Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (59)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
9 foto (J.Beran) z celkových 19

Foto 9
Hlavní brána dozorčího u vchodu DKV, vlevo je silueta tyrolského (roubeného) domku, který sloužil v 66 roce dozorčímu, vzadu původní železná brána, za ní domky vojska PTP, kteří v tu dobu stavěli nová kasárna pod zámkem
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18

Autor: J.Beran | Pořízeno: 1966-68 | Foto: 18 fotek

Foto 19

Autor: J.Bitomský | Pořízeno: | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Zbiroh 1971 - 1973
Jiří Biskup | email | 6.7.2024 17:45 | id 179154 | nahlásit
1971 PŠ, velitelem byl mjr. Král, velitelé čet por. Procházka (Ňásko), npor. Šístek, Hrdlička,Seidl, kpt.Horák. Staršina prap.Šťastný. Po PŠ odvelen na zámek
na rotu RRS, velitelem byl kpt. Froněk, velitelem čety por. Šaran, staršina Maršálek. V září zpět na PŠ, kde jsem učil nové kluky.
Tímto zdravím všechny spolubojovníky (Bobr, Piňďa, Švec.....).
PS. Minulý týden jsem bydlel 2 dny na zámku. Ty vzpomínky !!!
 
Re: Zbiroh 1971 - 1973
Jozef sikula | email | 23.9.2024 17:19 | id 180074 | nahlásit
Ja Zbiroh jar 1973.Pametam Hrdlička Seidl HORAK Meduna.
HLEDÁM FRANTU FIŠERA
Jan Storch | email | 24.1.2024 17:48 | id 176614 | nahlásit
Sloužili jsme spolu na Zbirohu u ženijního náčelníka v letech 1966 - 1967. Franta je z Karlových Varů. Franto ozvi se, můžeš-li. Honza Storch
ozvěte se
Vilém Křístek | email | 18.12.2023 21:03 | id 175714 | nahlásit
Rád bych měl kontakt na spolubojovníky Honza Strakatý, Pavel Slunéčko, Saidl, Šípek a všechny co zpívali na východě země velká jeden velký koncentrák sovětský svaz nazývá se o něm .... a končí to jo ty mrcho ludro zdechlá máš vážený příteli ode dneška ti nedáme ani čuchnout k prde.. ozvěte se chlapi
 
Re: ozvěte se
Pepik z Prajzské | email | 4.1.2024 17:27 | id 176212 | nahlásit
Zdravím Viléme já tam byl taky 1966-68.Pak Havran
Hledám bývalé spolubojovníky
František Musil | email | 18.10.2023 11:03 | id 174778 | nahlásit
Byl bych rád,kdyby se ozval někdo z RČ na pluku Zbiroh.. Nejvíc by mně zajímal dnešní život Honzy Svobody, Karla Mitáše, Mirka Křapáčka,Laco Diviše a všech kluků z kapely a nejen jich... Za každou zprávičku budu opravdu vděčný...
Dotaz
Jarmax | email | 11.6.2023 18:13 | id 172878 | nahlásit
Nepatřil ten zámek šlechticum Coloredo ?
 
Re: Dotaz
JardaM | 13.6.2023 11:38 | id 172916 | nahlásit
V roce 1879 prázdný zámek koupili Colloredo-Mansfeldové. V letech 1943 až 1945 byl zámek sídlem štábu SS. Ve sklepních prostorách pod tzv. ermitáží se příslušníci SS setkávali, aby zde prováděli mystické rituály. Důvodem, proč si vybrali toto místo, má být síla, která vyvěrá z trhliny z nitra země.Po druhé světové válce se areál zámku stal majetkem Československého státu a byl využíván armádou. Vojáci zámek začali opouštět v roce 1997. V roce 2004 jej získalo město Zbiroh, které ho následně prodalo. (zdroj Wikipedie
sloužil v letech 1962-1964
Divecký | email | 1.3.2023 14:19 | id 171131 | nahlásit
Ve Zbirohu sloužil v roce 1962-1964 Pavel Paska ( Paška) známí fotbaloví funkcionář z Prahy
taky tam sloužil můj tatínek Ladislav Divecký, který mě vyprávěl jak sloužil v Klenčí pod Čerchovem
Spojari ustredna Zbiroh 1968 - 1970 Mira Hrdina
Miroslav Hrdina | email | 3.9.2022 10:03 | id 166906 | nahlásit
Ahoj hledam sve kamarady spojare s ustredny rok 1968 az 1970 me jmeno je Miroslav Hrdina s obce Lhota pod Radcem urcite budu rad kdyz se ne kdo ozve na muj kontakt mail ronnyleon@email.cz zakladni sluzba spojar na ustredne,Zdravim Miroslav Hrdina
hledání
Josef hlína | email | 20.8.2018 23:39 | id 131208 | nahlásit
hledám kamarády, se kterymi jsem sloužil v Rokycanech 1966 až 1968. VU1108. budu rád, jestli se někdo ozvete. léta letí. Pepík.
srpen 1968
Ivan K. | 23.2.2017 18:23 | id 113997 | nahlásit
Narukoval jsem jako absík na Zbiroh 1.srpna 1968.
Byl jsem na školní rotě pod npr. Froňkem. 21.8.68 nás vyhnali ráno ve 4:00 na plac pod dřevěným barákem PŠ. plk. Jásek měl proslov, že nás napadla sovětská armáda a úkol armády je bránit vlast. Rozkázal staršinům vydat ostrou munici a otevřít NRZ sklady. Dva dny jsme nadávali 5kW vysílačem Rusákům "Duraki iditě domoj" na tankových frekvencích. Pod zámkem se kopaly zákopy.
Třetí den se začala vracet munice a začalo se s normalizací. Jásek skončil jako pomocný dělník někde v Rokycanech. Jinak zbytek roční vojny byl pro mne a i všechny záklaďáky i absíky v klidu, v Armě točila pí Krollová Gambrinus a lampasáci měli jiné starosti po zdařilém nástupu k obraně.
 
