Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (35)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
65 foto (O.Vítek) z celkových 101

Foto 65
Domek je vrostlý v lese. My se díváme na jeho zadní část. Objekt byl oteřený do plochy střelnice - před námi. Pár metrů nalevo tedy byla palebná čára...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 7.2011 | Foto: 101 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Bunkry
Petr Dvorak | email | 25.10.2019 19:57 | id 141381 | nahlásit
Jen drobny detail - na strelnici jsme denne posilali jidlo ve varnicich z Breclavskeho praporu, obcas jsem tam za klukama se zajel podivat, taky se tam chovala prasata, kazdych 14 dnu byla zabijacka, zdroj tlacenky, kterou se uplacel dozorci za vychazky, a v tom "tajemnem" sklipku jsem jednou organizoval velkou "soudruzskou" parbu se soudruhama ze SSSR (samozrejme ne ja, ale na prikaz nacelnika). Kousek vedle byl hluboky podzemni bunkr, kde jsme uchovavali brambory na zimu.
Tam se nasypalo vetracim okenkem par tun brambor z Tatry, pak dole napytlovalo a pres zimu zase vozilo na prapor.
 
Re: Bunkry
Josef Pitour | 4.11.2019 09:23 | id 141556 | nahlásit
V roce 71-72 jsme stavěli tuto střelnici.Byl jsem řidič a do té doby se jezdilo na střelby do Malacek.Byl to mazec,50 km ve V3S na korbě.
 
Re: Re: Bunkry
Petr Dvorak | 20.12.2019 19:31 | id 142768 | nahlásit
My jeli z Breclavi na prisahu do Znojma a zpet na korbe Tatra 148..Jaro 1985. .Kosa jak prase...
Historie
Mirek | email | 29.3.2017 00:34 | id 115321 | nahlásit
Všechny zdravím a vzpomínám na nezapomenutelné roky s "náčelníkem"p. Mackou a jeho bílým fiatem 125p - pyrotechnickým vozidlem.
- dřevěné pražce nadstavovaly výšku valu
- domek s nabíjecím stanoviště sloužil veliteli stráží během střeleb je rozvážel gazik na 4 místa v okolí, aby bylo zajištěno, že do prostoru lesa, kam dopadaly střely nepůjde nikdo zrovna na procházku
- řídící věž zděná je už výkřik modernizace, my střelnici obsluhovali ještě z ocelového špaku (napřed vždycky zahoukat sirénou)
- vedle garáží ještě stály2 kotce pro psy.
 
Re: Historie
josef | 29.3.2017 06:58 | id 115323 | nahlásit
zdravím Miro -načelník ještě žije píše knihu ahoj
 
Re: Historie
Viktor Jablonický | email | 17.12.2018 09:40 | id 133765 | nahlásit
S panem Mackou bydlím v jednom vchodě v na sídlišti.Těší se stálému zdraví, jako by ani nestárnul.A UVZetku si pamatuji taky ještě v provozu.Dnes už by to mnozí ani nenašli.
 
Re: Re: Historie
Mirek | email | 22.12.2018 01:10 | id 133980 | nahlásit
Tak ho prosím pozdravujte. 1978- obsluha střelnice - Mirek S
Dukla podzim 1989
Pavel | email | 2.1.2015 17:36 | id 83456 | nahlásit
Zdravím všecky peesaky a ostatní na tomto webu. Také jsem prožil to cvičení a učení u spojařů na této střelnici. Jezdili jsme sem z břeclavských kasáren naproti hospody Hanačky. Když jsem jel kolem roty Poštorná, přál jsem si tady sloužit. Asi pro to, že jsem viděl, do čeho bych šel. A také se mi to splnilo. Pamatuju si ten nástup na rotu po vánoční dovolence. Jako na hotelu jsem si připadal oproti těm starým kasárnám. A i když jsem zkusil jako pes od mazáků, stejně vzpomínám s radostí na tuto vojnu. Dnes už nikdo nezažije i tu romantiku služby, i její dřinu. Nebyl jsem fyzicky moc dobrý a dostával jsem kapky na PD, ale zvládl jsem to také. Teď mě jenom mrzí, že to tak dopadlo v tom areálu. Byl jsem se tam podivat v létě 2014 a nepoznal jsem z toho nic. Navíc hejna komárů mě odradily od zkoumání terénu. Byl jsem na kole a pak jsem jel ještě na Bořák. Moc děkuju za tyto snímky a hlavně za jejich popis. Nakonec jsem zjistil, že jsem tam chodil po těch místech, ale bez tohoto návodu bych dodnes nevěděl cojsem tam viděl. Proto velice uvítám uveřejnění dokumentů od pana Macka. S pozdravem Neprojdou
Pavel Botek, 21. rota PS 1989-1991
 
