Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (54)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (V.Holý) z celkových 17

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17

Autor: V.Holý | Pořízeno: 6.2012 | Foto: 17 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
tak tedy....
Hana Kučerová | email | 24.11.2013 08:52 | id 66912 | nahlásit
je neděle ráno, a já teprve před chvílí dočetla všechny vaše zápisky. Proč vlastně, jsem se mezi vás dostala. Mám kamarádku Marušku, která VOJENSKEM žije. Při jejích návštěvách probíráme tři věci: Koně, (bylo skoro celý život koňařkou) Moldavu, a rodinu. Jezdila na Moldavu na Setuzáckou chatu, a skamarádila se s kluky z Moldavy. Je to k nevíře, je to už kolem 50 let, a ona má vaše stránky prostudované od A do ZET. tak jsem se sem šla taky juknout, a zírám, jak to tady žije. Mrzí mě, že jsem svojí nejapností zapříčinila, že se někteří pustili i do sebe. Ale docela jste mě zaujali vy, všichni, a pochopila jsem, že hlavní věc je vaše dlouholeté přátelství. Je to moc fajn. Můj manžel byl na vojně jen 4 měsíce, u PTP, přesto že měl kratší nohu a vrozenou kyčelní deformaci. Přesto musel narukovat. No nakonec ho poslali domů, ale lidičky, kdykoliv přišla řeč na vojnu, rozsvítily se mu oči, a jeho: No, to já když byl na vojně....... a začal vyprávět, měli by jste dojem, že sloužil za Marie Terezie 7 let. Proto chápu vás, kteří jste tam byli dva roky, a někteří pro velký úspěch i déle. Už se mezi vás nebudu motat, ženská mezi vojákama - máte pravdu. Tak ahoj a mějte se dobře. Hana
 
Re: tak tedy....
Petr | 24.11.2013 09:41 | id 66913 | nahlásit
Pani Hano napsala jste to velice pěkně.Nám nevadí, že jste sem napsala aspoň se dovíte jak to opravdu bylo.Mycož je převážná část na vojnu spomínáme rádi a ostatní ať se nad sebou zamyslí a nepíší na tyto stranky takové bludy.Paní Hano klidně si to pročítejte dál.S pozdravem Petr
 
Re: tak tedy....
Hrubý vl. | 24.11.2013 09:46 | id 66914 | nahlásit
Paní Kučerová,krásně jste se omluvila,lepší jste to napsat nemohla.Jsem rád,že jste se vcítila do duše vojáků a chápete jejich kamarádství i po padesáti(u mně)letechJestli Vám vyjde čas,najděte si na vojensku nějaký sraz a klidně se tam objevte a poslouchejte.Tolik střílení,vycházek na černo,pytlačení atd.nemohlo být ani na celé čáře.Ale je to jako s rybářema,kteří chytí čudlu a než dojdou do hospody je z toho štika 70cm.To kamarádství zkrátka nejde vymazat,jeden byl odkázán na druhého.Mějte se zdravě a na některém srazu(třeba v Př.Výtoni)naschle.Vláďa pípák 1.kat.Lipno 60-62
pomoc při hledání..
Bohouš Jelínek | email | 23.11.2013 20:49 | id 66898 | nahlásit
Paní Kučerová....možná by jsem Vám mohl pomoci ohledně pohraničníka Kubjaty z Volar. Mám velice dobrého kamaráda právě z Volar. Spojení by jsem Vám napsal do mailu. Jestli budete mít zájem. S pozdravem B.jelínek
 
