Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (17)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Zindulka) z celkových 10

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Autor: M.Zindulka | Pořízeno: | Foto: 10 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Ochrana státní hranice obecně
Petr | 31.7.2016 11:42 | id 107142 | nahlásit
Pánové, nechci se rozhodně nikoho zastávat a někoho pro jeho názory hanět, ale ruku na srdce, proč byla ochrana státní hranice zaměřena především na obranu před útěky z ČSSR? Proč tedy předchozí režim jednoduše neřekl, komu se tady nelíbí ať si odejde, my se bez něj snadno a lehce obejdeme? Nebylo by to lepší a hlavně levnější, než budovat zátarasy a udržovat velkou vojenskou sílu na ochranu před útěky? Procento zadržených osob směřující z Německa nebo Rakouska je směšně nízké oproti zadrženým, kteří chtěli z ČSSR odejít. Vím, že většina z vás neměla jinou volbu a možnost než na hranicích sloužit a výše uvedené otázky by patřily někomu úplně jinému, ale zkuste se prosím alespoň nad nimi zamyslet. Mám rád heslo klasika - "Nemusíte s mými názory souhlasit, postačí, když o nich budete alespoň chvíli přemýšlet".
 
Re: Ochrana státní hranice obecně
jarda | 31.7.2016 11:56 | id 107143 | nahlásit
zdravím Vás, a Vy jste o tom přemýšlel? kdo z toho ČSSR utíkal?... třeba Mašínové, vojenští zbězi a podobně, většinou to byly lidé, kteří utíkali před zákonem ne před režimem .. a to procento slušných, kteří zvolili cestu přímo přes hranici bylo určitě ještě menší než procento osob směřujících z Německa nebo Rakouska, to je zase můj názor. Ono se nakonec dnes ukazuje, že bez těch "plotů a železných opon" to stejně tak nějak nejde.
 
Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
Petr | 31.7.2016 13:03 | id 107146 | nahlásit
Dobrý den pane Jardo,
díky za Váš názor, obávám se, že v posledním bodě máte pravdu.
Živím se jistou formou aplikované matematiky, tudíž vždy přemýšlím i o druhé straně mince a stále jsem přesvědčen, že kdyby předchozí státní zřízení nechalo odejít všechny, kteří s ním nesouhlasili bylo by to lepší a levnější.
Hezkou neděli
 
Re: Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
jarda | 31.7.2016 13:59 | id 107162 | nahlásit
Pane Petře, dovedu respektovat názory ostatních i když mohou být odlišné od těch mých, sloužil jsem přímo na pohraniční rotě, která nebyla sice moc "frekventovaná" nicméně i u nás bylo narušení... třeba dobrodruzi z NDR nebo lidé, které bych dnešní řečí označil za "kontroverzní" .... jenom díky tomu, že byl přijat zákon o ochraně státních hranic a díky těm, kteří ho v praxi naplňovali nebylo potřeba hlídat letiště, velké obchoďáky, koncerty a podobně jako dnes.
Prožil jsem na vojně hezké dva roky života, plné kamarádství, bez jakékoliv šikany a strašné rád na ty chvíle vzpomínám a do těch míst se vracím. To, že minulý režim mohl a měl dělat spoutu věcí jinak je naprostá pravda, jako je naprostá pravda, že dnes se ukazuje, že i tento režim napáchal spostu křivd, nespravedlností a podrazů vůči slušným lidem, ke kterým se počítám. Všude se píše, kolik lidí kvůli nám mladým klukům, kteří plnily svoji občanskou povinnost (kdyby jí tak plnili někteří dnes jako my tehdy) zemřelo, četl jste však někdy, kolik lidí díky nynějšímu režimu spáchalo sebevraždu nebo umrzlo v zimě na ulici? My tam jít museli, byli jsme pod přísahou, ti narušitelé si mohli zvolit i druhou možnost, nechodit tam. To nepíšu abych se jakkoliv ospravedlňoval.... jsem hrdy na to, že jsem byl vojákem pohraniční stráže a hrdý na to vždy zůstanu.
 