Re: Dukla podzim 1989
Frantisek Macka | email | 1.3.2015 10:29 | id 87002 | nahlásit

Zdravím pane Pavel,
pokud máte zájem o dokumenty stran střelnice a areálu Boří Dvůr,ozvěte se na můj e-mail,a pošlete mi svůj.Já Vám na něj zašlu veškeré tyto dokumenty.
Můj e-mail:frantisek.macka@seznam.cz
PS Breclav 87-89
Rasto H (Bratislava) | 21.3.2014 22:19 | id 72466 | nahlásit
autorovi poďakovanie
už sa spomína na to lepšie.
Hlavne na pyrotechnika "náčelníka" ktorý keď bol nasrdený tak rozoberal muníciu - vraj sa tak ukludní
a ostatní radšej utekali
 
Re: PS Breclav 87-89
frantisek.macka | email | 27.3.2014 19:20 | id 72780 | nahlásit

Vážený pane Rasto H.,

před chvílí jsem si na internetu přečetl Vaši vzpomínku a poděkování autorovi snímků ze zdevastované střelnice,a vzpomínku na moji maličkost,která když byla"nasrdená",tak rozebírala munici a ostatní raději utekly.No,snad to nebylo tak zlé,věřte,že jsem vždycky věděl co dělám,a že jsem o své práci cosi musel vědět.Každopádně jste mne svojí vzpomínkou velice potěšil a srdečně rozesmál,protože jste mi připoměl ty nádherné chvíle na střelnici,kdy jsme byli mladí a plní elánu,a to se také projevilo i na mé zapálenosti pro moji práci,při které jsem se cítil nejlépe,obzvláště když mne někdo "vytočil",jak v práci,tak i doma.A"pitvat"munici jsem musel hlavně proto,abych ji poznal do detailu a věděl co si k ní můžu dovolit,protože jí tam bylo mnoho druhů,a každá svým způsobem jedinečná.
Pokud Vás bude zajímat,tak v současné době pracuji na zveřejnění celé historie střelnice od počátku až do konce její existence,a fotografické dokumentaci veškeré munice která se tam nacházela.Toto vše vyjde na stránkách internetu již v krátké době.
Zdravím Vás a přeji hezký den
 
Re: Re: PS Breclav 87-89
josef z celnaku | 27.3.2014 19:32 | id 72782 | nahlásit
Pane Macka na tyto clánky od Vás jistě ceká vice nás zvědavých. bude to zajímavé ctení .znám dělniky z dnešni továrny MUNY jsu to většinou brigadnici-slováci majitel je asi rakušan a kdyz slyšíte ty ZARUCENÉinformace chce se jen pousmát jistě do toho problému vnesete vicepravdy pro všechny .fandim z pozdravem josef
 
Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
macka | email | 29.3.2014 18:50 | id 72857 | nahlásit

Zdravím Vás pane Josef a děkuji za zájem o mé zamýšlené články stran střelnice a válečné munice.Bohužel nevím,jestli se podaří uveřejnit vše,co jsem uznal za vhodné.Problém je v tom,že popsat celou historii obou střelnic/staré i nové/ a zveřejnit řadu snímků munice zabere několik stránek,a to prý je příliš mnoho.Takže nevím co s tím,když už to mám zpracované,tak to všechno nějak krátit a"překopávat"se mi moc nechce,bylo by to na škodu celé věci.Budu Vám docela vděčný za Váš názor,který mi můžete poslat i na můj e-mail.U munice mám totiž u každého snímku i popis o jakou munici jde,včetně k čemu se používala,a to je také dost obsáhlé.
Takže opravdu nevím co vynechat,jestli historii střelnic,nebo fotodokumentaci.Opravdu se těším na Váš názor,eventuelně i radu.
Z pozdravem Macka
 
Re: Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
Svěrák Bohumír | email | 10.10.2014 15:23 | id 79898 | nahlásit
Dobrý den já také byl na výcviku v Břeclavi a jezdily jsme na střelnici jediné co my utkvělo v paměti byli psi Irští setři tak moc zdravím podzim 84 pak odchod na roty.
 