Re: pomoc při hledání..
Hana Kučerová | email | 24.11.2013 08:28 | id 66910 | nahlásit
Pane Jelínek, budu ráda, tenhle příběh je velmi zajímavý, občas píšu pro přátele povídky, a v rodině bohužel už nežije nikdo, kdo by mi to upřesnil. Jana byla za svobodna Hudečková, a Kubjata žil ve Volarech. Děkuji za pátrání. Hana
hakuca41@seznam.cz
Vážení,
Hana Kučerová | email | 23.11.2013 19:47 | id 66893 | nahlásit
přečetla jsem všechny vaše komentáře, dali jste mi tedy pěkně za uši. ALE - popřemýšlela jsem a v mnohém vám dala za pravdu. Omlouvám se stotisíkrát, a pochopila jsem. Vaše dlouhé kamarádství mě přesvědčilo, prosím tak už mi nenadávejte, jo ? Pan Kuna mi vše vysvětlil, přeji vám do roku 2014 hodně pěkných setkání, Hana
Volarská brigáda - zapomenutá historie
Zdeněk Šmída | email | 23.11.2013 15:54 | id 66883 | nahlásit
Vážení Žďárečtí. Využiji toho, že se tady něco děje. Rád bych vás pozval na facebook k 10. volarské brigádě, což je vůbec nejstarší brigáda PS (1951-1962). Žďárek byl taktéž součástí této brigády, z východu sousedil s rotou Světlé Hory a Horní Silnice. Že vám tyto dvě roty nic neříkají, není divu, Volarská brigáda měla v proměnách času 20 rot a některé jsou zapomenuty. Můj děda sloužil na Horní Silnici od 1954 do 1957.
Zdraví Zdena Šmída
https://www.facebook.com/gro…
Na Ždárku jsem letos byl a rád jsem se zapsal do knížky.
nerozumím tomu
Hana Kučerová | email | 22.11.2013 19:52 | id 66847 | nahlásit
je až dojemné, jak vzpomínáte na doby, kdy se na hranici střílelo do lidí, vysvětlí mi to někdo, na co jste tak hrdí ? Třeba mám mylný názor ?? Děkuji za odpověď.
 
Re: nerozumím tomu
Josef Tecl | email | 22.11.2013 20:22 | id 66849 | nahlásit
Nemůžete tomu porozumět, protože jste ideologicky zpracovaná současnými mediálními prostředky, které hanobí vše, co bylo před rokem 1989.Na hranici se nestřílelo do lidí, zbraně bylo použito pouze tehdy,jestliže jí agent použil jako první proti pohraniční hlídce a na výstrahu odpovídal zase střelbou. Proti lidem, kteří respektovali zákony ČSSR a tedy i státní hranici naší krásné vlasti nebylo nikdy zbraně použito.
Jsme hrdi na svoji službu u PS, protože jsme střežili naši zemi, kde každý měl práci, nebylo bezdomovců,nebylo nezaměstnaných, nemusely se sbírat potraviny aby měli děti v DM co jíst atd. Je toho daleko více, asi jste nepoznala život před hadrovou revolucí. Já jsem poprvé viděl žebráka při návštěvě Vídně v roce 1990. Dnes je potkáváte v Praze velmi často, za socialismu jste se klidně mohla posadit na lavičku před hlavním nádražím a nikdo Vás neotravoval žebrotou - totiž nikdo nepotřeboval žebrat. Jsme tedy hrdi na to, že jsme střežili státní hranici ČSSR,na službu,která měla smysl.
 