Re: srpen 1968
Viliam Žitný | email | 22.10.2017 19:03 | id 121738 | nahlásit
Ja som narukoval 2.8.1968 a po prijímači som absolvoval PŠ-radista. Po skončení PŠ sdom bol odvelený do Mar. Lázní. To čo popisuješ je pravda, ja si tež na to spomínam. Zdravím ťa Vilo.
 
Re: Re: srpen 1968
Jaroslav H. | email | 26.2.2018 21:36 | id 126787 | nahlásit
Žitný, Žitný.
Dovolil jsem si takovéto familiární oslovení, neboť takto jsi byl oslovován mj. i veliteli družstev. Patřil jsem mezi ně. Z toho tedy vyplývá, že jsem sloužil v letech 67-69. Velmi dobře si na Tebe vzpomínám a několikrát jsem si vzpomněl i během dosavadního života. Patříš mezi ty spolubojovníky, u kterých jsem nezapomněl, ani po tolika letech, na jméno. U některých, bohužel, ano.
Potvrdíš mi, že jsi ukončil PŠ v lednu 69 (tzv. v pololetí) spolu s cca 25 kluky a nebyl jsi mezi těmi cca 13, kteří pokračovali na PŠ až do června 69? Jinými slovy, početně skončily cca 2 družstva a 1 družstvo pokračovalo. Svědčí o tom i Tvoje informace, že jsi byl odvelen do Mar. Lázní. Tzv. "pokračovatelé" ročníku (do zmiňovaného června) nebyli převelováni k jiným útvarům. Nebo se mýlím?
Jak píše Ivan K., také velmi rád vzpomínám na paní Krollovou z army, která byla velmi milá. V r. 1973 jsem dostal domů rozkaz na cvičení, ale vlivem pozdního návratu ze zahraničí jsem nenastoupil a na voj. správě mi nabídli náhradních 5 útvarů, mezi nimi Zbiroh. Takže volba byla jasná. A mohu potvrdit, že jsem potkal skleslého velitele útvaru Jáska a domorodci říkali, že pracuje na pile.
Shodou okolností naše firma následně prováděla rekonstrukční práce asi 3 roky na zámku a tak jsem tam byl i nějaký čas ubytován. Tak jsem poznal i nové lidi a ty známé také trochu z jiného úhlu pohledu. V této souvislosti musím vyzdvihnout bezvadného mjr. Hájka, kterého jsem dříve téměř neznal.
Potkal jsem zhruba 15 lidí z vojny a několik jich ještě potkávám, neboť někteří jsou spolužáci ze školy, někteří bydlí v místě, event. blízkém okolí a dost jich potkal i v Praze, kterou jsem často pracovně navštěvoval.
Jsem rád, že jsem na Tebe narazil, ačkoliv se jedná o náhodu, neboť jsem původně hledal cosi v civilním sektoru města Zbirohu. Doufám, že se Ti daří dobře.
Zdravím Tě, případně ostatní spolubojovníky. Jarda.
 