Re: Ochrana státní hranice obecně
Peter | email | 31.7.2016 12:41 | id 107145 | nahlásit
Petr..nevim kolko mas rokov,ale to co si vyslovil je moc zjednodusene..keby si zil v tej dobe tak by si konal tak ako tisice chlapcov ktori rukovali na SH.Alebo by si uz bol taky hrdina ktory by pri preberani povol.rozkazu povedal NIKAM NEJDU?Az na toto pravdivo zodpovis potom tu mozes moralizova ve smyslu coby-kdyby.A este lepsi by si spravil keby si si nasel jine stranky a tam pisal ti Tve zvasty!!
 
Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
mirek | 31.7.2016 13:05 | id 107147 | nahlásit
Já jsem veterán PS.To pro začátek. Sice jsem nesloužil přímo na SH ale byl jsem příslušníkem PS a mohl jsem být na SH kdykoliv nasazen. V té době tzv. "nesvobody",jsem byl kluk po škole a nepřemýšlel jsem o tom,když jsem obdržel povolávací rozkaz,že se stanu hrdinou a odmítnu nastoupit VS.Bylo to jaksi samozřejmé,že mladí kluci rukovali....A byl jsem doma tady, v ČSSR.....
S odstupem let si ale taky říkám,že režim mohl tomu kdo by chtěl, umožnit legálně odejít za štěstím. Ono se to vlastně dělo ale bylo to složitější než tzv. zdrhnout přes SH.
Jinak jsem hrdý na službu u PS,rád vzpomínám na kamarády a i naše velitele. Doba, ve které jsem žil, byla dobou mého mládí a proto se rád vracím s kamarády na místa,kde jsme prožili pěkné chvilky.
Každá doby má své hrdiny ........
 
Re: Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
Petr | 31.7.2016 13:15 | id 107149 | nahlásit
Pane Mirku, souhlasím. Vyrůstal jsem v sedmdesátých letech a také vzpomínám na tuto dobu jako na krásné dětství, výlety i první lásky a nikoliv jako na šedou normalizaci, jak bývá někdy nazývána.
Také já mám dodnes kamarády z vojny a občas se potkáváme. Mějte se fajn
 
Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
Petr | 31.7.2016 13:10 | id 107148 | nahlásit
Vážený pane,
k Vaší reakci.
Vojenskou službu jsem absolvoval a rád na ni vzpomínám, byť už po mnoha letech.
Jsem naprosto apolitický (jak v minulém zřízení, tak v současném). Moje otázka byla míněna spíše jako zamyšlení, také jsem v úvodu poznamenal, že se nikoho nechci dotknout.
Vojensko mě zajímá, mám přečtené všechny články z Pohraničník bloguje, Kluby vojenské historie, z většiny knih, na které se tento blog odkazuje mám doma. Mám i kroniky Znojemské brigády a dalších pohraničních rot. Na druhou stranu mám všechny knihy od Navary i dalších spisovatelů, kterým zřejmě nemůžete přijít na jméno. Rozhodně nevyvyšuji Navaru nad Vrbeckého, Javorského nebo Kalčíka, ale ani naopak. Hezký zbytek víkendu
 
Re: Re: Re: Ochrana státní hranice obecně
Bříza | email | 31.7.2016 18:06 | id 107178 | nahlásit
Pane Petře, jsem rád že existujete a že jste se také ozval na stránkách vojenska. Plně s Vámi souhlasím a ještě dodávám, že historie se měnit nedá, ale dá se o ní diskutovat, pokusit se jí pochopit. Je ovšen nutné nezatajovat příčiny a nezveličovat následky, což se bohužel neděje ani na těchto stránkách.
Bříza veterán 11.rPs Čerchov
NAVARA
BETAK | 23.7.2016 09:55 | id 106865 | nahlásit
PUBLICISTA NAVARA, MLCTE SKRESLUJETE HISTORIJU, VTEDY BOLA CSSR, PLATILI ZAKONY VTDAJSEJ REPUBLIKY, A ,KTO PORUSIL ZAKONY MUSEL STRPIET AJ POSTIHY. SOM HRDY ,ZE SOM BOL U PES.
 