Re: Re: nerozumím tomu
Zdeněk Souček | email | 22.11.2013 23:57 | id 66860 | nahlásit
Na hranici se střílelo a s výstrahou nebo výzvou si nikdo hlavu nelámal. Mrtví nemluví. Bezdomovce jsi vidět nemohl, kdo půl dne nepřišel do práce skončil v base jako příživník. Nebo se pokusil odejít z vlasti a některý příslušník ho zastřelil a nebo uhořel v ezochu, který jsi Ty střežil a ne svou vlast. Vlast Ti tehdy byla víš u čeho jako všem, kteří tehdy musili být na hranici. Potraviny pro děti se sbírat nemusely, ono jich až tak moc nebylo, nepamatuješ fronty na všechno i na h***lpapír, byl problém je sehnat i pro PS, ale zase jsi mohl použít měkčené Rudé právo nebo Obranu lidu a to v lepším případě a tajně, jinak jsi si koledoval víš o co. Práskačů bylo i u PS dost. Za socialismu jsi se opravdu mohl posadit na lavičku před nádražím a byl jsi okraden stejně jako dnes a k tomu Tě ještě chytla lítačka armády a za rozepnutý knoflíček ne u poklopce ale u košile Tě sebrala, posadila na vlak a hajdy na tu Tvojí hranici. A že jsi z té hranice rok nebyl doma, kde na Tebe čekala Tvoje máma, která Tě rok neviděla, soudruhy od lítačky a bratry ve zbrani nezajímalo. Věř, že vím o čem píšu. Sloužil jsem 65-67 na třech rotách a dobře si pamatuji jaká jména od nás vojáků dostávala Šumava už od druhého dne v přijímači a nevíš k čemu a proč se stříhal metr ? Přeji Ti, aby Ti Tvoje nostalgie vydržela a ještě by mě zajímalo proč jsi za tím žebrákem do Vídně nejel už před rokem 1990. A hlavně nepiš o medialní masáži, nepamatuješ se co všechno se psalo ve výše uvedeném tisku ? Je fakt mělo to výhodu, Rudé právo barevné nebylo, nebyla totiž barva, ani rudá. Zdraví Tě nositel odznaku Neprojdou, odznaku střelec 2 tř, odznaku 1.výk.tř., odznaku vzorný pohraničník, svob. v důchodu Zdeněk Souček
P.S
A na to, že jsem musel 24 měsíců blbnout na Šumavě zrovna hrdý nejsem !
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
folfran | email | 23.11.2013 02:09 | id 66862 | nahlásit
A tak to by mě velice zajímalo, za co jsi dostal všechny ty odznaky, já nemám ani jeden. Frajtr jsem taky, ale za odznakama jsem se nehonil "Vzorný pohraničníku" ! Asi si s tebou nikdo nechce hrát a hračky ti hodili do kanálu. měl bys zkusit se setkat s pár klukama s kterými jsi sloužil, zajít na nějaké setkání a potom, možná, budeš o své službě mluvit jinak. Jo a to jsi někoho zastřelil nebo střílel po vrabcích, že máš 2.třídu střelce????
 
Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
max | 23.11.2013 23:28 | id 66902 | nahlásit
2 vt se dala ty makovice vystřílet na střelnici. Mch. to už byl velice solidní výkon
 