Re: Re: Re: srpen 1968
Vilém Křístek | email | 23.8.2018 12:28 | id 131284 | nahlásit
Ahoj asi jsem byl v družstvu které zůstalo a cvičili jsme nováčky, pak mne odveleli do Klenčí pod Čerchovem, kde jsme nakonec bydleli na Čerchově v Hillerově chatě.Byl jsem se tam podívat a chata už byla pryč, vyhořela ,je tam ponechán kousek hraničního plotu a v hospodě původní tabulky z nápisy z té doby.O tom co tam bylo měl znalost pouze správce rozhledny.Když jsme se v Klenčí v hotelu Haltrava ptali lidí zda ví, že tam byla vojenská posádka, tak nám nevěřili. V původním stavu retro zůstala hospoda U Psůtků a tam věděli vše.Pamatuji se že Standa Slovák pálil za Psůtkovou dcerou neb mu slíbil za svatbu auto Volhu.Ještě chci pozdravit Honzu Strakatého ať se ozve.Pěkný den všem
 
Re: Re: Re: Re: srpen 1968
Jaroslav H. | email | 4.9.2019 17:09 | id 140454 | nahlásit
Ahoj Vildo.
Velmi dobře se na Tebe pamatuji. Byli jsme spolu cca rok na rotě PŠ. Paměť mi na tuto dávnou dobu už místy selhává, ale dosud jsem žil v domnění, že jsi byl u 3. roty - planžetistů a nikoliv u pípáků, ale Tvoje info, žes byl na Čerchově, mě zviklala. A jestli se nemýlím, tak jsi byl odněkud od polské hranice. Zdravím Tě a ostatní spolubojovníky. Jarda.
 
Re: Re: Re: srpen 1968
Viliam Žitný | email | 23.4.2019 16:01 | id 137482 | nahlásit
Máš pravdu do Mariánek sme boli odvelení až v 7.-mesiaci teda v červnu. Ja som bol na Zbirohu v rote npor. Josefa Froněka. Staršina bol práp.Štastný. Môj veliteľ družstva bol des. Jindro Zavázal. Tiež tam bol des. Bohouš Jirát. Pamätám si aj na Jáska, tiež por. Kryštof, por. Fikar. Na pani Krollovu z army si tiež spomínam. Ja som dlhšiu dobu na tejto stránke nebol. Som rád, že si sa ohlásil. Tiež dúfam, že sa to darí. Pozdravujem Ťa a ak budeš mať niečo nové tak sa ozvi. Zdravím Ťa Vilo.
 
Re: Re: Re: Re: srpen 1968
Ivan K | email | 12.7.2019 11:50 | id 139291 | nahlásit
Ještě chci doplnit, celý rok od srpna 1968 do července 1969 jsem byl na školní rotě u npor. Froňka, další jméno mě napadá je por. Šístek, zmíněný staršina Šťastný a já sám jsem byl zařazen jako učitel angličtiny, kterou jsem učil z rudé, přísně tajné !! učebnice v učebně v dřevěném baráku. Jeden zážitek byl, že přijel na kontrolu "bojeschopnosti" autobus s lampasáky z gen. štábu, pískli poplach s výjezdem a nás několik s prap. Šťastným zůstalo jako zpětný odřad. Než se všichni z výjezdu vrátili, tak jsme se dobře upravili a já jsem pospával někde pod širákem v parku. V mých 75 dnes už bohužel spousta vzpomínek vyšuměla. Pouze pokud je nějaký velký důvod k rodinné oslavě, jdeme utratit hříšný peníz do restaurace "Rudolfova kratochvíle" a já si tiše zavzpomínám.
 
Re: Re: Re: Re: srpen 1968
Jaroslav H. | email | 21.8.2019 19:15 | id 140179 | nahlásit
Ahoj Viliame,
všechna jména a údaje samozřejmě souhlasí. Ještě doplním některá jména, na která si nyní, v rychlosti, vzpomenu; např. por. Šístek Josef, velitel 1. čety (angličtináři), por. Rudolf ?. , pozdější můj velitel 2. čety (pípáci) - vynikající člověk a přítel mnoha zájmů; mj. na hotelu v Hloubkově U Maxi (syn hoteliéra také sloužil na PŠ u 1. čety), kde byl ubytován, mi jednou sdělil, že chytil US provoz, ale detaily si už nepamatuji. U 1. čety byli veliteli družstev Slunéčko z Rudné, Vláďa Dvořák, můj spolužák ze základky - toho ještě sem tam potkám. V Příbrami jsem potkal, z naší třídy PŠ, Jirku Krečího, Čápa, Bambase (při házení granátu ho hodil nad sebe a střepiny ho zranily a jedna střepina zasáhla vojenskou knížku Froňka, který vždy potom nezapomněl připomenout, kde se má, u maskáčů, nosit vojenská knížka. Snad si tuto událost připomeneš, či někdo jiný. Dále Jaroslav Haderer.
Trochu Tě opravím. Jindro Zavázal nebyl Jindro, ale Václav Zavázal, z Radotína. Pokračování.
 
