Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (32)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (internet nebo reprofoto) z celkových 10

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 10 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
810 není SdKfz 251
Jožo | 11.11.2023 12:37 | id 175135 | nahlásit
OT 810 není 251 je jim jen inspirováno s využitím některých technologických prvků (třeba pojezd) Po válce nezustalo pro naší armádu tolik transportéru kolik by armáda potřebovala. Samozřejmě se trofejní používaly, ale jejídh údržba byla složitá(jako všechny polopásová vozidla) a byl nedostatek náhradních dílu. 810 a 251 jsou si na pohled podobné, ale při bližším pohledu se velice liší. Je jiný tvar karoserie. 251 byla shora otevřená s kolejničkou okolo pro montáž kulometu a stačil jeden granát shora bylo po osádce. Náš dostal strop s poklopy pro střelce a samostatný poklop pro střelce z kulometu s lafetou pro něj. 810 dostala motor z Tatry. Vyráběly se v mnoha verzích. BVP, zdravotní, velitelske ap. Některé byly upravené i pro BZK a ty se našly na několika rotách PS. Filmaři je rádi používají při natáčení válečných scén. Někteří jej jenom přetřou na šedo a namaliji trámový kříž. Ti detailnější jej trochu upraví aby víc připomínaly 251 (jeden takový upravený stoji v malem muzeu u silnice u Výškova- jsou tam i letadla,helikoptéry a jiná voj technika)
ot 810
Miroslav Bovan | email | 28.8.2022 16:35 | id 166790 | nahlásit
Ked som služil v samostatnom odlučenom prapore mali sme hakl bojove išiel na to hore bzk 810 s dostrelom 7800 m pekne sa natiahli lanka a vytiahlo sa to až hore nebola to namahave ale boli to mrštne stroje išlo to ako strela bol som vel. dela . Ale ked sme išli na vvp tešil som sa
OT 810D
Pavel | 22.10.2021 10:17 | id 159378 | nahlásit
sloužil jsem v letech 1969/71 u PS Sušické brigády, na praporu Železná Ruda u čety BZK, ve funkci velitele obsluhy kanonu. Ostré střelby byly prováděny 2 x ročně na Vysokých lávkách v Prášilském prostoru a jednou za rok se jezdilo v zimě, po vlastní ose na střelby pohyblivých cílů do VÚ Boletice. Hakl byl i v zimě v terénu dobře pohyblivý, ale při střelbách často byla poruchová elektro instalace, pojistky vypadávaly.
Ot 810 Hakl
Martin R. | email | 19.9.2020 20:11 | id 149395 | nahlásit
Mam na predaj 10ks uplne novych prednych plnych kolies na OTcko. Vyrobca Barum rozmer 32x6. Kolesa ju dva druhy dezenu.
Predam alebo vymenim za casti na Praga Rn-RND-A-150
0944323190
Prodám 2 ks podvozků OT 810
Standa | 1.10.2019 09:30 | id 140960 | nahlásit
Prodám 2 ks podvozků OT 810 jeden pojízdný, druhý by po pár hodinách práce byl také pojízdný. Nemají vrchní část pancéřování, jsou vhodné pro stavbu SKDFZ 251.
Více info na telefonu 731441844
Nabízím OT 810
Roman | email | 11.2.2019 23:30 | id 135722 | nahlásit
Během pár měsíců nabídnu ke koupi OT 810. Donedávna pojízdný. Více informací pro případné zájemce na mail.
 
Re: Nabízím OT 810
Patrik | 12.3.2019 23:33 | id 136486 | nahlásit
Zdravim bude na predaj to ot ?
 
Re: Nabízím OT 810
Vladimír Kolomazník | email | 15.1.2020 07:46 | id 143698 | nahlásit
Prosím o sdělení tech. stavu a cenovou představu a nějaké foto. V. Kolomazník
 
Re: Nabízím OT 810
Lukáš Kejzlar | email | 1.7.2020 08:27 | id 147818 | nahlásit
dobrý den,za kolik?
OT 810 PRODEJ
Leo | email | 4.3.2017 17:10 | id 114297 | nahlásit
Zdravím prodávám pojízdný hakl OT 810 mob:606221714
 
Re: OT 810 PRODEJ
Petr Fajl | email | 24.4.2017 13:32 | id 116534 | nahlásit
Mám zájem. Prosím o bližší inforamci o aktuálnosti Vaší nabídky. Petr Fajl.
 
Re: OT 810 PRODEJ
latal | email | 7.5.2017 16:52 | id 116937 | nahlásit
je ještě volný, jaká je cena ?
 
Re: OT 810 PRODEJ
Lubomír Ondroušek | email | 8.11.2017 14:09 | id 122284 | nahlásit
Je to ještě aktuální ? Sháním OT 810 pro kolegy z Belgie.
Děkuji.
OT 810
Milos | email | 11.2.2016 14:20 | id 101316 | nahlásit
Má niekto záujem o kupu OT-810, ktoré je momentálne ešte nepojazdné ?
 