Re: Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
max | 23.11.2013 23:33 | id 66903 | nahlásit
jo a ty ostatní odznaky se dostávaly člověk pořádně ani nevěděl za co. Pro mě bylo spíš důležitý ,že jsem se podíval domů po 21 měsících na druhou dovolenou
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
Folfran | email | 23.11.2013 23:59 | id 66904 | nahlásit
Přečti si pořádně, co jsem napsal a potom mudruj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
folfran | email | 24.11.2013 00:02 | id 66906 | nahlásit
No a v době, kdy já sloužil, 71-73 se ty odznaky zadarmo nedávaly ani náhodou.....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
max | 24.11.2013 08:46 | id 66911 | nahlásit
a nebylo na to potřeba střílet po lidech, za to byly jiný placky, jen reaguju na tvoje doměnky. Ač jsme sloužili téměř stejně tak s udělováním VP máme jiné zkušenosti. Bylo to jako na škole před vojnou, na dotaz za co mám 2 z chování mi bylo řečeno že všichni mít jedničku nemůžeme , tak tady to někdo mít musel i když i tady byli hujeři který by za tu placku třeba rozkrájeli
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Petr | 23.11.2013 08:53 | id 66866 | nahlásit
To není možné cos tady napsal.Kde sloužils.To ses musel hodně přemáhat a moc se divím, že získals tolik odznaků.Musels být veký patolízal.K tvojemu příspěvku nemám slov a příště už radši nic nepiš. Na ty tvoje p....ny nejsme zvědaví.Na to jak jseš starý tak seš blbý.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
josef janošek | 23.11.2013 08:56 | id 66867 | nahlásit
vojak-to nemohl být peesák-vojak s takovým nazorem musel být na rote pěkný pako nebo žral vojnu a neměl kamarady a tato doba ho zklamala.jinak to neni možný
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
josef janošek | 23.11.2013 08:56 | id 66868 | nahlásit
vojak-to nemohl být peesák-vojak s takovým nazorem musel být na rote pěkný pako nebo žral vojnu a neměl kamarady a tato doba ho zklamala.jinak to neni možný
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
josef janošek | 23.11.2013 08:56 | id 66869 | nahlásit
vojak-to nemohl být peesák-vojak s takovým nazorem musel být na rote pěkný pako nebo žral vojnu a neměl kamarady a tato doba ho zklamala.jinak to neni možný
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Pepa z Celnaku | 23.11.2013 09:10 | id 66870 | nahlásit
Pane Souček to je na doktora že jste sinevzal leky.jinak ostatnim PS pekný den
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
vlado | 23.11.2013 09:31 | id 66872 | nahlásit
A takého to hada sme chovali na prsiach, nemám k tomu viac čo dodať.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Hrubý vl. | 23.11.2013 11:00 | id 66874 | nahlásit
Ahoj.Máš pravdu pouze částečně.h***lpapír nebyl,lítačka od armády je taky pravda-zažil jsem na vlastní kůži v Budějcích.Ale ono to bylo i opačně.holt averze červených proti zeleným.A co je na tom špatného,že každý musel dělat?A že by někdo měl hlad,taky si nejsem vědom.Jedině,když prochlastal výplatu a na Lipně při stavbě přehrady jich bylo dost.A když tě někdo okrad na nádraží,tak ho policajti brzo měli,dnes jsou na stopě.Co se týče metru,ten už byl za 1.rep.Já byl z vojny doma třikrát a nevadilo mě to.Že mě vybrali k PS,jsem byl rád,protože jsem z Chodska a pejsek na klopě-to bylo něco.Ještě něco-když jsme jeli z Lipna domů,hodně kluků i já jsme brečeli a nevíš proč.Rozhodně se za to nestydím.Měj se,vzpomínej na to hezké a kamarády. Vladimír pípák 1.kat.Lipno 60-62,nositel odznaku vzorný pohraničník a Radiotegr.2.stupně.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
honzahami | email | 23.11.2013 12:04 | id 66875 | nahlásit
I já jsem sloužil v letech 1965-67 na RPS na Šumavě, taky jsem měl jednu vycházku v prvním ročníku a jednu v druhém/tenkrát to nebyla vlastně vycházka, ale HV /24hod/, dvakrát za vojnu 10+1 dovolenou, do nejbližší vsi 8km /kam jsem se stejně nedostal/. Docela by mne zajímalo/doufám, že to není vojenské tajemství a že nejsem moc impertinentní/, na kterých rotách jsi sloužil. Protože pokud vím, ať si stěžovali vojáci na cokoliv, tak rozhodně ne na zásobování a stravu. Metr jsme pochopitelně stříhali všichni, byli jsme vytrženi z civilního prostředí, vojna byla povinná, 26 měsíců, ale ten metr snad stříhali všichni vojáci, i když sloužili třeba u Hradní stráže. Začal jsem jako vojín a tak jsem i skončil. Odznak jsem měl jen jeden, "velitel pohr. hlídky 3". Přesto, že jsme byli Vzorná rota a tzv. "ruská rota", nikdo nás nenutil číst RP, kdo chtěl nechal si posílat přes PNS tisk z domova, já např. Večerní Prahu, měsíčně kolem12-15Kčs. Na Šumavu nedám dopustit a vždy se tam rád a často vracím. Zdraví vojín rentiér honzahami
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
jisa | email | 23.11.2013 13:05 | id 66876 | nahlásit
" Na hranici se střílelo a s výstrahou nebo výzvou si nikdo hlavu nelámal." tys byl na hranici a tohle jsi dělal ?nebo jsi tohle dělal na stráži v kasárnách či u muničáku ? nebo jenom blbě plácáš a se službou v armádě či u ps ho ubec víš ?
 
Re: Re: Re: Re: nerozumím tomu
Láďa | 23.11.2013 13:51 | id 66880 | nahlásit
Jiso zdravím Tě,už jsem Tě tady dlouho neviděl.Trochu upřesním voj.aktivity Z.Součka,Kuchař jeho zařazení,to vysvětluje ty odznaky.Zřejmě dobře vyvařoval lampasákům a nás co jsme běhali po lese za každého počasí možná dobře pomlouval?Jak zde někde zmiňoval vařil i na Novém Údolí a podle hodin v Haidmuhle vařil knedlíky.Můžu potvrdit,hodiny tam byly opravdu slyšet,(jenom ty hodiny,potrzuji),jo a taky muzika z jejich tancovaček.Zdravím všechny od Ps a naše příznivce kteří neuvěřili propagandě jací jsme vrazi a stojí při nás.Láďa,N.Údolí,70-72,ahoj
 