Re: Re: Re: Re: Re: srpen 1968
Jaroslav H. | email | 21.8.2019 19:39 | id 140180 | nahlásit
Pokračování:
S Bohoušem Jirátem (ze Zbuzan u Prahy) k nám do čety nastoupil Šach.
Dalším z nováčků byl Vítek (měl za sebou těžký úděl, byl z děcáku), Schánělec (měl za sebou loupežné přepadení), Stonáček? . Vybavuji si ještě Tvé spolužáky ze Slovenska, ale musel bych vzpomínat na jejich jména. Snad si časem vzpomenu. Jo, jedno už vím. Palšovič (s knírkem).
Z naší třídy byl ještě Pavel Vintera z Řevnic, jeho kamarád Hejnic či podobně, Jaroslav Svoboda ze Zaječova (kovaný komunista), výborný Václav Cipra z Cerhovic u Hořovic.
Asi bych si vzpomněl ještě na jiné, ale už zase spěchám.
Shodou okolností je tomu dnes, tj. 21. srpna, přesně 51 let, resp. z 20. na 21., kdy přišli okupanti. Toho dne jsem měl velitele pohotovosti na PŠ, takže si vzpomínám na ten šrumec a na následující dny a další celý rok na PŠ. Zdraví Tě a všechny ostatní Jarda.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: srpen 1968
Jaroslav H. | email | 21.8.2019 20:15 | id 140182 | nahlásit
Vilo,
ještě jsem dodatečně níže narazil na příspěvek z r. 2013:
Jozef Bukai
Simona | 11.10.2013 10:44 | id 65252 | nahlásit
Dobrý den, nepamatujete se někdo na vojáka Jozefa Bukaie, který sloužil ve Zbirohu někdy v roce 1968 - 1970? Jakákoli informace by byla pro mne zázrakem....jde o mého otce, kterého jsem neměla možnost vůbec poznat, vím jen jeho jméno a to, že sloužil ve Zbirohu někdy v uvedených letech.....díky Simona
Ten by měl narukovat s Tebou. Možná bys jí mohl pomoci. J.
 
Re: Re: Re: srpen 1968
Viliam Žitný | email | 17.6.2023 10:35 | id 172965 | nahlásit
Máš pravdu. Po pol roku na PS sme boli preveleny do Marianek-Hamrniky.
 
Re: srpen 1968
Julo | email | 30.12.2017 19:20 | id 124711 | nahlásit
Tiež som narukoval do Zbirohu. Po mesiaci som bol preradený do športovej čaty. Boli tu okrem iných aj P. Bartošek, J.Slanina, O.Šebesta, M.Baran. Tiež som zažil okupáciu a môžem povedať, že to nebolo nič príjemné.
Ak sa nájde niekto, kto sa na to pamätá, nech sa ozve.
 
Re: srpen 1968
Pavel Nováček | 23.8.2018 22:08 | id 131296 | nahlásit
Narukoval jsem také 1.8.1968.Z mazáků vzpomínám jen na Krejcara(byl také z Příbrami).V noci nás vzbudili, dostali jsme ostré a šly k plotu.Rozkaz střílet, když někdo půjde přes plot.Ráno jsme vidělí přes kopec hodně prachu jak rusáci hledali tankány v Rokycanech.Mazáci sváželi z celého okolí orientační tabule. Buzerplac byl při naší rychlé přísaze, kde jsme přísahali, že budeme bojovat proti všem okupantům ať z východe nebo ze západu, plný cedulí obcí a křižovatek.Pak jsme šli zase k plotu.Pak nás stáhli, protože rusáci se domluvili s velitelem u brány.Ale ještě si pamatuji,že lampasáci vytáhly z NZtů pancerfausty i lehké kulomety a podle příruček jsme to nějak dávali dohromady.To trvalo asi 2 dny? Pak jsem byl převelen do Byšic k PLRO, protože matka byla rakušanka a tak jsem nemohl jít na hlásku, abych náhodou nezdrhl.Škoda,že jsem neslyšel, že i ve Zbirohu jsme byli připraveni bojovat jako parakáni v Holešově,i když jsem byl pěkně vyjukaný,asi jako možná všichni, vždyť jsme neměli ani střelby.Přeji vám všem kamarádům ze Zbiroha hodně zdraví. Pavel Nováček
Do civilu ze Zbiroha
Borek Volarik | 2.5.2016 07:39 | id 104309 | nahlásit
Kupodivu jsme šli v roce 1968 do civilu na čas, tedy asi měsíc před bolševickou okupací. Když přišli fašouni, dostal jsem se do schizofrenické situace. Byl jsem rád, že mám vojnu za sebou, nicméně jsem nějaký čas doufal, že budu povolán do zbraně abych se mohl rusákům aktivně bránit. Nestalo se, naši pohlaváři se posrali a zradili na celé čáře.
 