Re: OT 810
Ota | email | 11.2.2016 20:32 | id 101331 | nahlásit
ano
 
Re: OT 810
Robo | email | 4.3.2016 20:47 | id 102329 | nahlásit
Zdravím je to ešte aktuálne? Vďaka.
 
Re: OT 810
Petr | email | 3.9.2016 20:35 | id 108037 | nahlásit
Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
 
Re: OT 810
Petr | email | 3.9.2016 20:35 | id 108038 | nahlásit
Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
 
Re: OT 810
Lubomír Ondroušek | email | 8.11.2017 14:10 | id 122285 | nahlásit
Ano.
OT 810
ZS 646 | email | 14.9.2013 09:14 | id 64441 | nahlásit
U nás na útvaru VU 8127 Klatovy jsme měli 2 ks provozky a jeden měl přemalovaný hákový kříž, jenž byl viditelný.
 
Re: OT 810
Jan | 14.9.2013 11:09 | id 64446 | nahlásit
OT 810, vzhledem k době, kdy byl vyráběn, nemohl být v užívání německého Wehrmachtu. Je fakt , že s ohledem na některé shodné vnější rysy s německým transportérem SdKfz 251, byl a stále je používán k natáčení filmů s tématikou II. světové války.
Německý Wehrmacht, nikdy na své pozemní technice, nepoužíval k jejímu označení hákový kříž. Hákový kříž se vyskytoval pouze na svislých ocasních plochách některých typů německých letadel, a to jen v počátečních fázích II. světové války.
Zdravím.
 
Re: Re: OT 810
Pavel Dupač | email | 20.9.2014 19:02 | id 79262 | nahlásit
Ten hákový kříž tam byl možný,sám jsem řídil Otéčko na které nám filmaři místo věžového čísla namalovali kříž a natáčeli jsme film o Slovenském povstání.Dělo se to na tankodromu pod Kletí.Jejich barva byla skutečné tak kvalitní,že to prosvítalo ještě po třech přestříkáních.
 
Re: Re: Re: OT 810-pro K.Dupač
Jan | 20.9.2014 22:54 | id 79269 | nahlásit
Já netvrdím, že na některém OT 810, nemohl být z důvodů filmování namalován kříž, který značil pro potřeby natáčení příslušnost vozidla k německému Wehrmachtu. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ VŠAK NEMOHLO JÍT O HÁKOVÝ KŘÍŽ namalovaný na boku vozidla, pokud ano ,tak šlo o fantasmagorii a základní neznalost režiséra.Všechna obrněná
vozidla německého Wehrmachtu, byla na viditelných místech označena klasickým německým křížem , tzv. BALKENKREUZem.(někdy uváděný jako "trámový kříž").Základem byl obyčejný klasický kříž, jehož vzhled se postupně měnil. Do ukončení války s Polskem šlo o klasický bílý uzavřený kříž. Avšak po celou dobu války v Západní Evropě , ale i při tažení v Rusku, již šlo o otevřený kříž s bílým lemováním na vnějších stranách, jehož vnitřek býval vyveden v černé barvě. Toto značení se až do ukončení války nezměnilo. Velikost kříže se měnila v závislosti na velikosti plochy, na které byl namalován.
Hákový kříž se na německé obrněné technice objevil pouze výjímečně, a to v případě použití ukořistěných ruských tanků T-34, kdy byla vedle označení klasickými trámovými kříži na bocích, na vrchní stranu věže u některých typů namalována říšsko-německá vlajka se svastikou (Hákovým křížem). Tímto opatřením se němečtí tankisté snažili předejít útokům vlastního letectva.
Za stejným účelem byly takto označeny i některé německé bitevní lodě a křížníky, t.zn. černým hákovým křížem v bílém kruhu, na přední, nebo zadní palubě. To je však již jiná kapitola.
 
Re: Re: OT 810
jarmax | 4.9.2016 12:51 | id 108044 | nahlásit
Zdar,OT 810......zvany HAKL..u nas ve Znojme u del.oddilu s nim jezdili spojari ze spoj.cety.....na Libave to bylo neprekonatelne vozidlo,melo mj.vynikajici a ucinne topeni...na fotkach zde je toto OT uverejneno....nutno hledat....bylo to vozidlo,ktere vydrzelo vse.Ale hakl snad byl nemecky vyrobek,do ktereho se pak montovaly ceske motory...vysvetlete to vojaci,treba Jan......cau.J.
 
Re: Re: Re: OT 810
jarmax | 4.9.2016 12:55 | id 108045 | nahlásit
Pardon,vysvetleno uz je.....je to v popisce stranky,stary vojak to nedusledne presel.....
 