Re: Re: nerozumím tomu
Hana Kučerová | email | 23.11.2013 20:13 | id 66894 | nahlásit
Pane Tecl, jsem ročník 1941, a po komunikaci s panem Kunou jsem se omluvila. Ještě mám dotaz, neznal někdo pohraničníka Kubjatu z Volar ? Byl těžce postřelen a jeho švogrová Jana byla zavražděna, děkuji za případnou odpověď. Byl to manžel sestřenice mého manžela.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Milan | 24.11.2013 15:12 | id 66922 | nahlásit
Josef Kubjat tuším ještě ve Volarech žije, jeho manželka již ne, ale ve Volarech ještě žije jeho dcera. Pepu Kubjata znám cca 25 let, kdy jsem ve Volarech žil. Je to správný a férový chlap. Skutečně měl ve službě těžký úraz, od té doby trochu kulhá.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Josef Tecl | email | 24.11.2013 22:17 | id 66946 | nahlásit
Paní Hano, velice se Vám omlouvám za slova"nemůžete tomu porozumět,poněvadž jste zpracovaná současnými mediálními prostředky".Sama od svých známých znáte, kdy se střílelo na hranici a pohraničník byl zraněn narušitelem( to měl štěstí,řada pohraničníků nepřežila). Také promiňte, že jsem psal, jak se žilo před hadrovou revolucí, to dobře znáte sama. Jsem ročník 1936 a u Pohraniční stráže jsem odsloužil necelých 11 let. Od PS jsem odešel z rodinných důvodů( neslyšící syn). Dodnes toho lituji, že jsem musel odejít od PS, jako ZVP(politruk) pohraniční roty jsem poznal výborné kolektivy, zodpovědné mladé kluky a proto mě velmi uráží, jestli kdokoliv znevažuje službu u PS. Proto má reakce na Váše slova byla taková. Mějte se fajn a přeji vše dobré.
Ing.Tecl, pplk. v.v.
 
Re: nerozumím tomu
Jarda Koucký | email | 22.11.2013 21:15 | id 66852 | nahlásit
Dobrý večer paní Hano. Nepatřím do tohoto hájenství této roty, ale i tak můžete položit tuto otázku "na co jste tak hrdi ? " u každého srazu. Kdo nezažil a neprožil, nemusí pochopit a chápu to. Nebyla to škola, odkud se člověk každý den a nebo po týdnu vracel domů. Přesto Vás návštěva školy po mnoho letech dnes může rozechvět u srdíčka. -------------------------------------------------- ---------------------------
A přesně pro toto se srazy , návštěvy rot a míst ,kde člověk sloužil, dělají. Ano, pro to chvění a případné setkání s účastníky těch dvou "Našich" vojenských let.
Vězte, že nebýt masáže médií bylo by nás na setkáních daleko více.Tehdejší zákony jasně stanovily podmínky pro opuštění státu. K tomu byl stanoven prostor hraničního přechodu s celnicí. Příslušníkům PS zákon ukládal jiné úkoly.
Jistě si vyhledáte kolik lidí bylo zastřeleno, kolik zadrženo a kolik opustilo stát (sta tisíce). Ten, kdo musel použít zbraň s následkem smrti, "byl na nesprávném místě v nesprávnou dobu", protože lidé, kteří si udělali z očerňování PS živnost, si lebedí, že na to paní Hany slyší.
 
Re: Re: nerozumím tomu
honzahami | email | 22.11.2013 23:04 | id 66858 | nahlásit
Jardo, napsal jsi to velice hezky
 
Re: Re: nerozumím tomu
Josef Kaňka | email | 23.11.2013 07:10 | id 66864 | nahlásit
Jardo lépe bych to nenapsal.
Už se těším na další setkání v příštím roce.
 
pane Koucký,
Hana Kučerová | email | 23.11.2013 20:18 | id 66895 | nahlásit
mýlíte se, neočerňuji, jen jsem se chtěla dozvědět něco o životě pohraničníků, v rodině máme případ, kdy manžel sestřenice mého manžela byl tak těžce postřelen narušitelem, že jeho život skončil na vozíku. Jeho švagrová, Jana, co by civilní zaměstnanec byla ten den zastřelena. Byla těhotná, a poslední den v práci. Jsem se ptala hloupě, uznávám, výše jsem se omluvila.
 