Re: Do civilu ze Zbiroha
pepík | 2.5.2016 09:18 | id 104313 | nahlásit
máš skypa tak se ozvi
 
Re: Do civilu ze Zbiroha
Jarda Thun | email | 27.10.2016 23:36 | id 109669 | nahlásit
Nevím u které roty jsi byl, ale já byl 1966-1968 na RRS a šli jsme domů až koncem září. Okupaci jsem prožil na "planžetu" a s kpt. Žižkou jsme odposlouchávali v POSTu zaparkovaném u hradní brány agenturu REUTER a přes vysílačku posílali do okolí pravdivé zprávy o situaci. Z tělocvičny jsme pozorovali rusáky, jak jezdí po okolí a hledají kasárna...
Druhý nebo třetí den okupace chodil trošku ovíněný mjr.Jásek na nádvoří kolem kašny s pistolí v ruce a říkal: "kdybych si měl nechat poslední kulku pro sebe, tak sem žádného rusáka nepustím." Chudák, při "normalizaci" skončil jako pomocný dělník na pile v Hýskově.
 
Re: Re: Do civilu ze Zbiroha
Zdenek Martinek | email | 28.8.2018 20:39 | id 131427 | nahlásit
Jardo na tebe si velice dobře pamatuji byl jsem tvuj mazák
zdravím te a mej se dobre. ahoj Zdeněk
 
Re: Re: Re: Do civilu ze Zbiroha
Jarda Thun | email | 5.9.2018 21:51 | id 131600 | nahlásit
Ahoj Zdendo,
bohužel mi Tvé jméno nic neříká, ale jsem rád, že Ty si na mě pamatuješ. Na které rotě jsi sloužil? Já byl na RRS a zároveň řidič pojízdného planžetu.
Vzpomínám si, že múj "supermazák" byl budoucí (a již zemřelý) televizní hlasatel Miloš Frýba. Měl na starosti kulturu a mám dojem, že i knihovnu.
Asi před 10 lety jsem se byl na Zbirohu podívat s manželkou, ale hodně se to tam změnilo. Jen zámecká kaple a studna snad zústala v původním stavu.
měj se fajn
Jarda
 
Re: Re: Re: Re: Do civilu ze Zbiroha
\Zdeněk MARTÍNEK | email | 19.9.2018 20:41 | id 131887 | nahlásit
ahoj Jardo. Není divu že jsi již nevzpomeneš už je to pár let. Vzpoměl jsi Miloše já jsem sním jezdil po kabaretech a pak jsme se ještě po vojně střetávaly . Moji kamaradi byly Trávníček Kašpar Mleziva Karas .. a já sloužil na dálnopise. Když se mě budeš chtít ozvat tak použij Email. ahoj Zdeněk M.
Na Zbirohu taky sloužil Míša Jernek...
Borek Volarik | email | 1.5.2016 02:39 | id 104280 | nahlásit
...člen pověstné kapely Plastic People of the Universe. Michal je už po smrti, zemřel na nějakou mozkovou příhodu. Škoda ho, byl to hodný člověk.
 
Re: Na Zbirohu taky sloužil Míša Jernek...
pepík | email | 1.5.2016 11:13 | id 104286 | nahlásit
Borku ozvi se na tento email.Pepík
 
Re: Re: Na Zbirohu taky sloužil Míša Jernek...
Borek Volarik | email | 1.5.2016 20:08 | id 104301 | nahlásit
Ahoj Pepíku! Jak se mám ozvat? Ozývám se tedy tady....chceš se nějak spojit? Je možné ti sdělit moji adresu oklikou bez zveřejnění ?
 
