranice 2 roty.
 
Re: Rota Celnice
KoS-film | email | 24.3.2014 14:39 | id 72593 | nahlásit
V rámci příprav dokumentárního filmu o Josefovi Hasilovi sháníme archivní materiály a svědky, kteří působili v pohraniční stráži v Zadní Zvonkové nebo v Horní Plané na přelomu 40. a 50. let. Velice bychom ocenili jakékoli tipy nebo připomínky na kingofsumava@gmail.com
 
Re: Re: Rota Celnice
| 24.3.2014 14:58 | id 72594 | nahlásit
Máte špatný mail ,správně má být kingkongofsumava@gmail.com .....
Nevím, co na panu Hasilovi bylo tak úžasného,když v uniformě SNB převáděl za peníze..
 
Re: Re: Rota Celnice
Skůpa František | email | 6.10.2020 09:43 | id 149749 | nahlásit
Dobrý den. V letech 1958 až 1966 jsem sloužil
u 19.brigády Děčín s panem kpt. Jiroutem ,který
mi sdělil ,že sloužil s panem Hasilem ,který měl
převádět osoby za peníze. Pan Jirout je již mrtvý a již
nemůže potvrdit převaděčskou činnost pana Hasila
za peníze. Pan Hasil je již rovněž mrtev.Je vydáván
za hrdinu.
 
Re: Re: Re: Rota Celnice
Kilian | 23.7.2022 10:51 | id 166059 | nahlásit
Měli bychom vyznamenat ty vrahy Mašiny....
 
Re: Re: Re: Re: Rota Celnice
Jarda Široký | 23.7.2022 11:27 | id 166064 | nahlásit
Ty seš dobrej provokatér....
 
Re: Re: Rota Celnice
Skůpa František | email | 6.10.2020 09:46 | id 149751 | nahlásit
Dobrý den. V letech 1958 až 1966 jsem sloužil
u 19.brigády Děčín s panem kpt. Jiroutem ,který
mi sdělil ,že sloužil s panem Hasilem ,který měl
převádět osoby za peníze. Pan Jirout je již mrtvý a již
nemůže potvrdit převaděčskou činnost pana Hasila
za peníze. Pan Hasil je již rovněž mrtev.Je vydáván
za hrdinu.
 
Re: Re: Rota Celnice
Skůpa František | email | 6.10.2020 09:47 | id 149752 | nahlásit
Dobrý den. V letech 1958 až 1966 jsem sloužil
u 19.brigády Děčín s panem kpt. Jiroutem ,který
mi sdělil ,že sloužil s panem Hasilem ,který měl
převádět osoby za peníze. Pan Jirout je již mrtvý a již
nemůže potvrdit převaděčskou činnost pana Hasila
za peníze. Pan Hasil je již rovněž mrtev.Je vydáván
za hrdinu.
 
Re: Rota Celnice
lada | email | 4.11.2018 20:34 | id 132803 | nahlásit
souhlasím,je to přesně tak,
další foto je nám. Horní Planá
dotaz
Marie | email | 1.4.2012 11:33 | id 44261 | nahlásit
Sloužil tam někdo kolem roku 1956,kdy údajně měl překročit hranicí poručík pohraniční stráže Vnenk Miroslav. Děkuji
 
Re: dotaz
Karel Kaplice | email | 9.11.2015 00:01 | id 97120 | nahlásit
Dobrý den. Ten poručík Vnenk, ten tam sloužil?
 
Re: Re: dotaz
Michal | 9.11.2015 18:24 | id 97130 | nahlásit
Poručík PS Jaromír Vnek sloužil jako ZVP u záložní roty 3. (v roce 1956) praporu H. Planá. V úseku rPS Zvonková "pouze" zběhl (v neděli dopoledne, 15. 4. 1956).
soused z račína 1959
knespl jiří | email | 14.7.2011 16:01 | id 33723 | nahlásit
byl jsem na račíně několik měsíců v r. 1959 je nějaká fotografie této roty.byl jsem se tam podívat někdy v roce 1997,bylo to již zbořeniště ahoj jirka
Rota zadní zvonková
mike | 29.11.2010 17:51 | id 22906 | nahlásit
Mužu stoprocentně potvrdit,že se jedná o rotu zadní zvonková.na snímku č.1 je bývalá celnice ve které sídlila rota v poválečných letech.mám několik velmi podobných foto od pána z let 1946-49 který zde sloužil.
 