Re: pane Koucký,
Jarda Koucký | email | 24.11.2013 00:38 | id 66907 | nahlásit
Paní Hano, nikde, upozorňuji , že nikde v mém komentáři Vás nepodezírám z očerňování. Jen jsem napsal, že tu otázku " na co jste hrdí ", můžete položit na srazech různých rot. PŘEČTĚTE SI SVŮJ KOMENTÁŘ " na co jste hrdi " --je prvně zde ve VAŠEM KOMENTÁŘI paní Hano. ------------------------------------ A protože jsem spoluorganizátor takových srazů u své roty, tak jsem Vám odpověděl velice slušně a s pochopením. Domníval jsem se, že pochopíte, pokud Vám dám přirovnání s návštěvou školy po mnoha desetiletích. Škoda, že jsem musel odpoledne opustit tento web a tím pádem smazat rozepsaný komentář. Bylo tam porovnání EZOHu a SiS ,nebo kdy byl pozměněn formát a gramáž novin RP .
 
Re: Re: pane Koucký, - dovětek
Jarda Koucký | 24.11.2013 01:18 | id 66909 | nahlásit
Za mé dva roky ZVS bylo v úseku mé roty s pomocí signálu ze SiS zadržena červenou PochHl (poplachová hlídka) čtyřčlenná rodina z NDR a dva příslušníci PLR při pokusu o nelegální přechod SH z ČSSR do NSR a v opačném směru (z NSR do ČSSR), nezaměstnaný Španěl, který se vydal na stavbu metra v Praze.
 
Re: nerozumím tomu
jisa | email | 23.11.2013 13:13 | id 66877 | nahlásit
hano, tady se vzpomíná na dobu, kdy měl člověk kolem sebe spoustu stejně starejch kluků, s kterejma třeba i dva roky prožíval dobrý i zlý....a scházíme se i po padesáti letech a spřátelily se i naše manželky.zkus si tohle přítelství a nostalgii kluků, co spolu "sloužili vlasti" přirovnat k třídním srazům, pokud je taky prožíváš. je to stejná situace- ty spolužáky sis taky nevybrala, ale museli jste taky spolu snášet ve stejnou dobu dobrý i zlý...hezkej den, hano.
 
Re: Re: nerozumím tomu
Jan | 23.11.2013 13:36 | id 66878 | nahlásit
Já se Vám chlapi divím, že se vůbec můžete pouštět do diskuzí na této úrovni, zejména s touhle Kučerovou, která je navíc zblblá propagandou, že pohraničníci nedělali celá léta nic jiného, než číhali v lesích a stříleli na potkání nebohé civilisty, kteří jim přišli do rány. Je to sice tragédie, ale bohužel to je dneska obecný pohled běžného občana na tehdejší PS, tak jak je mu více než 20 let vtloukáno do hlavy. Navíc se domnívám, že diskutovat se ženskými ( při vší úctě k nim) na téma základní vojenské služby, je už sám o sobě problém.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu-ještě dodatek
Jan | 23.11.2013 13:45 | id 66879 | nahlásit
Navíc mám podezření, že pod jménem Hana Kučerová se spíše skrývá jistý "inteligentní Kučera", který Vás chtěl vytočit. Není to poprvé.
 
Re: Re: Re: nerozumím tomu
Josef | 23.11.2013 15:34 | id 66882 | nahlásit
Takto to chápu i já.
Zdravím všechny pohraničníky Josef.
 
Re: nerozumím tomu
jarda | 23.11.2013 15:23 | id 66881 | nahlásit
Chlapskou hrdost ženská nikdy nepochopí...
 