Re: Re: Re: Na Zbirohu taky sloužil Míša Jernek...
jisa | 2.5.2016 08:56 | id 104312 | nahlásit
chlapče milý, rozklikni si tu pepíkovu modrou adresu....
Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Borek Volarik | email | 1.5.2016 02:12 | id 104279 | nahlásit
Narukoval jsem v srpnu 66. Okamžitě odeslán do péešky v Litoměřicích. Výuka: Radio technika, parametry letadel NATO, angličtina. Po ukončení studia převelen do Klenčí - radiový průzkum z odposlechové stanice na Čerchově. Byv línýa maje k disposici VKV radiořijímače a několik magnetofonů B3, poslouchal jsem hudbu na Österrreich Drei. Specialisoval jsem se na snadné provozy na Siegenburg range...cvičná střelnice. Létali tam studenti z letecké školy NATO ve Fürstenfeldbrucku, letka tří studentů pod vedením instruktora na cvičné bombardování (letadla FIAT G 91). Pro nespolehlivost jsem byl později převelen zpátky na Zbiroh. Srandovní bylo, že jsme z kasáren chodili na pracoviště na zámku, kde jsme se přezouvali do sandálů kvůli podlahám. Ty podlahy byly chráněny památkáři. Takže jsme u radia seděli v maskáči a v sandálech. V roce 1980 jsem defektoval ve Španělsku ze zájezdu cestovná kanceláře Svazu Sportovců. Po přemístění do Italie jsem byl v Římě na americké ambasádě vytěžován bývalým pilotem, který v v roce 1967 a 68 létal na Siegenburg jako instruktor, vodil tam ty studenty a čekal na okruhu až odbombardují. Pak je seřadil jak kačena kachňata a letěli domů. Po cestě se stali jakože letkou Migů a byli napadeni stíhači v "nárazové zóně" v Německu. Dostali nové volací znaky a dělali cíle pr ty stíhače. Pak letěli domů na Fürstenfedbruck. S tím bývalým pilotem (v době mého odpelášení pracovníkem americké vojenské rozvědky) jsme se dohodli, že je statisticky nemožné abych ho někdy neposlouchal při tom radiovém průzkumu. Tak jsme se tomu oba zasmáli, podal mi ruku a přál mi štěstí v USA. Řekl mi: Vítej a gratuluji,lidi jako ty v Americe potřebujeme! Od roku 1980 jsem tedy v Americe, od roku 1986 americký občan. Svět je občas hrozně mrňavý. Mluvil jsem osobně s chlapem, kterého jsem odposlouchával a nikdy ho nepovažoval za nepřítele...
 
Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
xyz | 1.5.2016 14:27 | id 104290 | nahlásit
Kolaborante......
 
Re: Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Borek Volarik | email | 1.5.2016 20:04 | id 104300 | nahlásit
Odmítl jsem kolaborovat s okupanty, proto jsem odešel proti nim bojovat do exilu. Kolaborant jsi ty. Já jsem udělal to, co mnozí Češi a Slováci udělali po okupaci Československa hitlerovským Německem. Pomníčky padlých československých letců jsou dodnes pečlivě udržovány ve Francii a Anglii.
 
Re: Re: Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Jan | 2.5.2016 21:48 | id 104336 | nahlásit
Oceňuji Tvůj vlastenecký přístup, zejména to jak jsi odešel bojovat s okupanty do exilu. Možná by bylo zajímavé, pokud to tady nějak blíže rozvedeš, v čem konkrétně ten Tvůj odboj spočíval. Totiž to tvé vyprávění v předchozím článku jinak vyznívá jako dobrá pohádka. Neumím si představit žádného operativce CIA/DIA, který by se za jakéhokoli důvodu rozpovídal před nějakým emigrantem (přeběhlíkem) z východního bloku o své vojenské, či profesní kariéře, nebo o svém minulém zařazení. Ledaže by chtěl spáchat existenční sebevraždu.
 
Re: Re: Re: Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposle
Borek Volarik | 3.5.2016 06:15 | id 104343 | nahlásit
No vidíš, já jednoho potkal. Taky jsem byl překvapen. Asi to nepovažoval za nic tak tajného. Neřekl mi nic nového. To, že ty si neumíš něco představit, neznamená, že se to nestalo.
 
Volarik
Kgb | 24.7.2022 09:15 | id 166080 | nahlásit
Ve zpravodajství se každá zrada trestá smrti...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Ruprecht | 24.7.2022 09:19 | id 166081 | nahlásit
....a co jsi tam dělal po tom?....uklizel WC na shopu ?
 
Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Elo | 26.7.2022 20:58 | id 166145 | nahlásit
Takže sis akorát vyměnil montérky... :))
Já měl příbuzné v Rakousku, Kanade, USA a sloužil jsem vedle čáry. Stalo se mě, že jsem šel (dvakrát) kolem plotu na dohled cca 300 m od hranice s Rakouskem. Pošťák jsem na chvíli u toho plotu (asfaltka cca 3 metry, jeden plot s vymetnicemi a druhý plot) pokouřil jsem marsku, a pokračoval v ceste tam 4 km a zpět 4 km. V obou případech mě bedlivě sledovali peesaci. Byl bych blbej kdybych si to myslel. Vůbec mě nenapadlo abych utíkal.
 