Re: Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
Josef 79-81 | 9.2.2015 05:47 | id 85974 | nahlásit
zdravím pana Macka-jestli to čte-co na to říkáte ty članky o munici z muny-likvidace zatímahoj
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
František Macka | email | 12.2.2015 19:20 | id 86133 | nahlásit

Pane Josef.
díky za Váš dotaz.Pokud máte zájem o fotky nalezené munice a její likvidaci mojí osobou,pošlete mi Váš e-mail,a já Vám je okamžitě přepošlu,a možu Vám poslat i článek o historii obou střelnic na Bořím Dvoře.Cˇlánek v Mladé frontě dnes ze dne 9.2.byl zpracován redaktorkou M.F.Dnes po rozhovoru se mnou,a s mým souhlasem,protože v něm není nic,co by nebyla pravda,pokud máte tohle na mysli.
Z pozdravem Macka Frant.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: PS Breclav 87-89
Pepa | 20.7.2014 12:55 | id 77254 | nahlásit
Na tuhle publikaci se budu moc těšit - asi neřeknu nic nového, že tohle místo prověřilo nejednoho nováčka a zasvětilo ho do vojenského řemesla u PS - byl bych vděčný za případný link na vaše vzpominky nebo vydavatele - přeji hodně úspěchů. ..)
 
Re: PS Breclav 87-89
jeden z vás | 1.4.2014 10:17 | id 72940 | nahlásit
Mnoho štěstí a zdraví p. Františkovi Mackovi, prosím Vás o Vaše povídání o střelnici Dukla. Dále prosím o pozdrav p. stříbrnému četaři Lindovi z Lanžhota, který mě chtěl zavřít jako absolventa dva dny před povýšením na podporučíka.
 
Re: Re: PS Breclav 87-89
franta | email | 3.4.2014 08:14 | id 73007 | nahlásit

Vážený pane"Neznámý",

Děkuji za Vaše přání a žádost o povídání okolo střelnice"DUKLA",rovněž i za vyřízení pozdravu panu"stříbrnému",i když si nejsem tak jistý,že mu to budu moci vyřídit,protože i když vím kde bydlí,a jsem tam dost často,neviděl jsem ho nejméně 20 let,a ani po tom nijak zvláště netoužím.Prostě jsem ho pro jeho manýry nemusel,a on mne rovněž.No,každý jsme nějaký.
Pokud se týká toho povídání stran historie střelnice a okolních muničních"pokladech",budu se snažit to co nejdříve splnit,protože roky se poslední dobou nějak splašily,a utíkají jak postřelený divočák.
Zdravím a přeji hezký den!
 
Re: Re: PS Breclav 87-89
Frantisek Macka | email | 12.2.2015 19:34 | id 86134 | nahlásit

Hezký den,
pokud máte zájem o povídání o historii obou střelnic na Bořím Dvoře,a navíc o fotografie mnou nalezené munice,pošlete mi Váš e-mail na můj,a já Vám to všechno přepošlu.Samozřejmě ne všechny fotky mnou nalezené munice,protože té bylo celkem přes 15400ks,takže to není možné.Můj e-mail je frantisek.macka@seznam.cz
Z pozdravem Macka Frant.
 
Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
Josef 79-81 | 12.2.2015 22:28 | id 86149 | nahlásit
Zdravím pane Macka-psal jsem pod jiný přispěvek dotaz na Vás-v NOÉM ŽIVOTĚ-noviny-proběhla zpráva-čistění BoříhoLesa od munice-co Vy na to-roky a peníze
 
Re: Re: Re: Re: PS Breclav 87-89
Frantisek.Macka | email | 18.2.2015 17:58 | id 86425 | nahlásit

Zdravím pane Josef,
Pokud se týká článku v Novém životě o čištění Bořího lesa od munice,tak tento jsem bohužel nečetl,takže nevím ani přibližně co tam bylo uvedeno.Každopádně se problém zbytků munice v Bořím lese v současné době velmi intenzivně řeší,a to nejen kdo,ale i také za kolik to bude provádět.Názory na počet munice,která se tam ještě může nacházet,jakož i na finanční náročnost jsou od různých subjektů velmi rozdílné,bohužel převážně od těch,kteří tam snad nikdy v životě nebyli,a vychází jen z různých článků a pověstí.Vycházím-li s počtu kusů,které jsem spolu s Geofyzikou našel,a v kterém prostoru,tak na to vše mám svůj názor,který veřejně publikovat nemůžu a ani nebudu.Jen jsem přesvědčen o tom,že řada kompetentních činitelů má v tomto směru poněkud"velké oči".
Každopádně souhlasím s tím,aby byl celý prostor už konečně jednou provždy perfektně vyčištěn,a přestal tak být stálý předmětem různých úvah a spekulací,a hlavně stálým zdrojem jakéhokoliv,i sebemenšího nebezpečí pro kohokoliv!
Je třeba si uvědomit,že i kdyby tam zůstal zapomenut třeba jen jeden jediný granát,který by někoho mohl náhodně zabít.tak by veškerá práce mnoha lidí vyšla v niveč.
Zdraví F.M.
 