Re: nerozumím tomu
Franta Kuna | email | 23.11.2013 16:01 | id 66884 | nahlásit
...ja nerozumím spoustě věci a tak si najdu prameny, které mi to objasní. Ač sám pocházím ze středního slovenska, věčšinu života jsem stravil na státni hranici v Českem Lese na Chodsku. Poradil bych Vám zajděte si do vesnic ať na moravě, či Šumavě, nebo v Českém Lese a zeptejte se žijících domorodců, co pro ně přinesli vojící z rot PS. Dneska když se podívam na vesnici Nemanice na Domažlicku kde žiji od roku 1977 tak musím plakat. Plakat nad tím, jak samospráva, která byla proti komunistům, ač sám starosta byl komunista vesnici spustošila. Byla tady škola, školka, prodejna, hospoda kulturní dům, pošta, prodejna masny a to prosím ve vesnici kde žilo jen 360 obyvatel. Vojáci se starali nejen o bezpečnost, ale pomáhali i v době kdy bylo potřeba zajet s někym v noci k lékaři, udržovaly komunikace, zajišťovaly kultúrni vystoupení, mohu vzpomenout na Milana Lišku se skupinou Jezinky, na Jaromíra Mayera, nebožtíky Vláďu Menšíka, Jiřího Sováka a další. Pořádaly pro zdejší lidi bezplatny zájezdy po republice. Co maji lide z vesnice dnes? Nic z toho. Škola zničena, kulturák zničen,hospoda zavřena a prodejnu kterou stavěly vojáci obýva vietnamec. O nějakem zájezdu ať do Prahy nebo Dvora Královeho do safari si mohou nechat zdát. Ale to Vám dnešni propaganda a medialni masáž neřekne. Takže doporučuji zajdete si na sraz pohraničníků, ten náš se bude konat 12-13.července 2014 na Výhledech a nebudou tam jen pohraničnící z Nemanic ale i z Čerchova, ze zaniklych jednotek Černá Řeka a Grafenried a tam spoznáte jak se opravdu žilo.
 
Re: nerozumím tomu
Břiza | email | 23.11.2013 19:03 | id 66889 | nahlásit
Paní (slečno) Kučerová, dojímejte se a raději se moc nad tím nesnažte přemýšlet, neboť existuje jedno péesácké pravdivé přísloví ...... Kdo to nezažil nepochopí, kdo to zažil nezapomene..... Vite co ? To je tak, jako kdybych já chtěl pochopit Husity. A to jsem neměl ani nejmenší šanci s některým promluvit. Vy ji máte, přesto Vám upřímně říkám. Nepochopíte to. Bříza
 
Re: nerozumím tomu
Milan | email | 23.11.2013 19:11 | id 66890 | nahlásit
Na nikoho se nestřílelo.Spíš se zamyslete nad dnešní dobou.To je hnus.Zlaty časy na čáře.
 
Re: nerozumím tomu
Bohouš Jelínek | email | 23.11.2013 19:21 | id 66892 | nahlásit
Paní Kučerová....nahlédl jsem dnes, jako každý den na stránky vojenska. Já jsem sice na hranici nesloužil a nevím jak to ve skutečnosti bylo. Jsem hláskař a sloužil jsem na PH - 228 na Filipově Huti a střežili jsme vzdušný prostor. Když jsem se dozvěděl před 3 roky o vojensku.cz tak jsem začal hledat kamarády kteří se mnou sloužili na vidové hlásce a po 40letech jsme se zase setkali a vzpomínali na vojnu a přátelství na 1.srazu hláskařů. Poznal jsem kluky kteří jsou i o 20let mladší než já. Jediné co Vám můžu nabídnout, aby jste sama byla svědkem přátelství lidí kteří se poznali až na srazu. Máme mezi sebou také důstojníky kteří sloužili u PS a Ti Vám vše řeknou osobně, jak to vlastně na hranicích chodilo. Ale jedno Vám můžu napsat, že u některých rozkazů zůstával rozum stát a jeho nesplnění bylo trestáno. Já jsem byl jeden z vojáků, který nechtěl poslouchat. Bohužel jsem byl několikrát zavřený a ještě jsem dostal prokurátora, ale dobře to dopadlo. Bohužel to byla taková doba. Napište me na můj mail vaše telefoní číslo a já Vám rád zavolám. S pozdravem Bohouš J.
 