Re: NAVARA
Služba | email | 23.7.2016 12:40 | id 106872 | nahlásit
To se to kecá holobrádkovi,nic nezažil,co si nepřečetl neví a to že je milně informován z překrouceného pohledu ,to on nechápe.Budiž mu odpuštěno,ještě pozná svoje omyly.Má asi dobře zaplaceno!!
 
Re: Re: NAVARA
clona | 23.7.2016 15:52 | id 106878 | nahlásit
Pan Navara je dobytek,ktery si na PS zalozil svoji zivnost.Jako neuspesny,byvaly novinar mf dnes,tloustne a bachrati od soucasnych chlebodarcu a kolaborantu.
Hrdinové ??!
PSák | 23.7.2016 06:06 | id 106860 | nahlásit
Stejnými osly jako je Navara jsou pro mne i ti, kteří se v obecných komentářích chlubí tím, jak byli zavřeni jako vojáci čs. armády v Sabinově. To se máte hrdinové opravdu čím chlubit. A divím se, že na Vojensku je pro jejich žblebty dáváno tolik prostoru.
 
Hrdinové ??!
PSák Pepa. | 23.7.2016 07:40 | id 106861 | nahlásit
Naprostý souhlas s pisatelem,myslím,že pánové si tyhle věci mohou vyřizovat přes své soukromé maily a ne to pořád dokola prezentovat na Vojensku.Hezký den Vám všem přeje taktéž PSák.
 
Re: Hrdinové ??!
mirek | 23.7.2016 10:19 | id 106866 | nahlásit
Tak cenzura by se vám hodila :((
 
Re: Re: Hrdinové ??!
Jano | 23.7.2016 11:22 | id 106868 | nahlásit
Hrdina nie som, ale k službe u PS sa hlásim,každý občan ČSSR si musel povinnú základnú vojenskú službu niekde odslúžiť. Každí sme niekde slúžili.
Odporúčam nereagovať na články tzv.provokatérov
akcia plodí reakciu. Stránka vojensko by mala slúžiť na spomienky.
Každý slušný autor článku má právo na svoj názor bez cenzúry.
Pošlete panu Navarovi.
Jaroslav | email | 22.7.2016 19:34 | id 106853 | nahlásit
Pan Navara, tzv. historik a publicista, dnes perlil ve zpravodajství tv Prima. Nemůže strávit památník Pohraničníka na Dyleni. Vyhrožuje trestním zákonem za schvalování zločinů komunizmu. Co kdyby se na Dyleni postavilo sousoší bratrů Mašinů, jejichž vraždy schvaluje nejeden známý a populární umělec, politik či zamindrákovaný nýmand? Jak by pan "historik" Navara tuto situaci hodnotil. Jako "historik" by vůbec neměl politicky mluvit a hodnotit historii, pouze ji zaznamenávat u ukládat. Jako publicista a host pražských kaváren to má dovoleno a všichni budou vědět o koho se jedná.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

30. výročí přijetí zákona o ochraně státních hranic

Devět propagačních fotografií Pohraníční stráže k 30. výročí přijetí zákona
o ochraně státních hranic (1951 - 1981).

Fotografie jsou v trojdílném skládacím obalu (viz obrázek 1). Mají velikost pohlednice, ale nejsou to klasické pohledy, vzadu jsou bez potisku.

Vydalo: Vydavatel'stvo ČSTK Pressfoto Bratislava, nepredajné.
Tlač: Grafobal Skalica 1981

Fotky v plné a neupravené podobě zde:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

A2016-07-22 14:09:50 TG0