Re: Re: PS Breclav 87-89
Frantisek Macka | email | 13.2.2015 18:33 | id 86180 | nahlásit

Přeji hezký den,a odpovídám na Vaše přání o povídání o střelnici Dukla,které beze všeho splním,navíc Vám mohu poslat i fotografie části munice,kterou jsem"vykutal"na,a v okolí střelnice.Vzhledem k tomu,že díky médiím vzrostl enormní zájem o celý prostor lesa v okolí muny,nemůžu dát povídání i fotky veřejně na internet,protože les zaplavují desítky"zlatokopů",a kromě ohrožování sebe i okolí páchají v lesním prostoru značné škody,a v poslední době se urychleně dělají opatření k zamezení tohoto jevu.Takže bych Vám mohl zaslat tyto záležitosti jen Vám osobně na Váš e-mail,který neznám.Pokud tedy budete chtít,tak mi jej pošlete na můj e-mail,a já Vám to přepošlu.
Z pozdravem
Macka
Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť neklame..
Charlie | email | 5.7.2012 07:22 | id 47382 | nahlásit
.. a jinak, Oldo, opět skvělá práce, klobouk dolů. Zajímavý - za dalších pár let všechno zaroste lesem a areál jak kráva se postupně úplně ztratí. Je zvláštní, že na jednu stranu se při demolicích postupovalo docela nedbale (zbytky podlah, lino, celé části budov), na stranu druhou si dal někdo zřejmě práci se zalesňováním - ten borovej les místy vůbec nevypadá na nálet, aspoň se mi to tak zdá...
 
Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť neklame
O.Vítek | email | 5.7.2012 09:13 | id 47386 | nahlásit
Jasně, ty borovice jsou tam vysázené uměle. Na nich je to vidět. Proč ale nikdo nezlikvidoval ten zbytek, je záhada... Dle všeho ty všechny zbytky patří státu a ten se do likvidace moc nehrne - viz opuštěné pohraniční roty. U této napůl zlikvidované budovy bude její stav takový díky konstrukci. Pokud si dobře pamatuji, tak byla ze železa a to se asi vyplatilo ji takto "zbourat" a zbytek nechat.
 
Re: Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť nek
Petr | email | 7.7.2012 12:33 | id 47454 | nahlásit
Tak na ten kilometr nezapomenu a taky sekání trávy a úklid u pyrotechnika měl tam zajímavé kousky ale po těch letech si to vůbec podle těch fotek neumím vybavit.
 
Re: Re: Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť
miro | 8.7.2012 22:30 | id 47514 | nahlásit
v 86-tom som sa dostal do výcviku na prapor,prvé stretnutie s duklou a s názvom //dukla// nám bolo vysvetlené takto-na dukle v r.1945/slovenské nár.povstanie/,bojovali naši dedovia a otcovia za naše lepšie zajtrajšky a neváhali položit aj život za lepšiu buducnost-nám vtedy na tom výcviku tiež nechýbalo vela ,aby sme položili život-to grcanie do plynových masiek od vyčerpania bolo hrozné,nehovoriac o tom spomínanom kilometri na čas a v kanadách a po celodennom výcviku,pokial sme to nezabehli na čas.dnes by to potrebovali naši //mladíci// ako sol
 