Re: Rota zadní zvonková
Jirka | email | 30.11.2010 21:47 | id 22975 | nahlásit
Že se jedná o rotu Z.Zvonková je jisté,ale nejedná se o bývalou celnici ale o bývalou školu ve Zvonkové poblíž kostela. Vedle stála fara která složila pro důst.PS.
Celnice byla až poblíž hranice.Obec se táhla až k hranici. Na zaniklé obce je mapka obce kdysi tam byl též seznam všech majitelu ale tu mi z nepochopiltelných důvodu smazali! Škoda!
 
Re: Re: Rota zadní zvonková
Jan | 1.12.2010 22:42 | id 23009 | nahlásit
Samozřejmě je zajímavé co je to za objekt(y), ale myslím, že je daleko zajímavější, kdo na téhle sérii snímků vlastně je. Pokud jsou ty snímky skutečně z roku 1946, měli by to být teoreticky buďto příslušníci pluku NB 1, nebo již příslušníci SNB.Podle stejnokrojů to asi nejsou ani jedni, ani druzí, ale dost pravděpodobně se jedná o příslušníky Čsl. armády, kteří v roce 1946 posilovali pluk NB 1 a vyplňovali tak mezery mezi jejich rotami. Podíleli se především na některých opatřeních k eliminaci činnosti teroristické organizace "wehrwolf" a pomáhali při odsunu Němců z pohraničí. Zajímavá je jejich výzbroj a výstroj, která je docela různorodá. Německé zimní boty, hlavně holení filcové návleky, někteří mají ruské vojenské zimní kabáty a samozřejmě originální ruské beranice (ušanky). I když se jedná o nekvalitní snímky , z výzbroje je tam nejméně ve dvou případech patrný německý samopal MP 40(38) a starý dobrý lehký kulomet vz. 26.
V každém případě jsou to bezvadné fotky.
 
Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
Mirek | 2.12.2010 13:12 | id 23019 | nahlásit
Toto jsou fotky po mém otci(ve stojící řadě sedmý zprava)ročník 1921.Pro upřesnění uvádím,že presenční vojenskou službu(dle pracovního průkazu)vykonal v období od 1.10.1945 - 7.3.1946.
 
Re: Re: Re: Re: Rota zadní zvonková-pro Mirka
Jan | 2.12.2010 17:33 | id 23024 | nahlásit
Tak to byli naši otcové úplně stejný ročník. Můj táta byl také ve stejné době na vojně a dochovala se mi po něm jedna skupinová fotografie a jsou tam také všichni takhle "vymustrovaní" Táta ale sloužil někde v Třeboni.
Jinak jsem rád, že jsi mi moji úvahu potvrdil. Zdravím
 
Re: Re: Re: Rota zadní zvonková uniformy
PJŠafařík-Skalinský | email | 25.7.2011 22:43 | id 34179 | nahlásit
Některé postavy na snímcích č.4 a 7 MAJÍ SKUTEČNĚ RUSKÉ UNIFORMY.Nevylučoval bych, že to mohou být originální ruští vojáci. Jak jistě víte, sov+i byli v Rakousku až do r. 1955 a na rakouských celnicích z lez 1922-23 měli tzv. "pograničnyje punkty". Dodnes na některých rakouských objektech (a stojí takřka všechny) jsou zbytky nápisů v azbuce- n
 
Re: Re: Rota zadní zvonková
Mirek747 | email | 4.12.2010 07:09 | id 23070 | nahlásit
Jirko, určitě nemáš pravdu, na snímku není rota
Z. Zvonková jak píšeš. Rota u kostala byla škola
a fara které sloužili pro príslušníky P.S. já jsem tam
sloužil v roce 1972-1973 . To již byla vesnice
kompletně zbořena, zůstal kostel a ještě pár budov
i celnice u Rakouských hranic už nebyla. Jestli máš možnost tak si sežeń knihy , Květoslava Matějky-
Pásmo života a smrti a pokračování v knize Přízrak
Smrčiny. Jsou tam příběhy konce 40.let vše se
odehrává v prostaru Smrčiny, Josefova Dolu,
Huťského Dolu a Z.Zvonkové. Mirek.
 
Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
Miloš | email | 15.12.2010 16:51 | id 23458 | nahlásit
Mirku máš pravdu. Jestli jsi Mirek P. Tak jsme se tam potkali a chodili spolu do služby hlavně na 54.
 
Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
čtverec | 24.10.2012 16:07 | id 51325 | nahlásit
Ty knížky mám ZVONKOVÁ a celý okolí je vynikajícím
způsobem popsáno protože K.MATĚJKA tam koncem 40 let sloužil.Jednu dobu jsme si psali.Jinak rád vzpomínám na Zvonkovou aŠumavu. čau.
 
Re: Re: Rota zadní zvonková
Novotný Jiří | email | 10.2.2011 21:56 | id 26584 | nahlásit
Seznamy původ. obyvatel jsou na WWW.zanikleobce.cz pod názvem Přední Zvonková. Je tam i mapka a odkaz na "Glöckelberg" stránky Herr Wondraschek, který v domečku nad hřbitovem provozuje muzeum o Zvonkové a na jeho stránkách je spousta fotek.
 
Re: Re: Rota zadní zvonková
čtverec | 23.10.2012 16:57 | id 51281 | nahlásit
jirko v žádném případě nemáš pravdu.to přece není
škola na zvonkové.klikni si zvonková 1963-1965 a
budeš vyveden z hlubokýho omylu.já tam ty dva roky
sloužil .tak ,že o zvonkové něco vím.čau.
 
Re: Rota zadní zvonková
Novotný Jiří | email | 10.2.2011 22:20 | id 26586 | nahlásit
Je to opravdu Česká celnice. Možno zkontrolovat na www.bwb-ooe.at otevřít historická databanka Glöckelberg. Jsou tam dvě fotografie. Je tam spousta dalších obcí - též tam přispívám starým foto.
 
Re: Rota zadní zvonková
Karel Folkert | email | 9.4.2012 08:48 | id 44598 | nahlásit
Řekl bych, že se nejedná o rotu PS Zvonková, ani o
celnici. Celnice byla přímo u státní hranice, kousek od budovy celnice Rakouska a obě budovy byly podle pamětníků na pohled stejné. Rota se skládala ze dvou budov (fara a škola). Dále garáže nad rotou a stáje pod rotou. Prostor před budovami ke hřbitovu, kde byl kostel byl do svahu a ne jak je vidět na snímku. Ověřte si mé tvrzení v Horní Plané u pana Štefana Bidelnici. Bydleli jsme spolu nejprve na bývalé poště, potom v dudově nad hřbitovem (asi dnešní muzeum)
a potom na Marii. Jedná se o rok 1963.
 
Re: Re: Rota zadní zvonková
čtverec | 23.10.2012 15:07 | id 51279 | nahlásit
karle máš ve všem pravdu,ale byl tam ještě jeden
barák t.zv.big wil tak si myslím, že jsi spával se štefanem tam.tebe pamatuji.škola a fara je vidět
když si klikneš zvonková 1963-1965. zdar.
arle máš ve všem pravdu,ale byl tam ještě jeden
 
Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
Karel Folkert | email | 11.11.2012 17:07 | id 52000 | nahlásit
Ten "Big wil" to byla Marie, před námi tam bydlel velitel
Slezák, kterému jsem dělal zástupce. Potom jsem se tam nastěhoval já se Štefanem Bidelnicou. A než jsem
ze Zvonkové odešel, tak se na Marii ještě přistěhoval
Zdeněk Kukla.
 