Re: Re: Vytěžoval mě můj "známý" z odposlechu.
Elo | 26.7.2022 21:12 | id 166146 | nahlásit
Oni to ti chudáci soudruzi o mých příbuzných nevěděli, nebo vědět nechtěli. Naše rodina byla v určité části významnou už za Rakouska - Uherska. Za Komančů čas příbuzenstva byla v partají, část se vezla (a v pěkným kočáru) a část měla rudochy na háku (já). Ale upalovat přes čáru to bych na vojně neudělal. Když má člověk alespoň trochu v hlavě, umí si to spočítat a přepočítat, co by následovalo (způsoby jednání s příbuznými v takovémto případě, byly mě známý - zdrhnul mě dva roky před tím spolužák do USA).
Jozef Bukai
Simona | email | 11.10.2013 10:44 | id 65252 | nahlásit
Dobrý den, nepamatujete se někdo na vojáka Jozefa Bukaie, který sloužil ve Zbirohu někdy v roce 1968 - 1970? Jakákoli informace by byla pro mne zázrakem....jde o mého otce, kterého jsem neměla možnost vůbec poznat, vím jen jeho jméno a to, že sloužil ve Zbirohu někdy v uvedených letech.....díky Simona
 
Re: Jozef Bukai
Jaroslav H. | email | 21.8.2019 20:08 | id 140181 | nahlásit
Dobrý den, paní Simono.
Jméno si pamatuji. A to zcela s určitostí. Ale nemohu si vybavit podobu. A dokonce se mi míchají dvě osoby. Určitě patřil mezi naše nováčky, což znamená, že s určitostí sloužil na Zbirohu v roce 1968, zřejmě od začátku srpna. Mám dojem, že na Zbirohu absolvoval pouze přijímač, cca jeden měsíc a pak byl někam odvelen. A nehrál náhodou na piano či klavír? Na což se odvolával, že nemůže dělat rajóny, jestli víte co to bylo. Tedy úklid. To byl ale asi ten druhý voják, který se mi plete do vzpomínek. Byl Váš otec menší a drobnější (v r. 1968) postavy, pokud to víte? A byl černovlasý? Více Vám v současné době, bohužel, nepomůžu.
S pozdravem Jaroslav H.
foto č. 18.
jisa | email | 23.5.2013 20:39 | id 61030 | nahlásit
ta zástava, pokud je slavnostní pochod na hřišti pod zámkem, byla na tom hřišti prvně 25.5. 63, kdy byla slavnostně pluku předána...a lilo ten den jako z konve a slavnostní pochod před tribunou na tom rozmočeným hřišti, před brankou trávy prostým, byl obohacen skvělými kreacemi důstojníků kteří měli kanady prostý vzorků na podrážce, na rozdíl od záklaďáků...ale důstojnost okamžiku předání zástavy nebyla znesvěcena žádným pádem do bláta....a možná je v archivu i záznam ty události na filmovým pásu-točil to armádní film
1962-64
Jirka Kábrt | email | 3.2.2012 12:21 | id 41789 | nahlásit
Já jsem sloužil na Zbirohu,Mariánkách v roce 1962-64.Z důstojníků na Zbirohu si pamatuji Kotalíka,Zápotockého,Vránu,Líznera.Já jsem byl od listopadu 1962 v Mariánkách a jezdil jsem s velitelem praporu mjr.Aloisem Hodinou.To byl férový chlap.Zakládali jsme stanoviště na Dyleni,Havranu a Čerchově.Já si myslím,že u tohoto útvaru byla vojna výborná,žádná velká buzerace a mazáctví.Založil jsem
na spoluzaci.cz třídu jako na škole,číslo třídy je 731515,heslo hamrníky1964.Jestli máš nějaké fota a nebo zprávy,tak je tam můžeš vyvěsit,nebo napiš mi.Jirka Kábrt P.S. ozvi se
 
Re: 1962-64
Jarda Beran | email | 21.5.2013 21:56 | id 60932 | nahlásit
Přidej další souřadnice, číslo třídy 731515 nejde najít. Co třeba město kde je to umístěno. *jb*
 
Re: Re: 1962-64
Jiří Kábrt | email | 29.1.2014 10:53 | id 70021 | nahlásit
Jardo,bylo v Mariánských Lázních -Hamrníkách.Ozvi se na :jirikabrt1943@seznam.cz Jirka
 
Re: 1962-64
Josef Kališík | email | 28.9.2016 01:13 | id 108745 | nahlásit
Jestli myslíme stejného Zápotockého, tak byl v roce 1998 jako pplk. velitelem základny vojenského zpravodajství ve Zbirohu.
hezká vzpomínka
pepík | email | 2.3.2011 21:24 | id 27916 | nahlásit
Jardo dobré fotky a vzpomínka na přijímač
 