Re: Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť nek
Frantisek Macka | email | 12.11.2013 19:22 | id 66510 | nahlásit
Pane Vítek,
celkem náhodně jsem objevil na internetových stránkách Vaše fotografie zaniklé střelnice Dukla s popisem,co kde bylo a pod.Vzhledem k tomu,že jsem ten Vámi vzpomínaný pyrotechnik,který prožil na střelnici přes dvacet let jako její správce,zbrojíř a pyrotechnik,tak samozřejmě vím o její historii od počátku až do neslavného konce každý detail,včetně okolních lesních prostorů ve spojitosti s válečnou municí,kterou jsem vyhledával a ničil naproti pistolové střelnice /vpravo ve směru od výcvikové roty./Pokud by jste měl zájem dozvědět se vše o historii jak staré,tak i nové střelnice,můžete mi odpovědět na můj e-mail,eventuelně bychom se mohli sejít přímo na střelnici,všechno projít a upřesnit některé nesrovnalosti ve Vaších popisech,i když se jedná pouze o detaily vcelku nepodstatných věcí.
Jsem velice rád,že jste snímky uveřejnil,a umožnil tak třeba jen několika bývalým příslušníkům,kteří střelnici budovali a nadřeli se tam jak koně vidět,jak se s jejich prací naložilo./střelnice byla po svém dokončení vyhodnocena Hlavní správou jako nejmodernější a nejupravenější střelnice v rámci PS/.Kdykoliv tam přijdu,tak bych brečel nad tou spouští,které jsou schopni jen ti největší vandalové.
Nebudu Vás víc unavovat svým lamentováním,určitě máte vlastní starosti.Chtěl jsem Vám jen poděkovat za Vaše výmluvné snímky,které hovoří za vše.
Z pozdravem F.M.
 
Re: Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť nek
Frant.Macka | email | 12.2.2015 19:03 | id 86131 | nahlásit
Vážený pane Vítek
rád bych Vám přeposlal fotky té munice a některé fotky,jak vypadala střelnice když byla ještě v provozu.Bohužel jsem někde zašantročil Váš e-mail,takže pokud máte ještě o fotky zájem,pošlete mi jej na můj e-mail,a já Vám je po částech přepošlu.Mám zpracovanou i strohou historii obou střelnic,ale o ten text asi zájem mít nebudete.Tak se ozvěte.
Z pozdravem F.Macka
 
Re: Kolem signálky se běhal kilometr, pokud mě paměť neklame
Josef 79-81 | 3.1.2015 08:16 | id 83487 | nahlásit
ahoj-v príspěvku píšeš o zalesnovaní a náletech-maš pravdu-když vemeš satelitní snímky -kdo to nezná jak to vypadalo -tak to nenajde
sklípek
ovesný | 24.6.2012 20:43 | id 47069 | nahlásit
tenhle sklep jsem v roce 1980 dokončoval v rámci zašívání se v přijímači, misto zavěrečných prověrek jsem tu kladl dlažbu, taky jsem po silnici běhal ten kilometr na čas, kopal připojku vody do prasečáku, ale hlavně střilel se samopalu, kulometu,hozel granátem atd,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
Re: sklípek
lada | 1.12.2013 02:39 | id 67194 | nahlásit
slavny prasecak nekdy jsem tam doprovazel zbytky i odjinud v Breclavi a parkovali jsme na miste dnešního obchodniho domu kde je taky prodejna Albert . . .
 
Re: Re: sklípek
PETER HUDAK | 30.11.2017 21:45 | id 123327 | nahlásit
NIE SI NAHODOU LADA TUMA?
 
Re: Re: Re: sklípek
josef | 1.12.2017 08:08 | id 123334 | nahlásit
zdravím lada tuma služil na Celnáku asi 80-82
k snímku č 28
Olda z Brna | 19.6.2012 22:48 | id 46940 | nahlásit
Továrnu Muna nevyhodili di vzduchu "skopčáciL", ale po obsazení rusové. Jinak jsou snímky a popis velice zajímavé, sloužil jsem na Poštorné v letech 65-67 a nic takového jsme nepopznali


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Cvičná rota Břeclav - Dukla

Okres: Břeclav

GPS: 48°43'39.950"N, 16°50'34.100"E

Najít na mapě

Výcviková rota Záložně výcvikového praporu Břeclav.

Tato cvičná rota se nacházela asi 6 kilometrů jihozápadně od výcvikového praporu v Břeclavi. Byla ukryta v lese a v její těsné blízkosti byla pěchotní střelnice. Zde probíhal denní výcvik nováčků. U této roty nechyběla cvičná SiS, PD, cvičební gorodek, pro spojaře cvičné telefonní sloupy... Dopravu na místo zajišťovaly Tatry 148 z praporu.

V dnešní době je celý areál opuštěný a zarostlý lesem. Z cvičné roty stojí jenom podesta po montované budově, střelnice je již zarostlá a mnoho let nepoužívaná. Každý, kdo zde střílel, si jistě bude pamatovat mohutný a vysoký zadní val střelnice... Tak i ten je minulostí. Val je snížen a rozhrnut.

Pro zajímavost přikládáme ještě odkaz na historii továrny MUNA: ZDE

A2012-06-19 10:04:40 U2023-08-16 08:28:17 TG190