Re: OT 810
Holek Zdeněk | email | 20.1.2016 22:50 | id 100487 | nahlásit
TO JE NEPRAVDA. OT 810 MĚLY DRAK NĚMECKÉHO HAKLU ALE MOTORY TATRA. I LAFETA PRO KULOMET VZ. 59 BYLA JINÁ. CO JSEM SE DO NĚHO NASKÁKAL nACVIČOVALI JSME S NIMI ÚTOK ROTY. PAK TEPRVE PŘIŠLY Z POLSKA OT 64. bYLY NA NICH I BZK.
 
Re: Re: OT 810
jan bouda | email | 27.2.2018 12:59 | id 126806 | nahlásit
V letech 75-76 jsem sloužil v Domažlicích u 1.Ptč.Měli jsme u čety 2 nebo 3 hakly ve výzbroji. Je pravda,že jsme na nich měli bazuky. Rád na ty doby vzpomínám.Ahoj
810
roubíček david | email | 31.5.2013 06:56 | id 61269 | nahlásit
zdravím,mám takový tušení,že jsme ho měli v uloženkách v jičíně,ale na beton to nevím,je to už30let,roubíček
 
Re: 810
milda | 21.10.2019 14:18 | id 141323 | nahlásit
Myslím, že v roce 1975 už v Jičíně nebyly. Byl tam jeden tuším spojařský a na cvičení daleko nedojel. Byly tam Mazury, ale v 70. letech šly taky pryč.
dfsafda
dfafdsaf | 11.4.2013 10:42 | id 59671 | nahlásit
kupa ot-810
peter | email | 13.6.2012 13:06 | id 46731 | nahlásit
Zhanam ot-810 na predaj kde sa nachadza toto vozidlo?? a nieje na predaj??
 
Re: kupa ot-810
Franta | email | 22.12.2013 18:49 | id 68039 | nahlásit
podívej se sem:dopravni-technika.ar…


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OT-810

OT-810 byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců SdKfz 251. Po ukončení války se uvažovalo o pokračování této výroby a vznikl tak projekt OT-810, který však nebyl uskutečněn. K němu se čs. armáda vrátila až v padesátých letech, kdy bylo rozhodnuto obnovení projektu OT-810 v podniku Tatra. Zkoušky zmodernizovaného "československého Haklu" se uskutečnily v roce 1959 a stroj dostal název OT vz. 59, který se však neujal a v armádě se tento nový obrněný transportér označoval jako OT-810. V letech 1958 a 1959 proběhla výroba ověřovací série v Podpolianských strojírnách Detva. Do roku 1962 bylo vyroveno kolem 1500 kusů různých obměn. Poslední kusy OT-810 byly vyřazeny ze skladů Armády České Republiky v roce 1995.


Tento typ transportéru patřil i do výzbroje složek PS. Zde si přečtěte komentář J. Houška: "V roce 1970, kdy jsem v lednu přišel jako psovod na 11. rPS Čerchov (Domažlická brigáda), byly ve stavu techniky nejen Gaz 69, V3S a OT 64, ale také i OT-810. Tento transportér se osvědčil, když nás občas v zimních měsících vozil na stanoviště a při bojovém poplachu odjížděl ke skrytému stanovišti. V dubnu 1970 započala však jejich likvidace a OT-810 putovaly do Domažlic a odtud pak vlakem někam do skladů na Slovensko."

Všeobecné a provozní údaje
Hmotnost
pohotovostní (bez osádky) 7600 kg
nosnost 1400 kg
maximální hmotnost přívěsu 3000 kg
osádka (včetně řidiče) 12 osob
Rozměry
délka 5710 mm
šířka 2190 mm
výška s lafetou 2100 mm
světlá výška 320 mm
Rychlost
maximální 60 km/h
průměrná na silnici 30 až 35 km/h
průměrná na polních cestách 25 až 30 km/h
Dojezd
na silnici 600 km
po polních cestách a v terénu 400 km
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
letní 75 l
zimní 85 l
spotřeba oleje 0,5 l/100 km
Překonávání překážek
maximální stoupání 40°
maximální boční náklon 25°
šířka příkopu 1,5 m
výška stěny 0,3 m
hloubka brodu 0,7 m
vnější průměr nejmenší zatáčky 12 m
Obsah paliva a oleje
palivo v hlavní nádrži 153 l
palivo v pomocné nádrži 85 l
olej v mazacím ústrojí motoru 26 l ( v nádrži 18 l)
Napětí v elektrické síti
24 V
Výzbroj
kulomet vzor UK 59 ráže 7,62 mm
maximální dostřel 4800 m
nepřetržitost střelby 250 ran
Lafeta kulometu
náměr 20° až +85°
odměr lafety 360°
odměr kulometu na pivotovém čepu +-10°
Hnací a pohybové ústrojí
motor typ T-928-3
druh čtyřdobý osmiválec do V, naftový s přímým vstřikem paliva,
vzduchem chlazený s automat. regulací chlazení
maximální výkon při 2000 ot/min 88,3 kW (120 k)
palivo motorová nafta 30 nebo 45
A2011-03-01 17:26:29 TG0