Re: hezká vzpomínka
Jarda 66-68 | email | 18.3.2011 00:02 | id 28933 | nahlásit
Abych byl korektní, nejsem autorem fotek, nedávno mi je poslal kamarád, který měl fotografování v popisu činnosti. Minirota o síle 13 vojáků s označením STP je na společné fotografii. Šest mázů zleva Mareš, Nitran, Lazecký, dole Němec, Janoušek, Beran. Chybí Dvorožňák, tuším že asi byl v base, protože na tablu jsem jej nakreslil s mříží pod paží. Fotka s bažanty vypadá krutě, byla to ovšem jen situace pro kamery a opak byl pravdou, chovali jsme se vzájemně k sobě velice dobře. Zleva ?, Loužecký, Masaryk, Holomek. Docela rád bych všechny ještě jednou potkal.
 
Re: Re: hezká vzpomínka
Vilo | 26.12.2014 14:29 | id 83076 | nahlásit
Tiež som narukoval do Zbiroha v auguste 1966,takže je možné,že som sa s niektorým z vás stretol v prijímači a v rámci rannej rozcvičky sme spolu zdolávali kopec pod zámkom.Od Trnavy nás tam bolo viac,ale spomínam si iba na Emila Tvarožka,s ktorým sa občas stretnem.Z prijímača si pamätám na Žampacha,bol veliteľom družstva a čatára Jeníka,blonďáka s orlím nosom.Po mesiaci ma odvelili do Jaselek v Brne a odtiaľ do Moravských Budějovic,kde som zostal až do konca vojny.
 
Re: Re: Re: hezká vzpomínka
pepík | email | 26.12.2014 18:19 | id 83082 | nahlásit
Zdravím Vilo. Já taky rukoval srpen 1966 a velice si dobře vybavují Emila.Máš na něj nějaký kontat. Já byl ubytovaný v dřevěném baraku.Znám taky jednoho co byl v Jaselkach v Brně a rukoval na Zbiroh 1966. Pavel Kozl.Prosím ozví se na tento email.
 
Re: Re: Re: Re: hezká vzpomínka
Vilo | 26.12.2014 19:36 | id 83088 | nahlásit
Ahoj Pepíku.Tiež sme bývali v drevených barakoch počas prijímača a ten čatár Jeník mal prvý deň nášho pobytu na rote dozorčího.Utkvel mi v pamäti preto,že som nemal čas ani sa zabývať,po večierke som išiel na WC a hneď som mal v rukách kombajn.Do postele som zaliezol niekedy po pol noci.Viem kde býva Emil,s jeho kmotrom sa stretávam často,kontakt ti zoženiem,ale mailovú adresu si nenapísal.
 
Re: Re: Re: Re: Re: hezká vzpomínka
pepík | email | 26.12.2014 20:13 | id 83093 | nahlásit
.Ahoj Vilo. Daj celej svojej jméno.Možná, že si na Teba spomeniem. Bol tam vel.družstva Šperl.Můj email nájdeš, keď klepneš na moje modré meno, tak sa objaví môj email.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: hezká vzpomínka
pepík | email | 3.6.2015 21:21 | id 90849 | nahlásit
Vilo pošlí kontakt na Emila Tvarožka. josef.bitomsky@post.cz
Zde již nelze dále reagovat
 
Emil Tvarožek
Josef Šroub | email | 9.6.2015 17:09 | id 91039 | nahlásit
Nazdar Vilo, též jsem narukoval v roce 1966 do Zbiroha po přijímači jsem zůstal na PŠ a také tam zůstal Emil Tvarožek stali se z nás dobří kamarádi, ale po PŠ jsme se rozdělili a já jsem šel toči na Zvon, píšeš, že s Tvarožkem se setkáváš a proto bych tě chtěl poprosit o zaslání jeho adresy můžeš na můj E-mail: bppk@seznam.cz


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ 7495 - Zbiroh r. 1966-68

Okres: Rokycany

Dobové fotografie z VÚ 7495 Zbiroh.

Všechny fotografie jsou pořízeny v období 1966-68. K těmto útvarům se tehdy rukovalo v srpnu a končilo se v září, služba byla na 26 měsíců - čili na začátku to měli vojáci za 780.

V letech 1943-45 byl zámek sídlem štábu SS. Po roce 1945 přešel zámecký areál do majetku Československého státu a byl využíván armádou. VÚ 7495 Zbiroh byl místem pluku s prapory v Mariánských Lázních a v Klenčí pod Čerchovem, s pracovišti na Zvonu, Havranu, Čerchově a Dyleni.

Po opuštění areálu armádou byl zámek předán městu Zbiroh, které jej odprodalo v roce 2004 společnosti Gastro Žofin, nynější Chateau Zbiroh.
A2011-01-31 18:58:14 TG193