Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (6)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
64 foto (J.Stružka) z celkových 212

Foto 64
Zbytky nějako dřevěného mostu přes odvodňovací kanál podél SiS.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141 Foto 142 Foto 143 Foto 144 Foto 145 Foto 146 Foto 147 Foto 148 Foto 149 Foto 150 Foto 151 Foto 152 Foto 153 Foto 154 Foto 155 Foto 156 Foto 157 Foto 158 Foto 159 Foto 160 Foto 161 Foto 162 Foto 163 Foto 164 Foto 165 Foto 166 Foto 167 Foto 168 Foto 169 Foto 170 Foto 171 Foto 172 Foto 173 Foto 174 Foto 175 Foto 176 Foto 177 Foto 178 Foto 179 Foto 180 Foto 181 Foto 182 Foto 183 Foto 184 Foto 185 Foto 186 Foto 187 Foto 188 Foto 189 Foto 190 Foto 191 Foto 192 Foto 193 Foto 194 Foto 195 Foto 196 Foto 197 Foto 198 Foto 199 Foto 200 Foto 201 Foto 202 Foto 203 Foto 204 Foto 205 Foto 206 Foto 207 Foto 208 Foto 209 Foto 210 Foto 211 Foto 212

Autor: J.Stružka | Pořízeno: 5.2012 | Foto: 212 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
PRÁŠILSKO 1981 -83
Franta ČEPL | email | 14.12.2019 17:32 | id 142565 | nahlásit
Pěkný a výstižný popis průběhu Prášilské signálky. Je to popis po poslední teréní přestavbě po roce 1984. Před rokem 1984 byla signálka mimo prostor Velkého Boru. Od zátočiny pod V. Borem ( ve směru od Prášil ) si to zkracovala přes Sluneční samoty. Vyústila na rovině pod Novou Studnicí.
 
Re: PRÁŠILSKO 1981 -83
Novotny L. | 18.11.2022 15:59 | id 168343 | nahlásit
tak poslouchej Franto,to cislovani je uplne jinak,jeste za me v 80 tych letech byly dve strany,prava, ta zacinala n T.strelnicijednickou koncila na styku s Polomem dvacitkou,leva strana zacinala n strelnici devatenackou akoncila na bavrsky,styk s Javori pilou ,jednickou.Mezy piketem a bavrskou byly jeste jedny vrataa to na zeleny hore.Tam sem taky parkrat zasahoval.Jak jsou Slunecni samoty ,tak jsme tomu rikali Kota a tam stal spak,na nem se uz moc neslouzilo ,akorat kdyz bylo dost lidi.
 
Re: Re: PRÁŠILSKO 1981 -83
Luděk | 12.2.2023 19:33 | id 170706 | nahlásit
Jeste doplnim,na prave strane ,styk s Polomem byla dvacitka a tam byla dvoje vrata,kousek pred stykem s Polomem a potom devatenact--dvacet . Dalsi vrata byla na Zadnich chlupach,jak tekl potok pod SiS ,tak asi sto metru ve smeru na Prasili.Pak tam byla asi jeste jedna,za dratma tam byl velky krmelec.Na tankove za nas byl Fenix,vymetnice a jezci.Chodilo se tam slouzit hlavne kdyz byla mlha. Tam ty vrata jak nevis na co jsou,tak jsme tudy pousteli kravy na pastvu.Chodily z Boru nahoru na pastviny.
Hezká práce...
Bárta Jiří | email | 15.7.2014 12:12 | id 77097 | nahlásit
...opravdu, popsáno dokonale, jen pro nás starší ročníky to je neznámé, i když přibližně víme o co se jedná. Tato signálka byla stavěná až po našem odchodu ze služby. Byl jsem jako ženista na Prášilech 1967-1969 a stavěli jsme týlovou signálku na Javoří pile podél cesty z Javoří pily na Modravu. Popsaná místa kolem Prášil jsou mně známá, ale tam jsme chodily na hlídky jen namátkově...jinak v té době nádherné lesy, nádherná krajina, skvělý horský vzduch.. no prostě Šumava...
hledám kamarády,kteří byli převeleni po vánocích1965 na slov
jiří Nohel | email | 21.2.2014 22:00 | id 71234 | nahlásit
byl to Erik,pes,co zaspal na noční,to není pravda,ale mazo Viskup**i,držel mě na keři 15minut !!!! feldabart@seznam.cz
Pěkná fotoreportáž
Miloš Náhůnek | 19.4.2013 07:53 | id 59953 | nahlásit
Já sloužil 73-75 v Březové jako VD sign. mechaniků a prášilsko znám nyní jako cykloturista, takže i některá místa z foto. Krásná nostalgie.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Signálka v úseku roty Prášily

Popis úseku 5. rPS Prášily, který vznikl ve spolupráci autora fotek s panem Radkem Stulíkem.