Re: Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
ctverec | 19.11.2012 19:13 | id 52350 | nahlásit
Kde jsi spával se Štefanem to musíš vědět nejlíp sám.
Souhlasím,že tam bydlel Z.Kukla ,ale pod dnešním
t. zv. Muzeem byl ještě jeden barák a to byl ten ''Big
wil¨ Vím o čem píši kamarádi co byli se mnou dva roky
na Zvonkové mě to po telef. potvrdili. Marie byla a je
na cestě u Švacr.kanálu. Byl tam ještě s Tebou asi tak 3 měsíce por. Vojtek.To už si málo kdo pamatuje.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
Karel Folkert | email | 21.11.2012 22:39 | id 52445 | nahlásit
Ano, Franta Vojtek tam také bydlel a také Petr Havlíček.A když jsme bydleli nad kostelem (asi dnešní
muzeum), tak tam také bydlel Franta Kratochvíl.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
Karel Folkert | email | 16.12.2012 06:25 | id 53507 | nahlásit
Hovořil jsem telefonicky s Bidelnicou a musím se omluvit. Ten big wil nebyla Marie, ale ten barák nad kostelem jak píšeš. Z toho baráku jsme se stěhovali na Marii po odchodu Slezáka.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rota zadní zvonková
ctverec | email | 22.12.2012 15:44 | id 53802 | nahlásit
Karle to se nemusíš omlouvat vždyť je to už 50 let a to
už má člověk nárok si něco nepamatovat.
Jinak přeji Tobě a všem Zvonkovákům veselé Vánoce
a vNovém roce hodně zdraví.
Zde již nelze dále reagovat
Foto č.3
Jiří | 15.11.2010 13:39 | id 22230 | nahlásit
Na fotu č.3 je náměstí v Horní Plané,průčelí toho velkého domu je dnešní hotel Smrčina.Stojíte li čelem ke kostelu tak v horní polovině náměstí na levo.
Z. Zvonková
honza | email | 14.11.2010 16:51 | id 22202 | nahlásit
Domnívám se, že to může být budova bývalé celnice v Zadní Zvonkové, kde zřejmě na počátku padesátých let sídlila rota PS. Tato budova je vidět na www. kontaminace.cz na snímku z roku 1952 a je zde vidět nápadná klikatice okolo tohoto areálu
 
Re: Z. Zvonková
Jaroslav Beneš | email | 19.12.2010 10:04 | id 23586 | nahlásit
Jedná se o budovu bývalého vedlejšího celního úřadu II. třídy v Zadní Zvonkové; ve stejné budově býval umístěn i inspektorát a oddělení finanční stráže. Vlastním snímky budovy z 20. let minulého století.
Jaroslav Beneš
Re:Re: - pro Vladimíra
Standa Štok | 14.11.2010 12:00 | id 22196 | nahlásit
Rota Kyselov
se nacházela v bývalé celnici z roku 1934.Takovýchto podobných baráků se nachází opodle SH a to jak na západě tak východě.U nás v Hrádku nad Nisou je tato budova ve stejném stylu - pouze bez toho vedlejšího přístavku vlevo z pohledub - rovněž tak Kyselov tento přístavek nemá a na tomtro snímu to vypadá ,že to je přední část budovy -/ je tam závora/ a Kyselov měl vchod ve výklenku a bylo tam schodiště.Co vím tak tyto budovy stavěla v 3o tých letech nějaké firma z Jižní Moravy.Snad mě někdo doplní .
 
Re: Re:Re: - pro Vladimíra
Pepan | 16.12.2019 18:52 | id 142635 | nahlásit
Podobné jak se zhruba ve stejné době stavěly bunkry a řopíky kolem hranic.
Pátrajte s nami
Vladimír | 14.11.2010 10:03 | id 22189 | nahlásit
Rota Zad.Zvonková to nebude ale skôr by som povedal, že je to bývalá colnica a potom rPS-Kyselov.
 
Re: Pátrajte s nami
Vladimír IVAN | email | 14.11.2010 13:49 | id 22199 | nahlásit
No Kyselov to rozhodne nie je,ako vypadá Kyselov sa pozri na dobové foto 66-68 Kyselov,alebo hocijaké dobové foto z Kyselova.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Je na snímcích rota Zadní Zvonková a obec Horní Planá?

Tyto dobové fotografie pochází pravděpodobně z pohraniční roty Zadní Zvonková a z obce Horní Planá. Údajně pochází z roku 1946.

Mohl by to vše někdo potvrdit?
Související fotogalerie
A2010-11-13 16:52:26 TG184