Pro pana Bohouše Jelínka
Hana Kučerová | email | 23.11.2013 20:25 | id 66896 | nahlásit
děkuji za slušnou odpověď, číslo mobilu vám ale nedám, všechny reakce nebyly tak slušné jako ta vaše, a nehodlám poslouchat nadávky, já pochopila vaše pohnutky když jsem si přečetla vše co tu je, a omluvila, se. Byla to blbost, uznávám. Přeji pěkné dny adventu - Hana
Žďárek r. 1968 - 1970
Jozef Mišák | email | 2.5.2013 07:58 | id 60324 | nahlásit
Zdravím všetkých Žďáreckých junákov. Pri surfovaní po internete som zistil že býva každoročný zraz bývalích Ždáreckých pohraničiarov. Tento rok ak mi zdravíčko dovolí, chcel by sa zrazu zúčastniť. Slúžil som na žďárku v r. 1968 - 1970 pod vtedy ešte kapt. p. Breburdom. zlatým to človekom. Prezrel som si fotografie zo zrazu v roku 2012, p. Breburda sa vôbec nezmenil, je taký akého som si ho zapamätal. Ak chodí niekto na zrazy z môjho ročníka, ozvyte sa. Tak ak mi to čas a zdravie dovolí na stretko sa teším. S pozdravom Mišák Jozef.
 
Re: Žďárek r. 1968 - 1970
staršina | 8.5.2013 15:20 | id 60542 | nahlásit
Zdravím Vás přátelé Žďárku, letošní sraz se uskuteční v termínu 14.-16.6.2013, hlavní den je v sobotu 15.6.2013 od 12.00 tradičně v restauraci "Rybárna" u Vladimíra Beneše. Přijeďte bez rozdílu ročníku, stále je na co vzpomínat.
 
Re: Žďárek r. 1967-1969
Beneš Josef | email | 7.6.2013 22:19 | id 61561 | nahlásit
Bohužel nemohu se zůčastnit 15.6.2013 odjíždím na dovolenou a tak přeji hezký sraz i počasí všechny zdraví Pepik
Poděkování a pozdrav
Milan Bednařík | email | 4.2.2013 11:12 | id 56144 | nahlásit
Ahoj kluci, tak jsme se konečně dočkali fotek z loňského srazu. Na sraz jsem jel s jistými obavami, zda někoho poznám, ale všichni byli skvělí a pohodoví, tak letos s účastí počítám zase. Vašku, moc za všechno dík. Myslíš, že by bylo možné poslat nějaké fotky přes úschovnu ve vyšší kvalitě, aby bylo možno si z nich udělat kopie a doplnit si vojenské album? Předem dík a v červnu se těším na viděnou.
copak je to za pána???
karel mach | 3.2.2013 19:00 | id 56102 | nahlásit
Tak to mám asi na betla..:-)Musím se na to kouknou.Bylo to k našemu konci ...Tak ted fakt nevím....
copak je to za pána???
machkarel | 2.2.2013 17:35 | id 56039 | nahlásit
Zdravím...JOOOOO to je on.Ted mně to koplo.Tak mám klid :-)Byl tam ale ted teda jsem z toho....89.Tak asi:-)Myslím že to bylo pak po průseru na styku s Borovou Ladou.Budu se asi nad tim datumem zamyslet.Jinak dík.
 
Re: copak je to za pána???
Karle | 2.2.2013 20:18 | id 56057 | nahlásit
Rampich v 89 na Žďárku ? Asi volovina. Kdy tam přišel?
Copak je to za pána
Petr Pokorný | email | 1.2.2013 19:50 | id 55972 | nahlásit
Jestli myslíš toho ve žlutém,tak bych řekl že je to nápor.Pavel Rampich,ale nějak mi neštymujou data,já sloužil na 11rps.v letech 85-87 a to sloužil tam,tak nevím?
copak je to za pána???
machkarel | 1.2.2013 16:04 | id 55961 | nahlásit
Zdravím všechny Ždárečáky.Koukám na foto posledního vašeho srazu a na páté foto je ..pán...tedy si myslím že to byl jeden z posledních velitelů po kap.Texlerovi(jestli to píšu dobře-jinak se omlouvám)a nemohu si za boha vzpomenout na jeho jméno.Vím že byl o dost ostřejší než předešlí...:-)Koukám že je to stále sportovec jako tenkrát.Díky za info.Tak zatím zdar..


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Sraz pohraničníků roty Žďárek r. 2012

Setkání pohraničníků 9. rPS Žďárek (7. bPS Sušice) v červnu roku 2012.
A2013-01-25 15:38:51 U2013-01-28 15:12:23 TG46