Takže začínáme úsekem č.1, signální stěna mírně klesá směrek k Prášilskému potoku, po okraji bývalé vesnice Vysoké Lávky, později pěchotní střelnice v rámci VVP Nová Hůrka. Signálka z Vysokých Lávek nebyla vidět, protože byla ukrytá ve smíšeném porostu. Na úseku č. 4 byla první vrata, která se jmenovala Na Mině, signálka dále klesala k potoku, před ním byl ostrý zlom doprava a následovala první vodoteč v úseku roty s číslem úseku SiS 7. Signálka pak směřuje směrem k vesnici Prášily a vystupuje z lesa, je vidět z komunikace č. 196 - Železná Ruda - Srní. Při okraji komunikace začíná hraniční pásmo, k SiS je to v průměru 200m. Dále pak pokračuje až ke křižovatce před Prášilama, kde je na komunikaci křivatka tvaru "V", kde je další osrý zlom SiS doprava a SiS přechází na další vodoteč, která vede opět přes Prášilský potok, poté prudkým stoupáním k vratům které se nazývaly FOMBERK. Poté obkružuje obec Prášily, nad domem ing. Ortla jsou další vrata, jménem VODÁRNA - podle vodárny pro obec, která se nachází poblíž, poté je zlom doleva a další vrata na úseku 16, které se jmenují POSED. Je to cesta na Gsenget a k historickému HM 12 a na trasu EZOHu. Poté vede SiS asi 200 metrů po vrstevnici a pak se opět stáčí doleva, aby v prudkém klesání padala na úsek č. 22, kde jsou vrata AISNERKA, taktež velmi exponované. Byl to samostatný úsek, jezdilo se jimi do údolí Prášilského potoka a na Poledník. SiS pak dále vede rovně, aby na úseku č. 23 naposledy překonala Prášilský potok. Poté jsou vrata Školka, SiS pak vede do mírného kopce, aby na jeho vrcholu končila úsekem 27 a úsek 28 přes TS Slunečná je unikát v celé sestavě PS. Jedná se o sklápěcí SiS (délka 110m), která v okamžiku, kdy na TS najedou jednotky ČSLA, nebo i celé VS, SiS se sklopí a střežení provádějí 4 FENIXY. V okamžiku, kdy první tank projede infačerveným paprskem, přebírá odpovědnost za zmiňovaných 110 m řídící střelby od ČSLA. Následuje úsek 29, kdy je pod SiS veden Jezerní potok a je to poslední čtvrtá vodoteč v úseku, SiS pak víceméně kopíruje komunikace Prášily - Srní, krom malé zkratky, kdy komunikace zatáčí doleva a SiS kopíruje okraj lesa. Tam stávalo stanoviště armády, které komunikaci uzavírala, když byly střelby. Dále se pak SiS přibližuje k silnici, následují vrata PÍSKOVNA, snad úsek 34 a SiS vede cca 30 metrů souběžně až na Velký Bor. Před ním jsou jestě další vrata, která se nikdy moc neotevírala a už ani nevím, jak se jmenovala. Vrata VELKÝ BOR jsou úsek 40 a zároveň před nimi stála věžová pozorovatelna - (9 metrů vysoká). Na úseku 41 a výš SiS opět stoupá a to podél asfaltové účelové komunikaci k Nové Studnici. Na vrcholu stoupání se pak SiS stáčí prudce doleva, kde před zlomem jsou opět vrata s názvem NOVÁ STUDNICE, cesta přes ně končila v dopadišti TS Slunečná a vedla dále na Liščí Díry a k Prášilskému jezeru. Proti vratům byl Piket Nová Studnice, ten se ale už za mě neobsazoval. Pak vede signálka stále podél komunikace, do mírného kopce, v okamžiku, kdy se vlevo objeví daleké panorama do Pošumaví jsme na Zelené Hoře a na vrcholu stoupání je nejvýše položené místo SiS v úseku roty, pak se SiS mírně svažuje k Bavorské cestě, kde jsou poslední vrata se stejným názvem a konec úseku roty, SiS tam má číslo 55. A to je asi všechno...
A2012-07-04 13:26:36 TG42